להאזנה / צפייה בסרטון הוידאו של המהדורה: https://www.youtube.com/watch?v=Hb3s31gpdPk
שלום לכולם, כאן מיכל מורנו עם מהדורת חדשות הפרסום באינטרנט לחודש אוקטובר
אחרי החגים" הגיע (בשעה טובה), וכמו שהבטחנו – אנחנו כאן, עם אוסף מרשים במיוחד של עדכונים מכל הפלטפורמות.
כרגיל – נתחיל מהדברים הכי מעניינים ומשמעותיים, ונמשיך לאחרים שהם משמעותיים לא פחות.
אז מבלי לבזבז את זמנכם, הרשו לי להתחיל 🙂
איסוף לידים ישירות מתוצאות החיפוש בגוגל – יש דבר כזה!
הכירו את תוסף השארת פרטים (lead form extention) בגוגל. יש גם אופציה להשתמש בwebhook של כלים צד שלישי כמו זאפייר, שהלקוח יקבל ישירות את המייל.
כרגע במספר חשבונות מוגבל, חברים רבים בקבוצה דיווחו שאצלם בחשבון זה כבר זמין.
ככה זה נראה בפועל:
לינק לידיעה בנושא: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-is-testing-new-lead-form-extensions/
הכירו את עמודות הדיווח החדשות של גוגל אדס: דיווח המרות לפי זמן ההמרה.
העמודות החדשות מדווחות על המרות – בימים שבהן התרחשו במקום לפי תאריך הקליק.
בעזרת עמודות הדיווח החדשות – תוכלו להסתכל על נתונים של שבוע בממשק גוגל אדס, ולראות את ההמרות שהתרחשו באותו שבוע, ללא קשר למועד הקליק, כולל המרות שהגיעו מקליקים על מודעות שהתרחשו בשבוע הקודם.
אלה העמודות שניתן להוסיף:
להודעה המקורית של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/9549009
חדש בגוגל: אפשרות אופטימיזציה עבור ערך להמרה בשילוב עם בידינג eCPC
מדובר בהרחבה על שיטת האופטימיזציה האחרונה של גוגל – אשר מאפשרת שימוש באופטימיזציית conversion value בשילוב עם אסטרטגיית הבידינג של eCPC.
ככה נראית האפשרות –
חדש בפייסבוק: אפשרות לשלב סקר במודעות וידאו – אשר יוצג בניוזפיד של פייסבוק למובייל
אוהבים את סטיקר הסקר של אינסטגרם-סטורי?
גם פייסבוק אוהבים אותו – מאוד, ולכן הם יציעו לכל המפרסמים פורמט חדש של מודעות, והוא מודעות וידאו עם סקר – שיופיעו רק בניוזפיד של מכשירי מובייל.
לינק להודעה של פייסבוק בנושא, עם סרטון המחשה למודעת הסקר החדשה.
יהיה זמין כבר החודש לכל המפרסמים.
אפשרות פרסום מודעות בתוצאות החיפוש של פייסבוק מתגלגלת לעוד מפרסמים
זאת – לפי הודעה רשמית של פייסבוק בנושא, המציינת כי מפרסמים אשר יעלו קמפיינים עם מיקומים אוטומטיים, יקבלו הצגה בתוצאות החיפוש.
בנוסף לפי אותה הודעה – ניתן לבחור את המיקום של מודעות בתוצאות חיפוש באופן ידני.
המודעות יופיעו באופן מותאם לאזור בפייסבוק בהן בוצע החיפוש – אם זה המרקטפלייס או כל החיפוש הכללי, ובדוגמא המצורפת תוכלו לראות את הדמיון שלהן למודעות ניוזפיד.
להודעה הרשמית של פייסבוק בנושא: https://www.facebook.com/business/news/reach-people-who-are-actively-shopping-with-ads-in-facebook-search-results
עמודות חדשות עם מטריקות של עגלת קניות בגוגל
אשר יאפשרו לכם לראות גודל עגלה ממוצע, עלות כוללת לסחורה שנמכרה, רווח גולמי ועוד
בעזרת העמודות החדשות תוכלו לראות אילו מוצרים הניבו את העסקאות הרווחיות ביותר, וכיצד לבצע אופטימיזציה לטובת רווח נקי גבוה יותר.
אפשר לראות ולנתח את העמודות החדשות ברמת המוצר, וזאת על מנת להבין אילו מוצרים מייצרים מכירות באתר, בנוסף למידע על רווחיות המוצר. כך – תוכלו למשל להבין כי המוצרים הפחות רווחיים הם אלה המניעים למכירה.
כמו כן ניתן לראות את הנתונים גם בחתך מכשיר או אזור גאוגרפי, ולהבין כיצד האזור הגאוגרפי או המכשיר משפיעים על גודל העגלה ורווחיות המכירה.
להודעה הרשמית של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/9028254
גוגל מאחדת את כל המדיות של קמפיין הוידאו לסוג אחד
מעכשיו כל סוגי מודעות הוידאו ינוהלו תחת קמפיין אחד שיקרא: Video Reach Campaigns for Brand Marketers
המשמעות היא שאין יותר צורך להפריד לקמפיינים שונים מודעות מסוג 6-second bumper ads, skippable in-stream ads, and non-skippable in-stream ads ואפשר למעשה להעלות קריאטיבים שונים לאותו קמפיין.
אלגוריתם למידת המכונה של גוגל יגיש את המדיה האופטימלית לכל מיקום ביוטיוב.
למידע נוסף:
https://blog.google/products/ads/full-funnel-video/
גוגל משפרת ומדייקת את כלי ההמלצה שלה על מילות מפתח חדשות מבחינת איכות ורלוונטיות המלים המוצעות.
בנוסף מעכשיו תמליץ על מילות מפתח חדשות רק אם יש להן פוטנציאל להגדיל את כמות התנועה לאתר.
יש גם פורמט חדש להמלצות של גוגל על מילות מפתח חדשות – כזה שיתן למנהלי הפרסום להבין מה הפוטנציאל של המלה המומלצת, למיין ולסדר את ההמלצות לפי הטורים השונים – ראו בתמונה הבאה:
לידיעת המקור: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-introduces-improved-keyword-recommendations/327779/
כמה שיפורים סופר-חשובים בלינקדאין
לינקדאין מוסיפה כלי טירגוט משופרים שיעזרו לכם להגיע לקהלים הנכונים יותר.
הכלים הם:
1. חיזוי טוב יותר של קהלים המשולב באינטליגנציה מלאכותית
שיפור לוח החיזוי של הקמפיין במנהל הקמפיינים, כך שניתן כעת לראות את ההרכב של קהל היעד ישירות ממרכז השליטה.
ניתן גם להתאים אישית את התצוגה כך שיציף מאפיינים מקצועיים ספציפיים, כמו תעשיות מובילות, שנות ניסיון או גדלי חברה עבור הקהל. – ראו המחשה בסרטון זה.
למידע נוסף על פאנל החיזוי של קמפיינים:
https://www.linkedin.com/help/lms/answer/94703
2. היגיון בוליאני חדש למיקוד מדוייק יותר של הטירגוט בלינקדאין
לסרטון הסבר על אופן השימוש באופרטורים הבוליאניים: https://www.youtube.com/watch?v=4CREYl-vBdY&feature=youtu.be
3. שיפור החיתוכים הדמוגרפיים בקמפיינים – כך שיציגו מיהם הקהלים שמילאו טפסי לידים
כאן מדובר בתוספת סופר חשובה שתאפשר לכם לדעת מיהם אלה שצפו בסרטוני הוידאו שלכם, ומיהם אלה שפתחו את הודעות האינמייל שלכם.
סוגי החיתוכים של המידע הדמוגרפי שניתן לראות בהתייחס לחשבון כולו, לקמפיין או למודעה:
- Job function
- Job title
- Company
- Company industry
- Job seniority
- Company size
- Location
- Country
סוגי המידע שניתן לראות בחיתוך דמוגרפי ברמת הקמפיין תוכלו לראות כאן למשל:
למידע וסף על החיתוכים הדמוגרפיים: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/61000/demographics-for-your-ads
פייסבוק משיקה: מודעות סטורי שמכוונות אנשים להתחלת צ'אט במסנג'ר
זמין למודעות סטורי בפייסבוק, מסנג'ר ואינסטגרם – ראו צילום מסך להמחשה:
להודעה הרשמית בנושא: https://messengernews.fb.com/2019/10/01/messenger-brings-fast-growing-surfaces-together-to-drive-valuable-experiences/
גוגל משיקה: אפשרות צפייה בביצועי כל החשבונות אשר תחת מנהל החשבון – וזאת בממשק "עורך הדוחות"
כך – אם אתם מנהלים כמה חשבונות פרסום עבור המותג שלכם ברחבי העולם ורוצים להשוות ביצועים בין החשבונות – תוכלו מעכשיו לעשות זאת בממשק עורך הדוחות של גוגל.
(לצערנו, בשלב זה זמין רק לחשבונות MCC ולהם פחות מ10 חשבונות-בנים. בהמשך מבטיחה גוגל שיהיה זמין גם לחשבונות מנהלים עם יותר מ10 בנים)
להודעה הרשמית של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/9515197 למידע נוסף על עורך הדוחות של גוגל: https://support.google.com/google-ads/answer/6201327
חדש בקמפיינים של וידאו בגוגל: אפשרות בחירת אילו המרות ימדדו ברמת הקמפיין
המאפיין – שהיה זמין עד כה בקמפיינים של חיפוש ודיספליי, זמין מעכשיו גם בקמפיינים של וידאו.
לידיעת המקור: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-lets-users-optimize-video-ads-at-the-campaign-level/329565/
שני סוגים חדשים של טירגוט ברשת החיפוש של גוגל
Affinity Audiences – יאפשר לכם לטרגט לקהלים שהביעו עניין בנושא מסויים וגם מחפשים מילת מפתח מסויימת.
למשל: קהלים שהם צרכנים קבועים של טיולים בטבע, ושכרגע מבצעים חיפוש לאוהלים
In-market audiences עבור סגמנטים של אירועים עונתיים בחיפוש וביוטיוב – יאפשרו לכם לטרגט מודעות לסגמנטים של קהל שמעוניין למשל במבצעי בלאק פרידיי ומחפש כרגע רכב שאתם מוכרים
להודעה של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/9546093
חדש בלינקדאין: לינקדאין איוונטס
לינקדאין בצעד מאוחר אבל מתבקש משיקה את הevents שלה, עם אפשרות ליצור אירוע, לשלוח עדכונים למשתתפים באירוע, להזמין את כל החברים, לשתף, לתאם, לערוך ולנהל שיחות. שימושי מאוד למי שעורך אירועים או מחפש אירועים עסקיים רלוונטיים להשתתף בהם.
המדריך המלא בקישור: https://blog.linkedin.com/2019/october/15/planning-an-in-person-event-just-got-easier-with-linkedin
תודה לזיו שיינפלד על העדכון הזה.
פייסבוק מציגה – טמפלטים של מודעות סטורי
שירות שהוא דומה מאוד לשירות של CANVA למשל ואשר יספק לכם פורמט או מסגרת עיצובית ליצירת מודעת סטורי בפייסבוק.
אריק טמפלהוף הכין לנו סרטון וידאו שממחיש את הממשק החדש – תוכלו לראותו בפוסט המקורי בקבוצה: https://www.facebook.com/groups/GAPIsrael/permalink/3042484875775958/
להודעה של פייסבוק בנושא: https://www.facebook.com/business/news/making-it-easier-to-create-custom-stories-ads
חדש בגוגל: מטריקת "ביקורים בחנות" זמינה כעת בקמפיינים עם בידינג חכם.
העדכון החדש יאפשר לחנויות להן גם מיקומים פיזיים וגם מכירה אונליין, לבצע אופטימיזציה עבור שני היעדים באותו חשבון וקמפיין.
זמין כבר עכשיו בקמפיינים של חיפוש – עבור מי שהגדיר את מטריקת "ביקורים בחנות". ניתן לשלב בקמפיינים של קניות – בעזרת מנהל החשבון שלכם בגוגל.
למידע על הדרישות הרלוונטיות להגדרת מטריקת "ביקורים בחנות":
https://support.google.com/google-ads/answer/6100636?hl=iw
לידיעת המקור:
https://searchengineland.com/store-visits-now-available-for-google-ads-smart-bidding-optimization-322430
בטא חדשה בגוגל: מודעות מציאות הרבודה AR עבור מותגי איפור
המודעות החדשות – זמינות לגולשים ממכשירים ניידים ומאפשרות ניסוי של צבעי איפור שונים על פני המשתמש, וזאת בעזרת מצלמת הטלפון הקדמית של המכשיר הנייד.
הפורמטים של המודעות בהם ניתן ליישם את המודעות הם YouTube Masthead וגם TrueView video discovery ads
לידיעת המקור בנושא: https://ppc.land/google-launches-ar-beauty-try-on-in-a-beta-on-youtube-masthead/
חדש: כלי קריאטיב לסרטונים בפייסבוק
ניתן להוסיף שכבת טקסט או שכבת לוגו על גבי הסרטון כולל תזמון של השכבה.אפשר אפילו לשנות את הצבע של הרקע מאחורי הטקסט ואת הצבע של הטקסט .
אופיר קנלשטיין שיתף אתנו את צילום המסך הזה:
מפרסמים ב- TripAdvisor יכולים כעת להציג מודעות ממותגות משותפות בפייסבוק ובאינסטגרם
המודעות בפייסבוק ובאינסטגרם יופיעו כפוסטים עם מיתוג משותף עם הלוגו של TripAdvisor ושם החברה המפרסמת וציון "שותפות בתשלום" בראש המודעה. ראו המחשה בתמונה:
ניתן לטרגט מודעות באמצעות תכונות הטירגוט של פייסבוק ופרופילי הקהל של TripAdvisor (למשל, חובבי פעילות ספורטיבית או אנשים שאוהבים חופי ים). הטירגוט לפרופילים נבנה ע"י שילוב העוקבים של טריפאדוויזור בפייסבוק ובאינסטגרם, בנוסף ליותר מ -490 מיליון משתמשים חודשיים ייחודיים המבקרים באתר של TripAdvisor.
השימוש במודעות TripAdvisor Connect יציע למפרסמים בפייסבוק ובאינסטגרם שכבה נוספת של נתונים שתאפשר להגיע לצרכנים המחפשים באופן פעיל מיקום מסויים בפייסבוק ובאינסטגרם. עבור TripAdvisor המוצר החדש מאפשר לחברה למנף את הקהלים הגדולים שבנתה באינסטגרם ופייסבוק.
לידיעת המקור: https://marketingland.com/tripadvisor-advertisers-can-now-run-co-branded-ads-on-facebook-instagram-268838
ועוד כמה עדכונים מעניינים:
- חדש בגוגל – אפשרות טירגוט או החרגה של מיקומים בקמפיינים חכמים של קניות.
- פייסבוק בוחנת אפשרות שילוב כפתור צ'קאאוט בתוך האפליקציה עבור מודעות שופינג דינמיות המופיעות בניוזפיד, אשר ישלב תהליך רכישה מבלי לצאת מפייסבוק. קליק לסרטון הממחיש איך זה נראה.
- גוגל – מקשה אף יותר על המפרסמים של מוצרים רפואיים ומציגה מדיניות חדשה האוסרת מודעות לטכניקות רפואיות לא מוכחות או ניסיוניות. דוגמאות לטכניקות כאלה, כאמור על ידי גוגל, כוללות טיפול בתאי גזע וטיפול גנטי. קליק לידיעת המקור
- בדאטה סטודיו אפשר מהחודש לקבוע שחלק מהשדות יהיו אופציונאליים, כך שהמשתמש (Viewer) שאין לו הרשאות עריכה, יוכל באופן עצמאי להציג או להסתיר אותם. קליק למידע נוסף על האפשרות.
- ועוד בדאטה סטודיו – נניח שיש לכם שני מדדים, קליקים וחשיפות. ואתם רוצים לעשות מדד שלישי של CTR, כלומר זה חלקי זה. אבל תרצו לעשות את זה עבור קמפיין מסויים או תנאי מסויים. ז לפיצ'ר החדש קוראים ratio field based on filtered metrics שזה אומר שאפשר ליצור שדה חדש, שהוא חלוקה או יחס בין שני מדדים שונים המבוססים על פילטרים. למשל, מספר האוונטים מסוג "הרשמות לקורס" לחלק מספר האוונטים של "שגיאת שליחת טופס" או כל דוגמא אחרת. קליק להסבר המלא, ותודה לאסף טרפיקנט על שני העדכונים האלה.
- חדש בבינג: אפשרות טירגוט לקהלים אשר ביצעו חיפוש, ולקהלים דומים. לינק לידיעת המקור בנושא.
- משתמשים בקטלוג של פייסבוק לרימרקטינג הדינמי שלכם?
פייסבוק יגבירו את קצב רענון הבקרה על קובץ הפיד ויסרקו לזיהוי שינויים (במיוחד של המלאי) כדי לוודא שלא תהיה לכם הזמנה על מוצר שאזל (Out Of Stock). לא צריך לעשות כלום כדי להצטרף, תצורפו אוטומטית. תודה לעידן לוי על העדכון הזה! - חדש בגוגל שופינג – בינתיים רק בארה"ב
אפשרות הצגת תמונות שהעלות גולשים לביקורת המוצר – במסגרת מודעת המוצר. - כמה חידושים באאוטבריין, כולל בחירת מטרה לקמפיין (טראפיק, מודעות למותג, המרות או התקנות של אפליקציה)
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.