שלום לכולם, כאן מיכל מורנו עם חדשות הפרסום באינטרנט:
אנחנו בעיצומו של "חודש הקניות" ברחבי העולם: שופינג.איי.אל מאחורינו, בלאק פריידי וסייבר מנדיי עוד לפנינו.
אז ראשית נאחל הצלחה לכל המפרסמים!
ועכשיו.. אנחנו מתחילים!
חדש בתוסף קליק להודעה של גוגל: אפשרות שליחת לידים מתוסף ההודעה ישירות לכתובת מייל
1. תוסף click-to-message שעד עכשיו היה שולח הודעת SMS לבית העסק, יאפשר מעכשיו להגדיר כתובת מייל לקבלת הודעה במקום מספר SMS.
כך – יתאפשר השימוש בתוסף הודעה גם לעסקים שלא הזינו מספר טלפון אלא רק כתובת מייל.
2. מפרסמים המשתמשים בתוסף זה יוכלו גם להגדיר תשובות אוטומטיות לשולחי ההודעות. כך- אפשר להשיב לשולח ההודעה כי ההודעה התקבלה.
3. דיווח לתוסף יכלול בקרוב מדד הודעות-להמרה אשר יתייחס לכמות ההודעות שהניבה בממוצע פעולת המרה אצל הלקוח. הדוגמה של גוגל התייחסה לסוחר רכב, אשר גילה כי בממוצע תוך 2-3 הודעות מול הלקוח נקבעת נסיעת מבחן.
עדכונים במטריקת "ביקורים בחנות" בגוגל
מידע על ביקורים בחנות כבר זמין אצל חלק מהמפרסמים, ואפשר כבר לראות המרות של ביקורים בחנות בממשק סוגי ההמרות בחשבונות אלה.
אטריביושן Data-driven ו Smart Bidding אפשריים כעת לכל המפרסמים שיש להם גישה למטריקת "ביקורים בחנות".
בנוסף – מטריקת "ביקורים בחנות" באנליטיקס יצאה מבטא, ובקרוב תשתלב בדיווחי אנליטיקס לכל המפרסמים. המידע במטריקת מבקרים בחנות מבוסס על מידע אנונימי של מיקום למשתמשים המחוברים לפרופיל גוגל שלהם ואפשרו שיתוף מידע.
לינקדאין מציגה: ממשק פרסום חדש התומך בפרסום מבוסס מטרה
במסגרת העדכון הזה – הממשק החדש של לינקדאין יאפשר למפרסמים להקים קמפיין תוך התמקדות במטרה הנבחרת והצגת הכלים הרלוונטיים לאותה מטרה, והכל בתהליך חדש, שמתחיל בבחירת מטרה לקמפיין.
אלה המטרות שמהן ניתן לבחור בממשק החדש של לינקדאין:
בנוסף – בעת בניית קהל תקבלו הערכה של גודל הקהל והערכות לכמות חשיפות, קליקים יחס הקלקה והוצאה פרסומית – לפי תקופה, בהתאם לביד ולקהל שבחרתם
ואפשרות צפייה מוקדמת במודעה לפני שיוצרים אותה – בדומה למה שיש במערכות הפרסום האחרות:
סרטון הסבר של לינקדאין על הממשק החדש: https://youtu.be/vBDnHcGQeFI .
תודה לזיו שיינפלד על העדכון הזה
כלי חדש מבית פייסבוק שישנה את מפת מדידת המדיה: Facebook Attribution
מדובר במערכת חדשה של פייסבוק לניתוח תנועת גולשים ומקורות המרה מרובי ערוצים, מכל מקורות התנועה!
למרות שמדובר בכלי של פייסבוק, החידוש האמיתי פה הוא שתוכלו להתממשק ולנתח במקום אחד את (כמעט) כל אפיקי הפרסום שאתם פועלים בהם: גוגל אדוורדס, כולל רשת החיפוש ורשת המדיה (GDN), טאבולה, Outbrain, ועוד.
אורטל דיגיטל כתבו על הנושא בלוג פוסט מקיף וממצה ובו גם שלבים להגדרה והפעלה של הכלי החדש, כולל התממשקות למערכות פרסום חיצוניות. קליק לקריאה.
וקישור לאזור התוכן של פייסבוק אטריביושן בפייסבוק – בו תוכלו ללמוד עוד על הנושא ולהתחיל להפעיל את המערכת.
ובחזרה לגוגל: מגוון טרגוטים דמוגרפיים חדשים, מעניינים וספציפיים לקמפיינים ברשת החיפוש
כולל רמת השכלה, מספר צאצאים, בעל בית/שוכר ומצב משפחתי.
אלה סוגי הטירגוטים החדשים והמאוד שימושיים שנפתחו:
ותודה לאסי אייס מאיר על העדכון הזה!
חדש וזמין למפרסמים ביוטיוב – אפשרות יצירת קמפיין וידאו בהמשכים
אפשרות זאת הוכרזה בחודש יוני, וכעת מוצגת כ"תת-סוג" בחלק גדול מחשבונות הפרסום – בעת הקמת קמפיין וידאו בגוגל.
המדיה בה נעשה שימוש הן מודעות באמפר ומודעות in-stream, ומה שקורה בפועל הוא שמשתמשים יראו סרטונים רק אם ראו את הקודמים להם בקמפיין.
כך- אפשר למעשה "לספר סיפור" למשתמשים שלך דרך קמפיין וידאו, מתאים במיוחד למפרסמים שמחפשים מיתוג או הגברת מודעות.
ככה נראה הממשק:
תודה לעידו שטיינר על העדכון הזה.
חדש (עכשיו בבטא) בגוגל – אפשרות שילוב סרטון וידאו במודעות דיספליי רספונסיביות RDA
המאפיין הזה כנראה נמצא בשלבי בטא מוקדמים, אבל מוטי אסולין גילה אותו פעיל אצלו באחד מהחשבונות, וככה זה נראה..
אפשרות הוספת סרטון וידאו בממשק:
פריוויו של המודעה אחרי הוספת הסרטון:
מפרסמי אפליקציות בפייסבוק – כדאי שתשימו לב לזה
אם אתם רואים בשבועיים שלושה האחרונים ירידה דרסטית בתוצאות של פרסום מבוסס לוקאלייק לקהלים שלכם באפליקציה, זה קורה בגלל באג של פייסבוק שפגע באופן דרסטי בביצועי קהלי לוקאלייק קיימים.
פייסבוק אומרים שהם סידרו את הבעיה, אבל חברים בקבוצה אומרים שרק הקמה מחדש של הקהלים פתרה את הבעיה. אז.. אם אתם מפרסמים לקהלים דומים לאלה שעושים שימוש באפליקציה שלכם – כדאי שתערבבו את הקלפים שלכם 🙂
תודה לאלה פוליטיס על העדכון והמחקר של הנושא הזה.
גוגל – במהלך חד צדדי שלחו לפני כ-3 שבועות הודעה לחלק מהמפרסמים כי הם ישנו בקרוב את שיטת האופטימיזציה של הקמפיינים של אותם מפרסמים מאופטימיזציה ידנית למכסימום המרות.
רלוונטי רק עבור מפרסמים בתקציבים גדולים שקיבלו את ההודעה במייל בקמפיינים של רשת החיפוש עם בידים ידניים.
כך נראית ההודעה של גוגל שהתקבלה במייל אצל חלק מהמפרסמים:
שימו לב – אם קיבלתם את ההודעה, אתם צריכים להקליק על קישור המבטל את הפעולה האוטומטית, על מנת שלא ישתנה לכם החשבון בלי שביקשתם.
תודה ליואל דורון על העדכון הזה.
במקרה ושכחתם – סוג ההתאמה החמישי והחדש של גוגל – phrase match modifier
למה זה בעיקר טוב? כשיש קומבינציות רבות של מילים רלבנטיות כמילות חיפוש אבל יש חשיבות לסמיכות בין 2-3 מילים בתוך כל הקומבינציה.
כמו בדוגמא הזו שבה הסמיכות בין המילים customer experience היא הכרחית. שימו לב איך הסמיכות נשמרת בזכות הוספת נקודה בלבד בין המילים האלו במילת המפתח כדי שגוגל יתייחס לזה כרווח.
לידיעת המקור בנושא: https://www.searchenginejournal.com/adwords-phrase-match-modifier/239493/
ותודה לאלה פוליטיס על העדכון הזה 🙂
ונקודה אחרונה – המעקב המקביל של גוגל – Parallel Tracking כבר כאן!
החל מסוף אוקטובר – גוגל מבצעת קודם כל הפניה של היוזר לדף הנחיתה, ורק אחריו שרשור של הפרמטרים.
אם אתם לא משתמשים במערכות מעקב קליקים – הנושא הזה הוא בעיקר לידיעה ולא דורש מכם התערבות.
אם אתם כן משתמשים במערכת מעקב קליקים – כדאי שתוודאו עם מפעילי המערכת שהיא תומכת במעקב המקביל החדש של גוגל. לידיעתי כל המערכות הגדולות תומכות בו.
תודה לאסף טרפיקנט על העדכון הזה.
עד כאן להיום, ושיהיה לכולנו חודש קניות מוצלח במיוחד!
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.