חדשות הפרסום באינטרנט – מרץ 2018

לצפייה בסרטון המהדורה: https://www.youtube.com/watch?v=I-dqlfqv0Uc

שיטת ההתאמה החדשה של גוגל אדוורדס ש"תסגור לכם את הפינה",

אפשרות פרסום בפייסבוק לאנשים שהתחילו לחשוב על טיול אבל עדיין לא יודעים לאן,

מודעות בפייסבוק מרקט-פלייס, ומודל תמחור חדש של טאבולה למודעות וידאו בלבד.

שלום לכולם, כאן מיכל מורנו עם כל מה שחדש בעולם הפרסום באינטרנט.
כרגיל – כל העדכונים מתוך הפעילות השוטפת בקבוצת "מקצועני פרסום באינטרנט" – אם אתם עדיין לא חברים בקבוצה, מוזמנים להצטרף!

אז מה היה לנו בחודש האחרון?

סופכלסוף! שיטת התאמה חדשה של ביטויים בגוגל אדוורדס – PMM – Phrase match Modifier

השיטה החדשה מאפשרת שילוב בין סוג ההתאמה של התאמה לביטוי לבין סוג ההתאמה BMM – broad match modifier (תכונות שינוי של התאמה רחבה).

למה זה טוב?

למשל – משתמש במערכת שמעוניין לפרסם רק london to paris bus ולא את הכיוון ההפוך: paris to london bus

ואשר היה רוצה להכניס את הביטוי "london to paris" +bus – לא יכול היה לעשות זאת עד כה.

מעתה – ניתן לבצע את השילובים האלה עם הכנסת נקודה בין מלות התאמת הביטוי, באופן הבא:

כך – כאשר אתם מצרפים שתיים או שלוש מלים בהפרדה של נקודה, אתם מודיעים לגוגל כי שתי המלים הללו חייבות להופיע בסדר הנתון ולא בסדר אחר, ומתפקדות כהתאמה של ביטוי ביחד עם ה – BMM – broad match modifier.

להלן טבלת סוגי ההתאמות הקיימות כעת – בתוספת הסוג החמישי והחדש:

לידיעה המלאה בנושא. תודה לאור קרן על העדכון!

מפרסמים בתחום התיירות? עכשיו תוכלו לתעדף בפייסבוק אנשים שמתכננים לטייל באמצעות אופטימיזציית "trip consideration"

מדובר במאפיין חדש של פייסבוק, שמטרתו לאפשר למפרסמים להגיע לאנשים אשר מעוניינים לצאת לחופשה, אולם טרם יודעים לאן הם רוצים ליסוע.
כך לדוגמא – יוכלו מפרסמים להגיש פרסומות לסטודנט שמתכנן חופשת קיץ בין הסמסטרים, וכבר גלש בדפי תיירות שונים, אולם טרם החליט לגבי היעד אליו הוא רוצה ליסוע.
באפשרות התיעדוף החדשה אפשר להשתמש במקביל לאפשרויות הטירגוט הקיימות.
בחירת המאפיין החדש נעשית מתחת לבחירה של שיטת האופטימיזציה, אחרי שבוחרים באופטימיזציית המרות – כך נראה הממשק:
תודה לעמית בחבוט על העדכון הזה.
?בשקט בשקט.. פייסבוק מגלגלים לכיווננו מודעות שיופיעו במרקט-פלייס החדש.??
 
כאשר מייצרים מודעות ניוז-פיד, ניתן גם לבחור במיקום של המרקט-פלייס, והמודעות יופיעו רק לאנשים שגולשים במרקט-פלייס של פייסבוק מהאפליקציה לנייד, בדף הבית של המרקט-פלייס.
 
בשלב זה ניתן להציג במרקט פלייס רק מודעות קרוסלה ותמונה, כאשר מודעות וידאו לא אפשריות להצגה.
מודעות מרקט-פלייס חייבות בשלב זה להופיע גם בניוז-פיד, ואין אפשרות לפרסם רק במרקט פלייס.
 
סוגי היעדים הרלוונטיים למודעות מרקט-פלייס:
המרות
תנועה לאתר
מכירות מקטלוג
 
טאבולה השיקו החודש מודל תמחור חדש של וידאו לשוק הישראלי – Cost Per Completed View – CPCV
מעתה, מפרסמים של סרטוני וידאו יוכלו לבחור את מודל התמחור המתאים להם מתוך שני המודלים הבאים:

1. מודל CPM – תשלום עבור 1000 חשיפות של הוידאו

2: מודל CPCV –  Cost Per Completed View, מודל שהוא רלוונטי רק לתכני וידאו באורך 15 שניות ומטה. במודל זה משלמים אך ורק על צפיות מלאות (100%) כלומר השלמת צפייה מלאה בסרטון הוידיאו

לפוסט העדכון של זיו שיינפלד בקבוצה הכולל קישור להורדת מדריך על פרסום הוידאו בטאבולה.

שיפור קטן בגוגל טאג מנג'ר – שיעשה את החיים שלכם יותר נוחים:

אפשרות לבחור מתוך רשימת משתנים / variables כאשר אתם מייצרים טאג מסוג custom HTML. השיפור הזה מאוד משמעותי משום שכתיבת משתנים לתוך טאג HTML צריכה להעשות בדיוק באותו אופן ובדיוק באותו שם בו הם קרויים באזור המשתנים.

עד עכשיו – היה צריך להעתיק את שם המשתנה הרלוונטי ולהדביק בטאג החדש, מעכשיו אפשר יהיה לבחור רק מתוך המשתנים הקיימים, ובלי יכולת לטעות באיות.

ככה נראה הממשק:

תודה לשוקי מן על העדכון הזה.

גוגל מכריזה על AMP לאימייל – שיאפשר העברת AMP – דפי מואצים לנייד ישירות לתיבת הדואר הנכנס של משתמשים – תודה לאייל כץ על העדכון

ניתן כבר לגשת לכלי הפריוויו של AMP לאימייל במרכז המפתחים של גוגל, בהמשך השנה תתווסף גם תמיכה בכלי זה לג'ימייל ונוכל ליהנות בפועל מהכלי.

הכלי הוא כלי קוד פתוח, וגוגל מעודדת מפתחי אפליקציות ושירותי אימייל להתממשק אליו ולהציג את הדפים גם בכלים שלהם.

במסגרת AMP לאימייל אפשר יהיה לשלב טפסים ודפי אינטרנט בתוך מייל מבלי להוציא את הגולש לאתר.

שתי דוגמאות ליישום של AMP לאימייל:
AMP לאימייל של דודל המאפשר לבחור תאריך לפגישה מרובת משתמשים מבלי לעזוב את האימייל.
AMP לאימייל של פינטרסט המאפשר לראות תוכן של מסך שלם מבלי לעזוב את האימייל

להודעה הרשמית של גוגל בנושא.

החודש הושק גם חוסם הפרסומות המובנה של גוגל כרום – שמטרתו לסנן מודעות המטרידות את הגולש, ולמנוע מבעילי אתרים לשלב כאלה מודעות באתריהם.
מדובר יותר במפלטר פרסומות מאשר בחוסם פרסומות , שמטרתו בסופו של דבר.. לדאוג לאינטרנט נקי יותר ומטריד פחות, ועל הדרך לסנן כמה מתחרים קטנים ואגרסיביים של רשתות הפרסום הגדולות.
המפלטר החדש של גוגל כרום לא יחסום את כל הפרסומות, אבל הוא ימנע הצגת פרסומות באתרים המפרים באופן עקבי את הסטנדרטים של "הקואליציה למודעות טובות יותר":

פייסבוק מוסיפה כמה פיצ'רים חדשים לקבוצות:

  1. כלי ניהול: מנהלי מערכת יכולים כעת למצוא בקשות של חברים, תובנות קבוצתיות ועוד ביחד במקום אחד
  2. הכרזות קבוצתיות: מנהלי קבוצות רוצים שתוכל לשתף עדכונים בקלות רבה יותר, ניתן לפרסם עד 10 הודעות שמופיעות בראש הקבוצה .
  3. כללי הקבוצה: עכשיו מנהלים יכולים ליצור סעיף כללים ייעודיים כדי להציג בצורה יעילה את הכללים של הקבוצה לחבריהם.
  4. התאמה אישית: לכל קהילה יש זהות משלה – כעת מנהלים יכולים להוסיף צבע מותאם אישית לכל קבוצה בדומה למסנג'ר.

פייסבוק גם השיקו תכנית התמחות למנהלי קבוצות גדולות ומשמעותיות – אם אתם מנהלים כזאת קבוצה המידע הזה יכול לעניין אתכם, למידע על התכנית ובקשת הצטרפות.

תודה לאופיר קנלשטיין על העדכון הזה.

וואטסאפ עובדת ובוחנת בימים אלו שירות תשלומים בין חברים באמצעות חיבור לחשבון הבנק באפליקציה.

השירות פועל כבר בגרסאת בטא סודית בהודו לאנשים פרטיים בלבד – כך לפי דיווח של Techcrunch – קליק לכתבה.

האם זה יחבור בעתיד לוואטסאפ ביזנס ויאפשר לנהל תשלומים באמצעות הפלטפורמה? הזמן יגיד..
בכל מקרה נראה ששווה לעקוב בזמן הקרוב על השינויים שקורים בפלטפורמה – תודה לשחר  שמואלי על העדכון.

לינקדאין השיקו כלי חדש לפרופילים פרטיים – שמו בישראל search appearance

במסגרת המידע החדש תוכלו לראות כמה אנשים חיפשו אתכם בלינקדאין, באילו חברות הם עובדים ובאילו תפקידים, ומילות מפתח באמצעותן הגיעו המחפשים לפרופיל שלכם.

מידע זה ניתן להגיע מדף הפרופיל שלכם – מתחת לביוגרפיה הקצרה.
כך נראית אפשרות הכניסה למידע החדש – מתוך העדכון שזיו שיינפלד העלה לקבוצה.
וסעיף בונוס אחרון – למי שנשאר עד כאן..
על השינויים בתנאי התכנית של גוגל לעמותות

מענקי גוגל לעמותות קיבלו ב-14 בדצמבר הקלה בדוגמת הסרת מגבלת המכסימום של 2$ לקליק, אבל מוקדם מדי מכדי לשמוח בעניין זה, וזאת משום שיחד עם הסרת מגבלת המחיר לקליק – המתקיימת רק עבור חשבונות שהבידינג שלהם אינו CPC, יש גם כמה כללים חדשים שיכולים לגרום למענק שלכם לקבל השעייה, והם:

  •  מינימום יחס הקלקה של 5%
  •  מינימום ציון איכות 3 ומעלה
  •  לא ניתן לפרסם מילות מפתח של מלה אחת – פרט לשם המותג שלכם
  •  מיקוד המיקום צריך להיות רלוונטי למיקום העמותה
  •  לפחות 2 תוספי סייטלינק פעילים
  •  לפחות 2 קבוצות מודעות לכל קמפיין

מה זה אומר עבורנו – מקצועני הפרסום? לדעתי, אלה חדשות טובות, משום שעמותות שעד עכשיו לא ניהלו באופן פעיל את תקציבי הפרסום שהן מקבלות מגוגל, יצטרכו מעכשיו לעשות זאת באופן מקצועי.

מה משמעות הבשורה וכיצד להתמודד אתה באופן מעשי – במאמר הבא: https://www.searchenginejournal.com/nonprofits-google-ad-grants-policy-change/228075/

פוסטים אחרונים

Open chat
איך אפשר לעזור?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
לקבלת מידע נוסף לחצו על הכפתור >>>