למידת המכונה של גוגל אדס יודעת לעבוד בצורה הטובה ביותר כשיש לה כמות מרובה של המרות. זה סוד גלוי שככל שתתנו לאלגוריתם יותר המרות בחודש – כך הוא ידע יותר טוב איך להשיג לכם עוד המרות.
זאת ועוד – חלק מההמרות של גוגל אדס מתקיימות בתוך ממשק החיפוש (כמו שיחת טלפון וטופס לידים של גוגל) וחלק מההמרות מתקיימות באתר הלקוח (כמו טופס יצירת קשר, בקשת מידע נוסף על מוצר, ומתן פרטי יצירת קשר בצ'אט).
כך – מנהלי קמפיינים שרוצים שהקמפיינים שלהם ישקפו את תמונת המציאות האמיתית, וישתפרו אוטומטית, מגדירים מספר מרובה של סוגי המרות בכל חשבון וקמפיין.
עם זאת – בדרך כלל תהיה ללקוח המרה אחת שהיא "המרת הזהב" שלו, ההמרה שהוא הכי רוצה להשיג, ושלפיה הוא מודד את תוצאות הפרסום. זה יכול להיות טופס בקשת דמו בחברת הייטק, רכישות בפועל באתר איקומרס, או כל מדד אחר שהוא עבור הלקוח התוצאה הרצויה ביותר.
וכאן אנחנו מגיעים לאתגר של בדיקת ביצועי הקמפיינים שלכם לפי סוג המרה, ההמרה שאתם הכי רוצים להשיג.
לבעיה זאת שני פתרונות אפשריים – אותם אציג כאן. הראשון קל ליישום אבל קשה יותר לעבודה וניתוח, השני מעט יותר מורכב ליישום אבל מאוד פשוט לניתוח וקריאת הנתונים בדוחות.
פתרון 1 (פשוט ליישום, קשה לניתוח) – סגמנט לפי סוג המרה
סופו של התהליך הוא הצגת כל סוגי ההמרות שנמדדו בכל קמפיין , קבוצת מודעות או מילת מפתח, כאשר כל סוג המרה מקבל שורה. בדוגמא הבאה תוכלו לראות לקוח שמודד התקנות אפליקציה, שליחת פרטי קשר בצ'אט, טופס לידים באתר (ההמרה הנחשבת ביותר), הורדה של מדריך / נכס, והמרות שמיובאות מסיילספורס ומשקפות את שלב החיים של הלקוח: SQL, Nurture lead, Opp.
אופן היישום
בפתרון זה מתחילים בבחירת כפתור ה segment המסומן כאן בחץ אדום:
וממשיכים לבחירת נושא "המרות / conversions" ואחריו פעולות המרה / conversion actions:
פתרון 2 (מורכב ליישום, קל לניתוח) – עמודה מותאמת אישית לכל סוג המרה
סופו של התהליך הוא הצגת סוגי ההמרות החשובים לנו ביותר, כעמודה בדוחות של גוגל אדס.
כך למשל – עבור אותו לקוח, יצרתי סט של עמודות שמציגות את ההמרות , מה שיוצר מראה נוח יותר לניתוח, במיוחד כשרוצים להשוות בין הרבה קמפיינים או קבוצות מודעות.
אופן היישום
בפתרון זה בוחרים באפשרות העמודות / columns , ואז באפשרות עריכת העמודות / modify columns
גוללים לתחתית ממשק העמודות, ותחת עמודות מותאמות אישית – יוצרים עמודה מותאמת אישית חדשה:
נותנים לעמודה שם, ובוחרים ב"המרות" כמדד שהיא מציגה:
מתוך זוגי ההמרות המופיעים מימין, בוחרים בהמרה שאתם רוצים לבודד בעמודה זאת:
ו.. Voilà!
עכשיו תוכלו לראות את סוגי ההמרה החשובים לכם כעמודות בדוח הביצועים שלכם בגוגל אדס.
בהצלחה!
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.