לסרטון הוידאו ביוטיוב | להאזנה כפודקאסט
מנהלי קמפיינים של רופאים – שימו לב: בקרוב בגוגל – אפשרות קביעת תורים לעוסקים בתחומי הבריאות
נטלי משיח – המומחית שלנו לענייני בריאות, מעדכנת על ידיעה שגוגל שיתפו בבלוג החדשנות שלהם ובה מסופר על מאפיינים חדשים, בהם גם האפשרות לקביעת תורים. ככה זה יראה:
לפי גוגל: באירוע מיוחד של גוגל לתחומי הבריאות, הוצגה תכונה שמראה את זמינות הפגישות עבור ספקי שירותי בריאות, כך שתוכל להזמין תור בקלות. בין אם אתה דוחה את הבדיקה השנתית שלך, עברת לאחרונה וצריך רופא חדש, או מחפש ביקור באותו יום, ייתכן שתראה תאריכים ושעות פגישה זמינים לרופאים באזור שלך.
מאפיין זה נמצא עדיין בשלבי השקה ראשונים, כרגע זמין בארה"ב דרך שותפים כמו MinuteClinic וספקי פתרונות תזמון אחרים.
בהמשך – עדכנה נטלי גם כי בחלק מפרופילי GMB שהיר מנהלת התקבלה האפשרות לעבור לפרופיל מיוחד לתחומי הרפואה. ככה זה נראה:
ועוד לתשומת לב המפרסמים בתחומי הרפואה: גוגל מסירה חלקית את האיסור על פרסומות עבור טיפולים בתאי גזע – Stem cell therapy
מעכשיו יאושרו מודעות עבור טיפולים שאושרו על ידי ה-FDA
גוגל תאפשר הצגת פרסומות לטיפולים בתאי גזע המאושרים על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקני – שינוי מהמדיניות הקודמת שלה, שאסרה את כל המודעות עבור קטגוריה ניסיונית זו של טיפול רפואי. עדכון המדיניות ייכנס לתוקף ביולי.
למסמך עדכון המדיניות של גוגל בנושא: https://support.google.com/adspolicy/answer/12045877?hl=iw&ref_topic=29265
משתמשים בקמפיינים חכמים ברשת המדיה, שימו ❤️ החל מחודש אוגוסט הקמפיינים הללו יהפכו להיות קמפיינים רגילים לרשת המדיה.
מה ישתנה החל מאוגוסט?
- אם הקמפיין החכם לרשת המדיה פעיל, מושהה או שהוא הוסר, נעביר אותו לקמפיין לרשת המדיה ונשמור את הגדרות הקמפיין ללא שינוי.
- קמפיינים לרשת המדיה יהיו הסוג היחיד של קמפיינים ברשת המדיה. קמפיינים חכמים לרשת המדיה יהפכו לקמפיינים לרשת המדיה.
- מה צריך לעשות? שום דבר. כל הקמפיינים החכמים לרשת המדיה בחשבון שלכם יועברו באופן אוטומטי בלי שתצטרכו לבצע פעולה כלשהי. ההעברה לא תגרום לתנודות בביצועי הקמפיין.
תודה לאריק טמפלהוף על העדכון הזה.
לפרטים נוספים: https://support.google.com/google-ads/answer/12035738
כמה חידושים בקמפיינים של פרפורמנס מקס Performance max.
החידוש המשמעותי ביותר – אופטימיזציה חדשה שמטרתה להניע עסקים חדשים. התוספת מגיעה בצורה של יעד "גיוס לקוחות חדשים" שיאפשר למפרסמים לבצע אופטימיזציה למי שאינם לקוחות קודמים.
שיטת אופטימיזציה חדשה זאת תאפשר לך להציע יותר עבור לקוחות חדשים בהשוואה ללקוחות קיימים, או למקד את האופטימיזציות שלך בלקוחות חדשים בלבד תוך שמירה על יעילות העלות שלך.
תובנות חדשות ומועילות
שתי תוספות חדשות לדף התובנות במסע פרסום של PMax:
- תובנות ביצועי נכסים לקהל יעזרו למפרסמים לראות כיצד טקסט, תמונות ונכסי וידאו "מהדהדים עם פלחים ספציפיים של לקוחות". אין מידע נוסף על הפורמט של האופן שבו תובנות אלו ייראו, אך ניתן יהיה לצפות שהוא ידמה לדיווח אוטומטי אחר כגון תובנות RSA.
- תובנות אבחון מפרסמים יוכלו להשתמש בכלי זה כדי להציף את הגדרות הקמפיין אשר עלולות להפריע לביצועים. תובנות אלו יראו למפרסמים מדוע מודעות אינן מוצגות וכן הצעות כיצד לתקן.
כלי שדרוג קמפיינים בקליק
קמפיינים חכמים לשופינג וקמפיינים מקומיים יוחלפו בפרפורמנס מקס בעתיד הקרוב. גוגל הודיעה כי השדרוג המיוחל בלחיצה אחת ל-Performance Max יתחיל לצאת "במהלך השבועות הקרובים". כאשר הכלי הזה זמין בחשבון תוצג הודעה למפרסמים. ניתן למצוא זאת בנוסף בדף ההמלצות ובדף הקמפיינים. לאחר שדרוג עם הכלי הזה, ייווצר מסע פרסום חדש לביצועים מקסימליים ששומר על הלמידה מקמפיינים קודמים.
לפי גוגל, הלמידה הזו שיובאה לקמפיין החדש של PMax "ישמרו על ביצועים עקביים".
להכרזה של גוגל בנושא: https://blog.google/products/ads-commerce/new-features-performance-max/
למידע על סוג האופטימיזציה החדש – לקוחות חדשים: https://support.google.com/google-ads/answer/12080169?hl=iw
מתגלגל לכיוונכם בלינקדאין – בידינג עבור תוצאה
אסטרטגיית בידינג Cost Cap שתאפשר לכם להגדיר את מכסימום העלות שאתם מוכנים לשלם לתוצאה (ליד, המרה וכו') והאלגוריתם ימקסם את התוצאות תוך שמירה על תקרת העלות.
כיצד שיטת הבידינג החדשה עובדת:
העלות המקסימלית לתוצאה היא סכום ממוצע שהמערכת מנסה להישאר מתחתיו. העלות הממוצעת בפועל לתוצאה עשויה להיות שונה מהעלות לכל תוצאת מפתח שהגדרנו.
כאשר המפרסם משיק מסע פרסום חדש עם הגשת הצעות מחיר, הקמפיין נכנס לשלב למידה המאפשר למערכת לאסוף נתוני מכירות פומביות כדי לייעל טוב יותר את ביצועי הקמפיין. שלב הלמידה הוא רציף בזמן שהקמפיין שלך פעיל. במהלך שבעת הימים הראשונים של שלב הלמידה, סביר יותר שהעלות תשתנה ולאחר שבועיים לערך תתייצב על ממוצע ספציפי.
חשוב לציין שהעלות מבוססת תקרת תוצאות מתבססת על עלות לפי חשיפות, כלומר CPM
להסבר וחלוקה של שיטת הבידינג לפי סוגי קמפיינים: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/a706289
תודה לזיו שיינפלד על העשרת המידע והקישור.
חדש בפרופילי לינקדאין: אפשרות הוספת קישור לאתר שיופיע בראש הפרופיל שלך
לינקדאין מוסיפה הוספת קישורים לאתרים חיצוניים בפרופיל המשתמש. שימו לב – זמין רק לפרופילים שהפעילו את מצב creator mode.
ככה זה נראה (כאמור, אפשר גם להוציא את הקישור מטקסט עוגן):
איך מייצרים את הקישור?
- ראשית, ודא שמצב Creator Mode מופעל.
- לאחר מכן: עבור לפרופיל שלך.
- לחץ על סמל העריכה (עיפרון)
- גלול מטה לקטע אתר אינטרנט.
- הוסף את כתובת האתר וטקסט הקישור שלך.
- לחץ על שמור.
לידיעת המקור: https://searchengineland.com/linkedin-add-website-link-feature-383894
חדש בגוגל אדס: שימוש ברשימות קהל שהעליתם לצורך העשרה וטיוב של קמפיינים המשתמשים ב Smart Bidding ו/או Optimised Targeting
מה חדש?
לפי גוגל: "החל מהרבעון השני של 2022, קמפיינים המשתמשים בשיטות חכמות להגשת הצעות מחיר ו/או מיקוד אופטימלי יוכלו להשתמש בכל רשימות הלקוחות בחשבונך כדי לשפר את ביצועי מסע הפרסום שלך עבור היעדים שלך (למשל המרות). כיום, אתה חווה את יתרונות הביצועים האלה רק כאשר הרשימות שלך מיושמות באופן פעיל על מסעות פרסום."
מה לעשות אם אינך רוצה שרשימות התאמת הלקוחות שלך ישפרו באופן אוטומטי את ביצועי הקמפיינים?במקרה זה – שתי אפשרויות לפניך:
- בטל את הסכמתך למינוף אוטומטי של כל רשימות הלקוחות בחשבון – https://support.google.com/google-ads/answer/10550383 או
- הסר מחשבונך רשימות ספציפיות שאינך רוצה להשתמש בהן בשיטות חכמות להגשת הצעות מחיר ו/או במיקוד אופטימלי – https://support.google.com/google-ads/answer/7660029
מה לעשות אם חלק מרשימות התאמת הלקוחות שלך אינן רלוונטיות לחלק מהקמפיינים?
במקרה זה – אין צורך לעדכן את גוגל, שכן זה ילמד אוטומטית אילו רשימות התאמת לקוחות מועילות לביצועי מסע הפרסום שלך ויבצע אופטימיזציה מתמדת של יישום הרשימות בזמן אמת, כך שלא תצטרך לדאוג להחלת רשימות על מסעות פרסום באופן ידני.
מה הלו"ז? מה בהמשך?
לפניכם תכנית זמן כללית לרשימות התאמת לקוחות שיכללו אוטומטית ב-Smart Bidding
שימו לב: ברבעון האחרון של 2022, רשימות לקוחות יוכלו להשפיע גם על קמפיינים של חיפוש וקניות.
אז.. אם אתם עדיין לא עושים זאת – הגיע הזמן שתתחילו – להעלות רשימות התאמה ללקוחות לגוגל.
למדריך לשימוש ברשימות התאמה ללקוחות: https://support.google.com/google-ads/answer/10550383
הכירו את חוויית הסקריפטים החדשה של גוגל אדס
מה חדש?
ביצועים מהירים יותר ואימות טוב יותר
לפי גוגל: "כעת תוכלו לעבד ישויות entities נוספות – כלומר מסעות פרסום, קבוצות מודעות ומילות מפתח – באותו פרק זמן. כדי לעזור לך לעבוד בקנה מידה גדול יותר, הסרנו גם את מגבלות ה entities על עיבוד.
בנוסף, שופר גם תהליך אימות הסקריפט. אימות הוא דרך לדמות את הביצוע של הסקריפט שלך – כלומר אתה יכול לבדוק את הסקריפט שלך עבור שגיאות ולוודא שהפלט הוא מה שאתה מצפה לפני שהוא רץ.
מעתה והלאה, תהליך האימות יוודא שמגבלות החשבון ומסע הפרסום מכובדות, הצעות למילות מפתח אינן חורגות מתקציב מסע הפרסום שלהן, כתובות אתרים מפורמטות כראוי ועוד.
תמיכה באסטרטגיות הצעות מחיר
מעכשיו תוכל להגדיר את אסטרטגיות הצעות המחיר שלך באמצעות סקריפטים. זה כולל תמיכה מלאה באסטרטגיות מתן הצעות הדורשות פרמטר נוסף, כגון יעד החזר על הוצאות פרסום או יעד נתח חשיפות.
כחלק מעדכון זה, נוספה גם תמיכה ב-ES6, גרסה חדשה יותר של JavaScript. שים לב שסקריפטים מדור קודם ייעלמו ב-31 באוקטובר 2022.
https://support.google.com/google-ads/answer/12134022?hl=iw
חדש במיקרוסופט אדס: קהלים אוטומטיים
מעכשיו, רשימות רימרקטינג של כל המבקרים באתר, כל הממירים, וקהל רימרקטינג חכם ש"עשוי להיות מעוניין באתר" יתווספו אוטומטית לכל החשבונות.
עדכונים בהליכי האכיפה בנושא הפרות חוזרות של מדיניות בגוגל אדס: הוספת 9 סוגים חדשים של הפרות מיוני 2022
מערכת המדיניות של "שלוש פסילות והשבתה" הושקה ביוני 2021 במטרה לחנך מפרסמים להמנע מהתנהגות לא ישרה, חומרים לא מאושרים ומוצרים או שירותים מסוכנים.גוגל תתחיל להטמיע את מערכת האכיפה המבוססת-התראות ב-21 ביוני 2022, ותרחיב בהדרגה את ההיקף שלה לאורך תקופה של 3 חודשים. בתום התהליך, מערכת האכיפה תכלול את כללי המדיניות הבאים:
- מעשים מיניים תמורת תגמול
- כלות בהזמנה
- קליקבייט
- עיצוב מודעה מטעה
- שירותי שחרור בערבות
- שירותי מודיעין טלפוני והעברת שיחות
- שירותים לתיקון דירוג האשראי
- אופציות בינאריות
- הלוואות אישיות
הערה: העדכון הזה לא משפיע על הליכי השעיית החשבון בגין הפרות חמורות ביותר של מדיניות Google Ads.
גוגל מאפשרת למשתמשים להגביל שלושה סוגי מודעות נוספים ביוטיוב ובGDN
משתמשים המעוניינים לראות פחות מודעות בנושאים של הריון והורות, היכרויות וירידה במשקל, יוכלו לעשות זאת מעכשיו – וזאת בנוסף לאפשרות להגבלת מודעות בתחומי אלכוהול והימורים אשר אפשרית מזה כשנתיים.
https://searchengineland.com/limit-youtube-google-display-ads-383875
לינקדאין מכניסה כמה שינויים בפיד – שיעשו אותו יותר רלוונטי ומעניין
לינקדאין מפחיתה כעת את הנראות של מספר סוגי תוכן בפיד שלה, ובהם:
תוכן באיכות נמוכה שמעודד אנגייג'מנט – כל פוסט שמבקש או מעודד מעורבות במפורש, כמו הערות או תגובות, יקבל פחות נראות בפיד.
פחות סקרים – אם אתם גולשים באופן קבוע בלינקדאין, ראיתם הרבה יותר סקרים בפיד בתקופה האחרונה. רבים מהם הם מאנשים שאתם לא מכירים. לינקדאין מבטיחה להציג רק סקרים "מועילים ורלוונטיים", מאנשים ברשת שלך.
פחות עדכונים לא רלוונטיים – ראית פעם חבר בלינקדאין מברך מישהו שמעולם לא פגשת על עבודה חדשה שקיבל? לינקדאין אומרת שהיא תפחית את התדירות שמשתמשים רואים את זה וינסו להציג "פעילות ממוקדת יותר" ומהרשת שלך.
"אני לא רוצה לראות את זה." בנוסף לשינויי פיד אלגוריתמיים, לינקדאין נותנת למשתמשים דרך לספר ללינקדאין מה שהם לא רוצים לראות. כל הפוסטים הבודדים יכללו אפשרות "אני לא רוצה לראות את זה". אתה יכול להגביל תוכן לפי מחברים או נושא – בנוסף אתה יכול לבחור לא לראות שום תוכן פוליטי. https://searchengineland.com/linkedin-feed-less-polls-engagement-bait-384986
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.