להאזנה / צפייה בסרטון הוידאו של המהדורה: https://www.youtube.com/watch?v=m656IWaZZW4
שלום חברים, כאן מיכל מורנו עם מהדורת חודש מאי של "חדשות הפרסום באינטרנט"
רשתות הפרסום התחדשו בלא מעט פיצ'רים חדשים לכבוד "אחרי הקורונה" ואנחנו כאן עם כל מה שחדש בשבילכם. אז קדימה – לעדכונים!
חוויית הקניות של פייסבוק עולה שלב, ומודול ה"חנויות" של פייסבוק ואינסטגרם מוכרז באופן רשמי
החדשה המרעישה ביותר היא גם הטרייה ביותר במהדורה – ממש אתמול פייסבוק הודיעה על השקת "חנויות" – facebook shops, דרך לעסקים להקים חנויות בחינם בפייסבוק ובאינסטגרם. החנויות, שיופעלו על ידי שירותי צד ג ', כולל Shopify, BigCommerce ו- Woo, נועדו להפוך את הרשת החברתית לאתר קניות.
לפי צוקרברג – חנויות ישפרו את חוויית המסחר המקוון באינטרנט על ידי אחסון פרטי התשלום של המשתמשים במקום אחד בו יוכלו להשתמש בו בכל הרשת של פייסבוק או אינסטגרם (ואני מתארת לעצמי שגם ווטסאפ).
ניתן למצוא חנויות בדפי פייסבוק ופרופילי אינסטגרם של עסקים, והן יכולות להופיע גם בסטורי או במודעות. פריטים שעסקים העלו יופיעו בחנות, ומשתמשים יכולים לשמור פריטים או לבצע הזמנה. (עסקים מסוימים מאפשרים למשתמשים לבצע רכישות ישירות בפייסבוק, בעוד שאחרים יעבירו אותך לאתר של העסק כדי להשלים את העסקה.)
עסקים יכולים לספק תמיכת לקוחות באמצעות Messenger, Instagram ו- WhatsApp. בסופו של דבר החברה מתכננת לאפשר לכם לגלוש בקטלוגים בחנויות ולבצע רכישות ישירות מחלון הצ'אט. היא מתכננת גם לאפשר קניות מסטרימים של לייב, ולאפשר למותגים ויוצרים לתייג פריטים מקטלוגים בפייסבוק שלהם כך שהם יופיעו בתחתית הסרטונים החיים.פייסבוק פועלת גם לשילוב תוכניות נאמנות עם חנויות. "תוכל לראות ולעקוב בקלות אחר הנקודות והתגמולים שלך", אמרה החברה בפוסט בבלוג. "ואנחנו בוחנים דרכים לעזור לעסקים קטנים ליצור, לנהל ולהציף תוכנית נאמנות בחנויות פייסבוק."חנויות יחלו להתגלגל לעסקים בפייסבוק היום בארצות הברית ויגיעו לאינסטגרם מתישהו בקיץ הקרוב. אינסטגרם תציג מותגים בחשבון החנות הקיים שלה, שמדגיש כבר פריטים הזמינים לרכישה.
כך נראית חנות באינסטגרם:
כך נראה ממשק עיצוב החנות בפייסבוק:
וכך נראות מודעות למוצרים לרכישה במדיה של שידורי לייב:
להודעה הרשמית של פייסבוק בנושא הכוללת המחשות לתהליך הרכישה: https://about.fb.com/news/2020/05/introducing-facebook-shops/
חדש בגוגל: הצגת מוצרים מתוך פיד המוצרים שלכם גם בתוצאות אורגניות
מה שהעניין הזה אומר הוא שמעכשיו תוצאות של מוצרים יכללו גם תוצאות אורגניות שאינן בתשלום. התוצאות הראשונות עדיין יהיו בתשלום.
אסף טרפיקנט שיתף את הידיעה, והוסיף כי להערכתו הדבר יגרום לעליית מחירי הפרסום בסופו של דבר, וזאת מכיוון שהרבה סוחרים חדשים "יעלו על העגלה", יראו כי טוב, וירצו גם להתחיל לשלם על החשיפה.
בשעה טובה (!!) אפשר לשתף סטים של עמודות דיווח בין חשבונות הפרסום שאתם מנהלים תחת אותו MCC
יניב גרייזס שיתף את הידיעה, נראה כי המאפיין מתגלגל לכל החשבונות בהדרגה, ומאפשר בפועל שמירת סטים של עמודות דיווח לכמה חשבונות במקביל. כדי לבצע – יש לבחור באפשרות החדשה "sync culomns" המופיעה תחת כפתור העמודות:
ואז ניתן לקבוע לאילו חשבונות לשמור את סט עמודות הדיווח:
חדש באינסטגרם: אפשרות הוספת מוסיקה לסטורי
מדובר במאפיין הזמין בשלב זה לחשבונות גדולים, בעיקר בארה"ב והמאפשר הוספת קטע של 15 שניות משיר לסטורי. מי שהמאפיין זמין לו יוכל לבצע לפי המדריך הבא.
תודה ליוסי ישראל על העדכון הזה.
פיצ'ר חדש בלינקדאין השולח הודעה לכל העובדים בחברה על עליית פוסט חדש לדף החברה
זיו שיינפלד עדכן בנושא, וסיפר כי ניסויים שהם ערכו בדפים של לקוחות עולה כי שימוש במאפיין מעלה מאוד את רמת האנגייג'מנט בפוסט.
ככה נראית האפשרות:
פייסבוק מתאימה את עצמה לזמן-קורונה, ויוצאת בכמה הודעות מעניינות:
1. פתיחת Messanger Rooms – המאפשר חדשי שיחה של עד 50 איש, ללא תזמון מראש, זאת בכוונה להתחרות באופן ישיר ביישום של ZOOM.
במסנג'ר רומס תוכלו לפתוח את ה"חדר" שלכם באופן קבוע, כך שאחרים בפייסבוק יוכלו להצטרף אליכם לשיחה כשירצו, ותהיה גם אפשרות למנוע כניסת אורחים לא רצויים.
בהמשך – כל העניין הזה יתחבר גם לאינסטגרם, ווטסאפ, ומכשירים חכמים ויאפשר תקשורת טובה יותר בין אנשים הנמצאים בבתיהם.
גם אנשים שאין להם פרופיל פייסבוק פעיל יוכלו להשתתף בשיחות אלה.
2. בחזית הפרסומית – הודיעה פייסבוק על פיתוח מוצרי פרסום המשתמשים בפורמטים הפופולריים כעת: IGTV ופייסבוק לייב.
3. יוצרי תוכן יקבלו אפשרות סטרימינג של תוכן ל IGTV ונפתחה הצגת תכני IGTV גם בדסקטופ, ובמקביל מפרסמים יקבלו אפשרויות פרסום בתשלום על תכני IGTV.
לידיעת המקור בנושא:
https://adage.com/article/digital/facebook-challenges-zoom-messenger-rooms-lures-e-commerce-advertisers-live-igtv/2252121Video upgrades could lead to new opportunities to sell on platform, especially for fitness and
פייסבוק מרחיבה את הבטא שלה לפרסום בפייסבוק לייב לתוכן בורטיקלים נוספים
עד כה פייסבוק בחנה הפרסום בלייב אך ורק עם מפתחי משחקים.
הוורטיקלים החדשים בהם יוצגו פרסומות הם: "שותפי בידור, חדשות וספורט מקודמים מראש", ויש גם אפשרות להחריג את המודעות שלכם מלייב.
סוגי המודעות שיכולים להופיע בלייב:
- מודעת פרי-רול המופעלת לפני הפייסבוק-לייב
- מודעת תמונה שמופיעה מתחת לפייסבוק-לייב
- מודעת אמצע שמנגנת בנגן הווידיאו הראשי במהלך הפייסבוק-לייב בזמן שהשידור ממשיך לרוץ בחלון מוקטן
על מנת לאפשר למפרסמים שליטה במיקומי המודעות שלהם, פייסבוק מאפשרת להחריג את הצגת המודעות בלייב באופן כללי, או לבחור מפרסמים להחרגה באופן ספציפי.
לידיעת המקור בנושא: https://marketingland.com/facebook-expands-test-for-in-stream-ads-on-live-279127
קמפייני ״שיחות בלבד״ בגוגל, מעתה עם אופציית ״בקר באתר״
רן לובינסקי מעדכן על המאפיין האופציונלי החדש – אשר לפי גוגל יכול להגדיל את החשיפה של מודעות השיחות שלכם בגוגל. ככה זה נראה:
שינוי במדיניות של גוגל לגבי פרסום בתי מרקחת ומרכזים לטיפול בהתמכרויות בארה"ב וקנדה
מעכשיו – בתי מרקחת ומרכזים לטיפול בהתמכרויות בעלי האישורים המתאימים יוכלו לפרסם בגוגל.
להודעה של גוגל בנושא הכוללת מידע על סוגי האישור שאתם צריכים כדי לפרסם בתי מרקחת / מרכזי טיפול בהתמכרויות בגוגל בצפון אמריקה:
https://support.google.com/adspolicy/answer/9841715?hl=en&ref_topic=29265
חדש בג'ימייל: פגישות וידאו לעד 100 איש, עם כתוביות מיידיות (באנגלית) ואפשרות שיתוף מסך
וכל זה קורה במסגרת הכלים המשולבת והמחודשת ששמה בישראל – Google meet. מדובר במאפיין אשר זמין כבר זמן מה לחברי ה G suite ונפתח כעת בחסות הקורונה לכולם.
תודה למליאן הורוביץ על הידיעה הזאת.
מבזק גוגל אדס: אוטוטו תחל אכיפה של הזדהות המפרסמים. כולנו נצטרך להעלות תעודות/מסמכים מזהים כולל מיקום, על מנת לייצר שקיפות.
גוגל תחל בדרישה מול תעשיות מסויימות ואי עמידה בתנאים תגרום לסגירת החשבון. המידע שיופיע למשתמשי הקצה לא יציג בהכרח את הגוף המנהל את הקמפיין( הסוכנויות) אלא את המפרסם עצמו.
אסף טרפיקנט שיתף גם את הידיעה הזאת.
להודעה הרשמית של גוגל בנושא הכוללת המחשה לאופן בו יופיעו פרטי המפרסם בשקיפות לגולש / למחפש בגוגל.
מה חדש באאוטבריין? עדכונים בדרך לחזרה לשגרה
כמה עדכונים שקיבלתי מ"אאוטבריין" על חידושים במערכת:
#1 העלאת קריאייטיבים עם אימג׳ בפורמט GIF
מעתה ניתן להעלות אימג׳ים בפורמט של GIF – כך תוכלו לבחון אימג׳ים זזים אל מול אימג׳ים סטטים ולבחון גידול בCTR.
הדרישות לעלייה הן: מימדים: 3X2, משקל: עד 3 מגה ואורך: לופ אינסופי.
#2 שכפול מודעות בקמפיין
שכפול המודעה מתבצע בקלות ע״י סימון המודעה הרלוונטית, לחיצה על Actions ולאחר מכן על Copy.
ניתן לסמן כמה מודעות במקביל ולשכפל את כולן!
#3 Wifi Targeting
מאפשר לטרגט יוזרים רק כשהם גולשים באמצעות Wifi ולא באמצעות הרשת הסלולרית.
פתיחת האופציה לטרגוט ווי-פי בשלב זה מתבצעת ע"י פנייה לאאוטבריין במייל.
#4 Automated rules
הפיצ׳ר מאפשר לכם לקבוע תנאים מסויימים (לדוג׳: ״בדוק כל שעה את הSections של הקמפיין, אם הCVR גבוה מX, תעלה את הBid, אם נמוך מY, תוריד את הביד״)
ובכך לאפשר אוטומציה של תהליכי אופטימיזציה לקמפיינים.
אפיון התנאי והחלתו על הקמפיינים מתבצעים דרך אאוטבריין ונדרש אישור לכל תנאי אשר תרצו ליצור.
#5 Conversion Mode – Fully Automated
הפיצ׳ר החדש מנסה למקסם את מס׳ ההמרות שתקבלו מכל קמפיין ע״י ויסות של הביד בהתאם לתחרות ברשת ולביצועי הקמפיין. שימו לב כי המערכת יכולה להעלות את הביד עד ל150% מהביד שהגדרתם.
איך מפעילים את הפיצ׳ר?
בהקמת הקמפיין בוחרים ב Conversions כ Objectiveבשלב הבא בוחרים את ההמרה שאליה נרצה לבצע אופטימיזציה ונבחר בFully Automatic
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.