לסרטון הוידאו של המהדורה: https://youtu.be/USDTSnafV14
להאזנה לפודקאסט המהדורה: https://anchor.fm/michal-moreno/episodes/—2021-e174d4f
שלום חברים, הקיץ נגמר ושנת הלימודים החלה ואנחנו בעיצומה של עונת "החגים"בארץ ובעולם.
רשתות הפרסום מצידן – יצאו משלב "עונת המלפפונים" והחלו לשחרר לאחרונה מגוון גדול של עדכונים ושיפורים, ובדיוק זאת הסיבה שאנחנו כאן. אז קדימה.. לעדכונים!
התיקון של פייסבוק למדיניות האיוונטים של iOs 14 הוא –> Non-Prioritzed Events
נראה שפייסבוק התחילו להבין שהם פשוט הגבילו אותנו הרבה יותר מדי מאז המפץ הגדול של ios14.
מדובר איוונטים שיאפשרו לנו ממש בקרוב למדוד custom conversion שלא נכללים ב- Aggregated Event Measurement.
כך – במקרה שתצטרכו יותר מ-8 איוונטים או אם אין לכם דרך לאמת דומיין, עדיין יהיה ניתן בעזרת custom conversion לקבל את המידע.
הפיקסל צריך להיות מוטמע בדומיין ממש כמו שהיה עד השינויים האחרונים
חשוב לזכור שכל מי שעשה opt put לא יראה את הפרסומים ויש לקחת א זה בחשבון לפי התחום שאותו מקדמים וכמות המשתשים בios באותו התחום.
✪ הפיצר החדש עדיין לא זמין לכל המפרסמים אך מתחיל להתגלגל מקווה שיגיע אלינו בקרוב
למידע נוסף: https://www.facebook.com/business/help/220115722974588
ועוד תיקון עיוות שנוצר במסגרת שינויי iOs 14 בפייסבוק – עדכון איוונטים לא יכניס קמפיינים להשעייה של 72 שעות
את העניין הזה למדנו מעדכון של ג׳ון לומר בנושא, המפרט כי ה"עונש״ של 72 שעות של אי יציבות המערכת והשהיית קמפיינים לאחר שינוי איוונטים מתבטל
עד היום מאז השינוי של ios 14 כאשר הוספנו איווטים חדשים ל- Aggregated Event Measurement הסתכנו בזה שפייסבוק לא תספור המרות ואף תשהה קמפיינים ונראה שמצב זה עומד להסתיים והאופטימיזציה לאיוונטים החדשים תחל מיד.
שימו לב שזה לא כולל קמפיינים של אפליקציות.
לידיעת המקור בנושא: https://www.jonloomer.com/elimination-of-the-72-hour-pause-for-facebook-ad-set-optimization/
ההמרות המשופרות של גוגל – Google Enhanced Conversions
לפני כמה שבועות החלה גוגל לפתוח בחלק מהחשבונות מאפיין חדש בגרסאת בטא: המרות משופרות ( enhanced conversions) שבאות לשפר את דיוק מדידת ההמרות עלי ידי שליחת דאטא שלfirst party conversion.
איך זה עובד?
כאשר משתמשים ממירים ומשאירים מספר טלפון / מייל וכדומה הם בעצם משאירים אחריהם דאטא של לקוח first party, הנתונים האלו ישלחו לגוגל ואז גוגל תדע להתאים אותו לחשבונות הגוגל של המשתמשים מה שיתן מדידת המרות מדוייקת יותר.
צורת ההטמעה של ההמרות המשופרות יכול להיעשות דרך טאג מנג׳ר או דרך gtag.
שימו לב שההמרות המשופרות הן רק מסוג- subscriptions, sign ups, and purchases שמכילים מידע כגון: מייל, טלפון, כתובת.
בשביל להפעיל את ההמרות המשופרות יש צורך לאשר את התנאים והמגבלות בהגדרות של ההמרות.
למידע נוסף – https://support.google.com/google-ads/answer/9888656?hl=en
הוראות הטמעת המרות משופרות עם טאג מנגר – https://support.google.com/google-ads/answer/10172785
תודה למודרייטור החדש בקבוצה אריק טמפלהוף על העדכון הזה ושני אלה שלפניו.
החל מה-1 לאוקטובר: תוספת מס/דמי תפעול רגולטורי למפרסמי גוגל במדינות נוספות
החל מה 1 לאוקטובר גוגל יתחילו לגבות עמלת "דמי תפעול רגולטורי" עבור הצגת מודעות במדינות מסויימות.
המשמעות – במידה ומודעות של קמפיינים שלכם יוצגו לאנשים שנמצאים במדינות המדוברות תתווסף עמלה של 2%-5% לסך ההוצאה החודשית שלכם.
רשימת המדינות המלאה להן נוסף מיסוי: אנגליה, טורקיה, אוסטריה, איטליה, הודו ספרד וצרפת.
למידע נוסף:
https://support.google.com/google-ads/answer/9750227
תודה לאסף מגידש ו רועי כרמלי על הידיעה.
מודעות טקסט מורחבות לרשת החיפוש יוצאות לפנסיה ב30 ביוני 2022
לפי ההודעה של גוגל בנושא, החל בחודש יוני 2022, לא יהיה ניתן להוסיף מודעות טקסט מורחבות לרשת החיפוש או לערוך מודעות קיימות.
סילבנוס בנט – מנהל המוצר של גוגל אדס הבהיר כי "מודעות הטקסט המורחבות הקיימות שלך ימשיכו להופיע לצד מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש, ועדיין תראה דוחות על הביצועים שלהן. בנוסף, תוכל להשהות ולחדש את מודעות הטקסט המורחבות שלך או להסיר אותן במידת הצורך. עדיין תוכל ליצור ולערוך מודעות שיחה ומודעות דינמיות לרשת החיפוש ".
תודה לאופיר קנלשטיין על העדכון הזה.
שלוש פסילות ואתם בחוץ – הפיילוט החדש של גוגל להפרות של מדיניות המודעות
החל מספטמבר 2021, Google Ads תחל בבדיקת תוכנית פיילוט חדשה של שלוש הפרות והשעייה עבור חשבונות המפרים שוב ושוב את מדיניות המודעות.
מדרג העונשים במערכת ההשעייה: המערכת מתחילה באזהרה וללא קנסות בגין הפרה ראשונית. משם, לכל הפרה יש עונש מחמיר יותר ויותר עד שהחשבון מושעה סופית.
ההודעה של גוגל בנושא:
https://support.google.com/google-ads/answer/10957124
שימו לב כי בשלב זה שלושת הפסילות צריכות להיות שייכות לאחת מהקטגוריות:
הפעלת התנהגות לא הגונה, חומרים לא מאושרים ומוצרים או שירותים מסוכנים.
ההפרה תהיה בטקסט של מודעה או בדף נחיתה.
חדש בלינקדאין: איוונט טאג חדש של ג'אווה סקריפט
כל מי שמתעסק בפרפורמנס בלינקדאין יודע שתג האיוונט שיצא לפני שנתיים הקשה על דיוק בהמרות וביכולת לעשות אופטימיזציה מדוייקת בדפי נחיתה ואתרים במקרה של היעדר דפי תודה.
לפוסט המקורי של זיו שיינפלד הכולל מדריך הטמעה מלינקדאין: https://www.facebook.com/groups/GAPIsrael/posts/5082258781798547/
פלייסמנט חדש לפרסום באינסטגרם – Reels
חדשה קצת ישנה, אבל עדיין לא דווחה במהדורה 🙂
מי שלא מכיר reels זו התשובה של אינסטגרם לתחרות מול טיקטוק.
הפלייסמנט החדש זמין כבר ברוב החשבונות – נראה שזה מקום טוב לאוורנס של לקוחות פוטנציאליים.
כרגע ניתן להשתמש בפלייסמנט זה בכמה סוגי קמפיינים –
Conversions
Reach
Traffic
Video Views
Brand Awareness
App Installs
סוג המודעה לקמפיין רילס הוא סרטון במשך של עד 30 שניות.
המשתמשים יוכלו להגיב, לשמור, לצפות או לדלג על המודעה
למידע נוסף: https://www.facebook.com/help/instagram/546362593027755
תודה לאריק טמפלהוף גם על העדכון הזה.
חדש בגוגל אדס: Conversion Value Rules שיאפשרו לכם להגדיר חוקים לקביעת ערך להמרה בקמפיניים חכמים
גיליתפם שהמרות ממכשירים ניידים שוות לכם פחות? רוצים לתת פחות ערך ללידים ממדינה מסויימת? הכירו את כללי ערך המרה, אשר יתאימו את ערכה של המרה נתונה, בהתבסס על גורמים המשפיעים על איכות וערך הלידים.
יצירת החוקים מתאפשרת דרך ממשק הגדרת ההמרות בחשבון, ואז "כללי ערך המרה" / Conversion Value Rules בתפריט השמאלי. ניתן לבחור את קריטריון עיקרי ואז קריטריון משנה לכלל ערך המרה.
לא יכולים להיות כללים שונים למכשיר, ואי אפשר לתת ערך המרה קטן ממכפלה של 0.5 (כלומר חצי מערך ההמרה) או X10 (פי עשר מערך ההמרה). אפשר גם לתת תוספת נומינלית לערך ההמרה – כלומר חוקים הקובעים המרות ששוות X דולר/שקלים יותר מההמרה הרגילה.
כמו כן תוכלו לדווח על כללי ערך המרה על ידי שימוש בכלי הסגמנטציה של הקמפיין, משם תוכלו לבחור תחת "המרות" את "התאמת כלל ערך".
למסמך העזרה של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/3419241?hl=iw
תהליך הסמכה חדש למפרסמי קריפטו בגוגל אדס
כל אישורי הפרסום הקודמים שהיו למפרסמי קריפטו כעת בטלים. לתחילת תהליך ההסמכה: https://support.google.com/google-ads/contact/AdWords_CSFP_certification_Application
לידיעת המקור עם הפרטים המלאים: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-new-cryptocurrency-policies-take-effect/415423/
וזהו. עד כאן להיום חברים.
מאחלת לכולם חגי תשרי שמחים ומהנים 🙂
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.