לסרטון המהדורה ביוטיוב: https://www.youtube.com/watch?v=mEPgcklZETY
גוגל מרחיבה קמפייני PMAX כך שגם בעלי חנויות בmarketplaces (כמו אמאזון) יוכלו לנהל קמפיינים ממומנים
התמונה הגדולה. מקסימום ביצועים עבור Marketplaces מאפשר למוכרים ליצור מסעות פרסום של גוגל ששולחים תנועה לרשימות המוצרים שלהם בפלטפורמות מסחר אלקטרוני של צד שלישי, ללא צורך באתר או בחשבון Merchant Center.
איך זה עובד. לאחר חיבור חשבון גוגל אדס שלך למרקטפלייס נתמך, תוכל להשיק קמפיינים אוטומטיים לחלוטין של Performance Max המקדמים את קטלוג המוצרים שלך במרקטפלייס באמצעות גוגל אדס.
יתרונות מרכזיים. גוגל שיתפה שלושה:
- השתמש בנתוני מוצרים קיימים בשוק כמו תמונות, תיאורים ותמחור במודעות.
- דיווח מפורט על ביצועי הקמפיינים ב-Google Ads.
- קמפיין PMAX משתמש בAI של גוגל כדי לבצע אופטימיזציה בחיפוש, קניות ועוד.
מעקב ההמרות – מטופל על ידי השווקים עצמם. רק מכירות של המוצרים של הסוחר עצמו נחשבות – לא רכישות ממוכרים אחרים.
זמינות. ביצועים מקסימליים עבור Marketplaces מוגבל ל"שווקים נבחרים". גוגל אמרה שהיא "עובדת כדי להוסיף עוד פלטפורמות שוק".
ההודעה של גוגל בנושא:
https://support.google.com/google-ads/answer/14075300?hl=iw&sjid=16233788994105471997-EU
ומסמך עזרה המפרט כיצד ניתן להקים קמפיין PMAX לחנות מרקטפלייס (אמאזון למשל)
פייסבוק – מאפשרת לחבר את GA4 למערכת הפרסום
לפי העדכון של גבי מנשה – ניתן כעת לחבר את גוגל אנליטיקס 4 לפייסבוק ולקבל מדידה טובה יותר של המרות שמקורן בפייסבוק – בתוך גוגל אנליטיקס.
לפניכם ההודעה של פייסבוק בנושא:
מפרסמי פייסבוק שימו לב: באג הקיים במערכת גורם לכך שקמפיינים חדשים מוגדרים לכל העולם
שלא תגידו שלא ידעתם…
יואל דורון מעדכן כי בין אם אתם משכפלים קמפיין או יוצרים קמפיין חדש,
משום מה בימים האחרונים, הברירת מחדל של הקמפיין היא במקום ישראל,
לפתוח לכם את האדסט ל-כל העולם.
קל מאוד לא לשים לב לזה.
אז תעשו דאבל צ׳ק שאתם אכן מטרגטים את ישראל ולא תומכים נלהבים שלנו בקמפוסים בארהב בטעות בין היתר…
ללקוח אין CRM ואתם מורידים לו את הלידים ידנית? חדש מטיק טוק- חיבור טופס לידים ישירות לגוגל שיטס של הלקוח ובלי להשתמש בתכנה צד ג׳.
נחמד מצידם, ונחמד מציגו של יואל דורון שאחראי גם לעדכון הזה.
גוגל מעבירה מפרסמים גדולים לתשלום בהעברה בנקאית בלבד
מפרסמים עבורם העניין רלוונטי יקבלו הודעה במייל, ולא יוכלו להמשיך לשלם בכרטיס אשראי עבור הפרסום אלא רק בהעברה בנקאית או בכרטיס דביט היכן שקיים.
https://searchengineland.com/google-ads-card-payments-443247
עכשיו זה רשמי: גוגל מערבבת תוצאות אורגניות ותוצאות בתשלום
עמית אדלר מעדכן כי למרות ששלב הבדיקות של הנושא החל כבר לפני שנה וחצי, רק החודש החליטה גוגל לעדכן את המשתמשים באופן רשמי כי ערבוב התוצאות מתקיים, וזאת בהודעה לקונית המצהירה כי:
“Top ads may show below the top organic results on certain queries.”
או בעברית: "בשאילתות מסויימות המודעות העליונות יכולות להופיע מתחת לתוצאות האורגניות הראשונות"
דוגמא לתוצאות מעורבבות שכאלה:
https://www.searchenginejournal.com/google-ads-now-being-mixed-in-with-organic-results/516940/
גוגל מוסיפה הסכמה לשיפורי וידאו עבור מודעות
כעת תוכלו לקבוע האם אתם מעוניינים להצטרף לכלי שיפורי הווידאו החדש של גוגל המשתמש ב-AI כדי ליצור אוטומטית פורמטי וידאו מרובים.
להזכירכם – כלי שיפורי הוידאו החדש של גוגל באמצעות AI חותך ויוצר גרסאות ביחסי גודל שונים עבור סרטונים, וגם יוצר אוטומטית קטעי וידאו קצרים יותר מסרטונים ארוכים.
שיפורי וידאו מופעלים כברירת מחדל עבור קמפיינים חדשים של וידאו.
החידוש הוא שמעכשיו תוכלו להפעיל/לכבות את המאפיין בהגדרות מסע הפרסום בקטע "הגדרות נוספות" > "שיפורי וידאו".
ככה זה נראה:
https://searchengineland.com/google-adds-opt-in-for-video-enhancements-for-ads-442740
לינקדאין "מכווצת" את גודל התמונה בקישורים בפוסטים אורגניים
השינוי עשוי לגרום ליותר משתמשים ומותגים לשלם עבור פוסטים ממומנים כדי לשמור על תצוגות מקדימות גדולות יותר של קישורים.
מה אומרים בלינקדאין:
"כאשר פוסט אורגני הופך למודעת תוכן ממומן, תמונת התצוגה המקדימה של התמונה הממוזערת המוצגת בפוסט האורגני מומרת לתמונה עם מינימום של 360/640 פיקסלים ומקסימום של 2430/4320 פיקסלים"
ככה נראה מעכשיו קישור ממומן (מימין) לעומת קישור אורגני (משמאל):
גוגל משיקה את רשת Google TV
מדובר ברשת פרסום חדשה המגישה פרסומות ממוקדות לתיבות סטרימינג וטלוויזיות חכמות המופעלות על ידי Google TV. שירות המודעות, המכונה רשת הטלוויזיה של גוגל, מאפשר למפרסמים להציב unskippable in-stream ad spots על פני יותר מ-125 ערוצים חיים – רבים מהם מהירים, או ערוצי טלוויזיה סטרימינג נתמכי פרסומות בחינם.
גוגל TV מפעילה טלוויזיות ומכשירי סטרימינג של מותגים מובילים כמו Sony, Hisense, TCL ו-Chromecast. Google TV, תוכניות וטלוויזיה בשידור חי מתוך 10,000 אפליקציות וכולל תכונות פופולריות כמו Google Assistant, בקרת בית חכם, ערוצים מובנים והמלצות בידור מותאמות אישית לצופים.
רכישת מדיה ברשת Google TV זמינה ישירות דרך גוגל אדס ו-Google Display & Video 360, המאפשרת לך לתכנן, לקנות ולמדוד את הקמפיינים שלך ב-Google TV לצד מסעות הפרסום הקיימים שלך בווידאו דיגיטלי.
אחרי הקלטת המהדורה עדכן אריק טמפלהוף כי המיקום של יוטיוב בטלויזיות פתוח רק לארה״ב בשלב זה. כנראה שיפתח לכולם בהקדם.
סוג המדיה החדש נוסף כפלייסמנט אותו ניתן לבחור בהגדרת קמפיין ווידאו באופן הבא:
https://blog.google/products/ads-commerce/meet-the-google-tv-network/
דוח הביצועים של גוגל סרץ' קונסול מוסיף פריטי מרצ'נט / merchant listings לדוח התמונות
גוגל עדכנה את דוח ביצועי החיפוש שלה בתוך גוגל סרץ' קונסול כדי לכלול פירוט של פריטי המרצ'נט שלך בכרטיסייה 'תמונת חיפוש של גוגל'. משמעות הדבר היא שאתה יכול כעת לראות את ביצועי רישומי הסוחר שלך כאשר המחפש לוחץ על כרטיסיית התמונה בתוצאות החיפוש של גוגל.
ככה נראה הדיווח החדש – שימו לב לבחור בפילטרים של
search type: image
וגם של
search appearance: merchnt listings:
חדש בלינקדאין Linkedin Connected TV / CTV
הגעה לקהלים מקצועיים בשעה שהם צופים בטלוויזיה.
פרסומות מסוג זה ויפיעו בפני קהל היעד שהגדרתם במנהל המודעות – בזמן שהוא צופה בתוכן בפורמט ארוך (סדרות וסרטים) וזאת באמצעות מכשיר הטלוויזיה שלו.
מודעות אלה הן סרטונים באורך 15-30 שניות אשר יופיעו לפני או במהלך הצפייה בתוכן, בדרך כלל ללא אפשרות דילוג. הן בדרך כלל יופיעו במקבץ הכולל בין 2 ל6 פרסומות – כמו בשידורי טלוויזיה רגילים.
בשלב זה מדובר בבטא אשר זמינה רק בחלק מחשבונות הפרסום (אצלי זמין כבר בכמה חשבונות)
איך מתחילים?
- מקימים קמפיין עם מטרה של Brand Awareness
- בוחרים באפשרות "Connected TV Only Cmapaign"
- קובעים את הטרגוט – כמו בכל קמפיין אחר
- קובעים תקציב יומי ואופטימיזציה (ריץ' או impressions)
- בוחרים בהמרות שאתם רוצים למדוד בקמפיין
- מעלים מודעות ובהן סרטונים באורך 15-30 שניות
שימו לב – מודעות מסוג זה לא כוללות קישור או טקסט רק וידאו.
עוד שימו לב: כמו בכל קמפייני רשת הקהל של לינקדאין, גם בסוג קמפיין זה ניתן ניתן לאפשר או לחסום אפליקציות, פאבלישרים וקטגוריות תוכן מהצגת המודעות.
לינקדאין מוסיפה מיקום מודעת וידאו פרימיום, וכלי פרסום נוספים מבוססי AI
בהמשך לפרסום בטלוויזיות מחוברות בקמפיין מסוג CTV של לינקדאין מהאייטם הקודם, החודש לינקדאין משיקה תוכנית חסות וידאו חדשה בשם "The Wire", שתאפשר למותגים להפעיל מודעות וידאו סטרימינג באתרים שהם בוחרים, מתוך רשימת פאבלישרים מובילים.
לינקדאין אומרת שהיא משתפת פעולה עם מגוון ספקים בעלי פרופיל גבוה ליוזמה, כולל Barron's, Bloomberg, Business Insider, Forbes, MarketWatch, NBCUniversal, Reuters, The Wall Street Journal ו-Yahoo Finance.
מודעות מלאי של חנויות מקומיות זמינות עכשיו בישראל
בעזרת מודעות מלאי של חנויות מקומיות אפשר:
• להשיג יותר תנועה פיזית בחנות: אפשר להציג לקונים בקרבת החנות אילו מוצרים זמינים במלאי
• לקדם אפשרויות איסוף: אפשר להציג אפשרויות ללחיצה על המודעה ואיסוף בחנות כדי לספק לקונים חווית קנייה חלקה
• למדוד את ביצועי המודעות: אפשר להציג מדדי צפיות במודעה, קליקים וביקורים בחנות הפיזית.
https://support.google.com/merchants/answer/3540291?hl=iw-IL
חדש במודעות גוגל שופינג: הערות המרה / conversions annotations
הפעם נתחיל בתמונה של מודעה – שימו לב לשורה המודגשת בצהוב בתחתית המודעה:
זאת "הערת המרה". "הערות המרה" – הן תגי הוכחה חברתית המדגישים את הפופולריות של הרכישה של מוצר כשהם מוצגים במודעות שופינג בגוגל. הערות המרה כמו "הנמכרות ביותר" או "1K קנו כאן לאחרונה" מספקות רמזים חזותיים לגבי ביצועי המכירות של מוצר ישירות ביחידת המודעות.
כדי להציג הערות המרה, סוחרים צריכים: מעקב המרות מופעל ב-Merchant Center, והצטרפות לשיתוף היסטוריית רכישות לשימוש בהערות.
https://searchengineland.com/google-shopping-ads-get-conversion-annotations-440394
בטא חדשה ב GA4: ביצועי המרות מגוגל אדס / Conversion Performance
"עם תכונת הפרסום החדשה הזו, תחילה עליך לבחור את חשבון גוגל אדס המקושר שלך ולבחור את יעדי ההמרה שברצונך להציג. תוכל לראות את ביצועי ההמרה לאורך זמן (גרף), נתח המרות ופלח לפי קבוצות ערוצים."
הקונטקסט הרחב: לפני כמה ימים דיווחנו כאן על מעבר של גוגל אנליטיקס ל Key Events / אירועי מפתח במקום המרות. מאז נעלמו מאנליטיקס 4 דוחות אירועי מפתח (מה שנקרא בעבר דו"ח המרות), והיום אנחנו מגלים את הדוח החדש – ביצועי המרות, אשר קושר את נתוני ההמרות של גוגל אדס לאנליטיקס 4.
https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_ppc-ppcchat-googleads-activity-7193859707143385088-3IjO/
חידוש נדרש באנליטיקס 4 – במסך זמן אמת ניתן לראות מעכשיו גם משתמשים מה5 דקות אחרונות, מה שמזכיר את היוניברסל ולצידו את המשתמשים של ה30 דקות אחרונות
עד העדכון היה ניתן לראות מחצי השעה האחרונה בלבד.
תודה ליוסי אסולין על העדכון וצילום המסך:
אאוטבריין משיקה: ONYX. פלטפורמת AI חדשנית שמתמקדת במדדי תשומת לב של גולשים
הטכנולוגיה החדשה מתמקדת במדידת תשומת לב של גולשים במקום צפיות במודעה, וזאת על מנת לאפשר מדידה איכותית יותר לאפקטיביות הפרסום. לצד המדדים החדשים, מאפשרת אאוטבריין גם שימוש במגוון טמפלטים ליצירת מודעות עם אפקטיביות פרסומית גבוהה.
איפה זה מופיע? קמפיין Mobile Only בפלייסמנט האקסקלוסיבי In-Article, על גבי הפאבלישרים המובילים.
כמה זה עולה? מודל התשלום הוא CPM, עלות קבועה של 35 ש״ח בלבד.
רף התקציב משתנה בהתאם לקריאייטיב ועומד על מינימום של 40K ש״ח.
עבור תקציב של 100K ש״ח ומעלה הם יכולים לייצר חוויה מותאמת באמצעות Brand Studio.
מה מקבלים?
• חווית קריאייטיב עשירה כולל ורסיות שונות.
• מדידה ואופטימיזציה בזמן אמת למדדי Attention ומדדים אחרים שנבחר.
• דו״ח סיכום שאורז את הכל ביחד, ומאפשר תובנות ושיפור.
תודה לאילן הבר על העדכון הזה וזה שאחריו.
חדש בטאבולה! Custom Rules, בדומה למה שיש באאוטבריין!
בדומה לחוקים של אאוטבריין – כעת תוכלו גם בטאבולה לבסס סדרת חוקים שתשפר את ביצועי החשבון שלכם לפי כללי שקבעתם.
ככה זה נראה:
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.