לסרטון המהדורה ביוטיוב: https://youtu.be/Nkb1YHyznzw
4 תכונות חדשות בקמפיינים של קניות בגוגל
לקראת עונת החגים, גוגל הכריזה זה עתה על ארבע תכונות חדשות למפרסמים ליישום בקמפיינים ובעדכוני המרצ'נט סנטר שלהם, והם:
- אפשרות הגדרת ערכי ברירת מחדל עבור מכירות בחנות וביקורים בחנות פיזית – זאת באמצעות כללי ערך המרה המוגדרים ברמת מסע הפרסום.
- תובנות ספציפיות למוצר – זמינות ברמת החשבון ומסייעות למפרסמים לזהות הצעות עם ביצועים נמוכים, לזהות מוצרים עם מאפייני פיד חסרים ולהשוות את הצעות המחיר למתחרים המובילים.
- עדכוני מבצעים ב Content API
- אפשרות לציון מועד משלוח צפוי באופן דינמי בתוך המודעות, והחזרות חינם אם רלוונטי
לידיעת המקור: https://searchengineland.com/new-google-shopping-campaign-features-387607
שינויים גאוגרפיים בגוגל מרצ'נט סנטר: כבר לא צריך שדות ארץ המכירה הראשית ומדינות נוספות
שמות השדות "ארץ המכירה העיקרית" ו"מדינות נוספות" ייעלמו. מדינות שהוגדרו כ"מדינת מכירה ראשית" או "מדינות נוספות" יועברו לתחום חדש שנקרא "מדינות יעד".
השינוי הזה ישפיע על סדר המדינות בפיד, אבל לא על המדינות המטורגטות בפועל בפידים קיימים, ואין שום צורך לשנות פידים או קמפיינים קיימים.
גוגל גם מוסיפים בהגדרות הפיד ב-
נוסף למרצ'נט סנטר שדה חדש בשם 'תווית פיד', שיאפשר לכם ליצור פיד עם תווית לבחירתכם ולהשתמש בה כדי לקבץ מוצרים שמיועדים לטירגוט בקמפיין פעיל.
תוויות פיד יאפשרו גמישות רבה יותר בטירגוט הקמפיינים, לדוגמה: אפשר להגדיר תווית זהה לפידים שמוגדרת בהם אותה שפה, וכך קל יותר לטרגט את הפידים האלה בקמפיין שופינג אחד.
מוֹכרים שטירגטו עד עכשיו את הקמפיינים שלהם באמצעות 'מדינת המכירה הראשית', יוכלו להשתמש בתוויות פיד כדי לציין קוד מדינה בן 2 ספרות ולטרגט מדינות באופן דומה לזה שקיים היום.
שימו לב: העדכון מתגלגל לכולנו בשבועות הקרובים. אין צורך לבצע שינויים או התאמות לקמפיינים קיימים.
גוגל יכולה כעת ליצור באופן אוטומטי את נכסי המודעות שלך
למפרסמים מסוימים יש גישה לתכונה המאפשרת לגוגל ליצור נכסי RSA באמצעות האתר שלך, דפי נחיתה או מילות מפתח קיימות.
מאפיין חדש הנמצא בבטא, מאפשר לגוגל ליצור אוטומטית נכסי מודעות נוספים (כותרת ותיאור). התכונה משתמשת בתוכן קריאטיבי מהמקורות הבאים:
- דף נחיתה
- דפי אינטרנט רלוונטיים
- מודעות טקסט קיימות באותה קבוצת מודעות
- מילות מפתח באותה קבוצת מודעות
דוחות ביצועים / Performance reports. מאפשרים לראות את הביצועים של הנכסים שנוצרו באופן אוטומטי על ידי ניווט לקטע הדיווח בחשבון המודעות שלהם.
דוח נכסים / Asset Report:
- השתמשו בעמודה "מקור" כדי להבחין בין נכסים שנוצרו אוטומטית לעומת נכסים שנוצרו על ידי המפרסם
- נכסים שנוצרו באופן אוטומטי יציגו הופעות ודירוגי ביצועים
- בדוח הנכסים ברמת הערוץ, נכסים שנוצרו אוטומטית מקבלים ניראות כמו נכסים שסופקו על ידי המפרסם
דוח שילוב / Combination report. המאפשר לראות את השילובים והמודעות המוצגות בפועל.
ביטול הסכמה / opt-out. אתה יכול לבחור לבטל את הסכמתך לנכסים שנוצרו באופן אוטומטי על ידי ניווט להגדרות, ולאחר מכן לחיצה על נכסים שנוצרו אוטומטית, ולאחר מכן בחירה ב-"Off: השתמש רק בנכסים שאני מספק ישירות עבור המודעות שלי".
למדו עוד על נכסים שנוצרו אוטומטית בגוגל: https://support.google.com/google-ads/answer/11259373?hl=en#zippy=
מקור הידיעה: https://searchengineland.com/google-can-now-automatically-create-your-ad-assets-388558
4 תכונות חדשות של מערכת הפרסום של לינקדאין
1. המרות לא מקוונות / Offline Conversions
המרות לא מקוונות מאפשרות לך לחבר את ההמרות שאתה עוקב אחריהם בכלים אחרים ישירות ללינקדאין. מפרסמים יוכלו להעלות באופן ידני קובצי CSV ל-Campaign Manager. שותפי CRM נתמכים חדשים כוללים את Adverity, Hub Spot, LeadsBridge, LiveRamp ו-Make.
נתונים לא מקוונים ישולבו אוטומטית בדיווח המצטבר שלך על המרות ויספקו הבנה הוליסטית יותר של ההשפעה השיווקית שלך על תוצאות במשפך התחתון.
2. תובנות קהל / Audience insights
תובנות קהל בחינם נמצאות כעת ב-Campaign Manager. אלה יכולים לעזור למפרסמים לאתר מי הם הקהלים שלהם, במה הם מתעניינים וכיצד הם מִתְקַשרים עם תוכן ונושאים אחרים.
תובנות קהל זמינות הן עבור קהלים מתאימים והן עבור קהלים שמורים. בהן תוכלו לבחון תובנות מצטברות המבוססות על נושאים ותכנים שהם עסקו בהם, אבל גם ג'וב טייטל, שנות ניסיון, ותק, מיקום, שם חברה, ענף ועוד. ניתן להשתמש בתובנות גם כדי לגלות קהלים חדשים.
3. מודעות מסמכים / Document ads
מודעות מסמכים מאפשרות לך לקדם תוכן בפורמט ארוך ישירות לפידים של חברים, שם הם יכולים לקרוא ולהוריד מסמכים, מקרים ודוחות מבלי לעזוב את הפלטפורמה.
שימו לב: ניתן גם להשתמש בטופס Lead Gen כדי לאסוף לידים בפורמט מודעות זה.
4. ספריית מדיה / Media Library
שתאפשר את אחסון כל התמונות והסרטונים שלך במיקום מרכזי אחד. מפרסמים יכולים כעת ליצור עד חמש מודעות בו-זמנית על ידי בחירת הסרטון או התמונה מספריית המדיה, כל אחת מהן הופכת למודעה משלה.
ההודעה הרשמית של לינקדאין בנושא: https://www.linkedin.com/business/marketing/blog/linkedin-ads/new-ways-to-get-even-more-out-of-your-linkedin-ads
גוגל אדס משיקה: מרכז התאמת תוכן
הכלי שיאפשר לכם לדעת יותר על אי-ההכללות שקבעתם לכל הקמפיינים במקום אחד
ניתן יכול להשתמש במרכז התאמת התוכן כדי להגדיר בקלות את העדפות התאמת התוכן שלכם למצבי מלאי ואי הכללות ביוטיוב וברשת המדיה של גוגל.
לאחר שתגדיר את ההעדפות שלך ברמת החשבון, גוגל אדס תחיל כעת את ההגדרות האלה באופן אוטומטי על מסעות הפרסום העתידיים שלך.
שימו לב: המאפיין עדיין אינו זמין בכל החשבונות. כדי להגיע למאפיין יש להכנס לחשבון גוגל אדס שלכם, ואז לעבור ל
tools icon > setup > content suitability
לידיעת המקור: https://searchengineland.com/google-launches-new-content-suitability-center-in-google-ads-388674
להודעה של גוגל בנושא: https://blog.google/products/ads-commerce/content-suitability-center/
למידע נוסף במסמך העסרה של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/12764663?hl=iw&ref_topic=3123061
עמודות חדשות בגוגל אדס המשקפות Setup של קבוצות מודעות
גוגל מוסיפה קבוצה חדשה של עמודות מדדי נתונים לדוחות של קבוצות מודעות
האפשרויות החדשות נמצאות תחת סעיף שנקרא "הגדרה / Setup" וכוללות שמונה מדדים חדשים.
המטריקות החדשות הן:
- מספר התמונות הכשירות – Number of eligible images
- מספר המודעות הרספונסיביות לרשת החיפוש הכשירות – Number of eligible responsive search ads
- מספר המודעות הכשירות – Numebr of eligible ads
- מספר קישורי סייטלינק כשירים (משודרגים) – Number of eligible sitelinks (upgraded)
- מספר מילות מפתח שלא אושרו – Numebr of disapproved keywords
- מספר קישורי סייטלינק כשירים (מדור קודם) – Number of eligible sitelinks (legacy)
- מספר מילות המפתח הכשירות – Number of eligible keywords
- פרטי חוזק המודעה – Ad strength details
- מספר המודעות שלא אושרו – Number of disapproved ads
המאפיין מתגלגל לכל החשבונות בימים אלה.
חדש בפייסבוק: אפשרות העלאת תמונות ישירות מגוגל דרייב
אופיר קנלשטיין שם לב למאפיין שהוא כנראה מתגלגל לכל החשבונות בימים אלה.
ככה זה נראה:
חדש בגוגל אדס: אפשרות ליצירת סרטוני סליידשואו מתוך תמונות, ישירות מתוך ממשק גוגל אדס.
מדובר על ממשק עם תבניות רבות ומעניינות המאפשרות הוספת תמונות, לוגו וטקסט וליצור מודעות וידאו לשימוש בקמפיינים שלכם.
עידן לוי שסיפר לנו על המאפיין מציין שבפייסבוק זה קיים מזמן, אבל גוגל, כמו גוגל, עושים את זה יותר טוב…
חדש בטאבולה! Motion Ads
כלי יצירה שיאפשר להמיר תמונות למודעות אנימציה על ידי הוספת אנימציות ושכבות-על.
לפרטים נוספים > https://help.taboola.com/hc/en-us/articles/360045103514-Motion-Ads
תודה לאילן הבר על העדכון הזה, וזה שאחריו
וגם שני חידושים באאוטבריין
שירות חדש בשם Brand Studio במטרה ליצור קרייאטיב מותאם אישית ללקוח ולבריף ספציפי. השירות מתאים ללקוחות גדולים עם תקציב מינימלי.
לפי אאוטבריין: "הקרייאטיב מופיע בדומה לכלי ה- +Native awareness במיקום הסופר פרימיום במרכז כתבה ורק באתרים הגדולים שלנו, בגודל 300×600 אשר תופס חלק משמעותי מהמסך.
השירות ניתן ע״י צוות ה- Brand studio ב – Outbrain שמעניק למותגים הגדולים מעטפת של קריאייטיב, דאטה ואסטרטגיה ,בשיתוף המותג (מנהלי השיווק/דיגיטל) והסוכנות שמטפלת במותג במידה ויש אחת כזו.
מיקום וידאו חדש – Video TOF – Top Of Feed
מדובר בוידאו רוחבי ו/או ריבועי שמופיע במיקום הפרימיום בחלק הראשון של הפיד בלבד (ללא הופעות נוספות בהמשך הפיד) בתחתית הכתבה (Top of feed).
הוידאו מופיע בנראות גדולה במיוחד בדסקטופ ובמובייל ומאפשר למפרסמים גישה לריצ׳ רחב של יוזרים, עם כלי שתופס את תשומת הלב, במיקום פרימיום, ובצפיות סופר איכותיות בלבד.
הוידאו מפסיק להתנגן כשהיוזר יוצא מה Viewport, ולא רודף אחרי היוזר במהלך הפיד בכדי להשיג השלמת צפייה, ובכך לא מפריע ליוזר ושומר על חווית המותג.
בשלב האלפא צפיות מלאות של סרטונים באורך 30 שניות ב6 אג׳ לצפייה מלאה בלבד. מטסטים שנערכו נתוני הEnagement (Clicks) גם כן מעולים ועומדים על CTR של 0.30% ועלות הקלקה של 3-6 ש״ח בלבד.
תוספי המודעות של גוגל עוברים מיתוג מחדש והופכים ל"נכסים"
תוספים קיימים למודעות יעברו אוטומטית לנכסים תוך שמירה על שיוכים ברמת החשבון, מסע הפרסום וקבוצת המודעות.
מה זה אומר? בעבר, יצירה וניהול של נכסים כגון תוספי שיחות או קישורי sitelink נעשו בשלב נפרד של תהליך יצירת הקמפיין. כעת, כאשר אתה מגדיר קמפיין חיפוש או ביצועים מקסימליים, התוספים (כעת נכסים) נוצרים באותו שלב.
דוח שילובים חדש: בעזרת דוח זה, תוכל לראות כיצד נכסים כגון הסבר callout וקישורי sitelink מתפקדים מול כותרות ותיאורים.
למידע נוסף: https://blog.google/products/ads-commerce/create-engaging-ads/
מטא (Meta) הופכת תגיות תוכן ממותג לזמינות לכל יוצרי הפייסבוק רילס
כפי שהוסבר על ידי מטא: "כעת, יוצרים יכולים להשתמש בפורמט הזה עם כלי תגיות התוכן הממותג בפוסטים האורגניים שלהם, ומותגים שוייגו ברילס יכולים להמיר בקלות את התוכן למודעות תוכן ממותגות (עם סימון ‘Sponsored with’).
ראו צילום מסך להוראות יישום:
המאפיין החדש-ישן במיקרוסופט שיאפשר לכם לנהל תקציבי פרסום בבינג, גוגל אדס, פייסבוק ואינסטגרם
מיקרוסופט הכריזה על ריבוי פלטפורמות, תכונת הכל באחד הזמינה בקמפיינים חכמים ומאפשרת לך להפעיל מודעות במיקרוסופט, גוגל, פייסבוק ואינסטגרם, הכל דרך ממשק מיקרוסופט.
התכונה עדיין לא זמינה לכל המפרסמים אבל אפשר להירשם לרשימת המתנה כאן.
פרסום רב-ערוצי קיים מבחינה טכנית מאז 2020, אבל מאז שמיקרוסופט השיקו חוויית קמפיינים חכמים שעוצבו מחדש, נראה שהם גם תגברו אותו ביכולות ai.
כמה תכונות חדשות שהוכרזו עבור דפים בלינקדאין
1. תבניות הניתנות להתאמה אישית מאפשרות לחברים ליצור פוסטים דרך אפליקציית ה-linkedin לנייד.
2. אפשרות קישורים קליקביליים שמאפשרת להפוך קישורים רגילים לכפתורי קריאה חזותית לפעולה על ידי בחירת סמל הקישור, הזנת טקסט וכתובת האתר וגרירה ושחרור של המדבקה שנוצרה למיקום הטוב ביותר בפוסט.
3. כעת ניתן להצמיד תגובות לראש השרשור בפוסט.
4. סעיף חדש בדפי לינקדאין, "ההתחייבויות שלנו", (our commitments) מאפשר לעסקים ולארגונים להדגיש את הערכים שחשובים להם עבור מועמדים פוטנציאליים / מחפשי עבודה.
לידיעת המקור ובה פרטים נוספים: https://www.adweek.com/social-marketing/linkedin-details-several-updates-for-pages/
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.