לסרטון המהדורה ביוטיוב: https://youtu.be/M_3vakbJRXQ
נתחיל מטיקטוק – הילד החדש בשכונה, שעושה לכולם בית ספר של טירגוט ואופטימיזציה, ומציג כלים חדשים, חדשות לבקרים.
אם אתם עדיין לא שם – ממליצה לכם מאוד להתנסות, זו באמת הזדמנות שכדאי לכם לתת ללקוחות שלכם.
טיקטוק משיקה מחולל תסריטים למודעות מבוסס AI
הכלי הראשון החדש עליו נדבר הוא מחולל תסריטים מבוסס AI
מחולל התסריטים החדש מקל על המפרסמים בכרך שהוא יוצר עבורם תסריטים, ואם במקרה אתם לא אוהבים את התסריטים שנוצרו, יש לכם האפשרות להריץ את המחולל שוב, כמה פעמים שתרצו, ללא עלות.
איך זה עובד: מפרסמים פשוט יצטרכו להזין מידע בסיסי על השירותים או המוצרים שהם מציעים (למשל, שם המוצר, תיאור הפריט, מילות מפתח רלוונטיות) ולאחר מכן לבחור אם הם רוצים 15-30 שניות או קליפ של 60 שניות.
לאחר הזנת כל המידע, תוכלו פשוט ללחוץ על צור סקריפטים. זה ייצור תסריטי וידאו שונים עם hooks, סצנות, קריאות לפעולה ורמזים חזותיים/אודיו.
שימו לב: כמו בכל תוכן שנוצר ע"י AI, קיים סיכון לפרסום מידע לא מדויק. מפרסמים המסתמכים רק על שיטה זו עשויים גם לגלות שהתוכן שלהם הופך גנרי וחסר מקוריות מכיוון שתוכן בינה מלאכותית נוצר באמצעות טרנדים קיימים, שעלולים להזיק למיתוג. זה יכול גם לגרום לירידה במעורבות.
ככה זה נראה:
הכלי השני החדש של טיקטוק:
האב חדש של טיקטוק לסוכנויות ומנהלי פרסום
טיקטוק השיקה מרכז חינוך חדש עבור סוכנויות וחברות קטנות ובינוניות, המספקת מקור מרוכז של סיפורי הצלחה, כלים ומדריכים שיעזרו לעסקים להפיק את המרב מהמאמצים שלהם בתוך האפליקציה.
כפי שהשם מרמז, ההאב החדש מיועד בעיקר לסוכנויות, אך הוא כולל גם מגוון של סקירות על אלמנטים שיווקיים מרכזיים של TikTok, כולל איך פועלות מערכות מיקוד המודעות שלה, מסמכי מדיניות המודעות שלה, הסברים על מודעות קניות, בטיחות מותג ועוד.
יש גם קישורים לכל כלי המותג השונים של TikTok, כמו מרכז הקריאייטיב שלו, הכולל תובנות לגבי מגמות בזמן אמת, ומשאבי הצלילים שלו, עם אודיו ללא תמלוגים שתוכל להשתמש בו בקמפיינים שלך.
יש גם מדריכי תכנון, כמו גם קישורים לשותפים רלוונטיים כדי לסייע באסטרטגיית המודעות שלך.
https://tiktokagencyhub.splashthat.com/
מכן נמשיך לכמה כלים חדשים במטא..
כלים חדשים של ליד-ג'ן בMETA / פייסבוק
דרך חדשה ליישום קוד קופון הנחה בפיד, עם תהליך חדש שיחיל באופן אוטומטי את קוד הקופון בשלבי התשלום
לפי Meta המאפיין יהיה זמין ראשית בארצות הברית, בריטניה, קנדה והודו.
דוגמא לאיך שזה נראה – בתמונה הבאה:
משתמשי פייסבוק יוכלו לדרוש הצעה שפורסמה בפיד, כאשר קוד ההנחה הרלוונטי ייושם אוטומטית בקופה. בנוסף, אם משתמש עבר לקופה, אך לא השלים את תהליך הרכישה, הוא יקבל הודעה נוספת בפייסבוק לפני שהעסקה תסתיים.
זו יכולה להיות דרך טובה לעודד יותר פעילות מכירה ישירה באפליקציה, ובמקביל לתת לצרכנים יותר הזדמנות לנצל עסקאות שהם גילו בהן עניין.
עדכון מודעות ליד-ג'ן, עם זרימת שאלות חדשה ודינמית, שתתעדכן אוטומטית על סמך תשובות הגולש
"לדוגמה, מוסד חינוכי יכול לשאול שאלות, כגון, 'באיזה תואר אתה מעוניין?' בהתבסס על תשובה זו, השאלות הבאות יתעדכנו באופן דינמי כדי להנחות את האדם למידע נוסף על תוכנית ספציפית.'
ראו המחשה בסרטון זה: https://fb.watch/l9E-3E6UZU/
בנוסף לכך, Meta גם תאפשר בקרוב למותגים להציג טפסים מיידיים באתר האינטרנט שלהם בדפדפן בתוך האפליקציה של פייסבוק – כך שאם משתמש יקיש על קישור מפייסבוק, תוכל להחיל טפסי פייסבוק באתר שלך.
זו יכולה להיות דרך נוספת למקסם את תהליכי יצירת הלידים שלך, עם זרימת איסוף המידע הפשוטה של פייסבוק, המשתמשת במידע מפרופיל המשתמש, ומייעלת את התהליך.
ראו סרטון זה למחשה: https://fb.watch/l9FJwknc6m/
עסקים המשתמשים בחוויית דף הפייסבוק החדשה יכולים כעת להוסיף גם טופס לידים גנרי לאתר שלהם, המקושר ללחצן ה-CTA בדף שלהם.
כפי שאפשר לראות בסרטון זה: https://fb.watch/l9FOzKoqfZ/
כעת, ניתן להוסיף טופס גנרי לידים ללחצן 'צור קשר עכשיו' בדף הפייסבוק שלך, מה שיאפשר למבקרים בדף לשלוח בקלות את פרטי הקשר שלהם בצ'אט פרטי של Messenger.
https://www.facebook.com/business/news/helping-businesses-find-customers-with-promotional-ads-and-lead-ads
וכעת לגוגל – שגם הם לא טמנו ידם בצלחת החודש..
גוגל משנה את החוקים לגבי שימוש בסימן מסחרי רשום / trademark
ומעתה תקבל רק תלונות על מפרסמים ספציפיים לכל סימן מסחרי רשום.
מה שזה אומר בפועל הוא שלא תהיה הגנה גורפת לסימן, אלא טיפול ספציפי מול כל מפרסם המשתמש בסימן.
לפי גוגל השינוי יאיץ את הטיפול בתלונות.
כל זה יקרה מה 24ליולי.
תהליכי הגנה על סימנים מסחריים שהחלו לפני ה24 ביוני יבוטלו, ומפרסמים יצטרכו להגיש מחדש את הבקשות – וזאת בהתאם למדיניות החדשה.
https://searchengineland.com/google-ads-trademark-policy-change-advertisers-ads-428001
https://searchengineland.com/tiktok-ad-script-generator-428151
גוגל אדס תיצור נכסים המופעלים על ידי AI בהתאם לשאילתת החיפוש
לנכסים שנוצרו אוטומטית (ACA – Automatically created assets) תהיה מעתה את היכולת למנף בינה מלאכותית מבוססת שאילתות ברמת הקמפיין.
מה שונה? בעבר, גוגל הייתה משתמשת ב"מקורות כשירים" כדי להפעיל את ה-ACA לפני היציאה למכירה הפומבית. כעת, בינה מלאכותית של גוגל תעבד את ההקשר של שאילתה כדי להתאים מודעות חיפוש לכוונת המשתמש.
לדוגמה גוגל הראתה (ראו בתמונה) את שאילתת החיפוש [טיפוח עור לעור רגיש ויבש]. הבינה המלאכותית של גוגל יכולה להשתמש בתוכן מדף הנחיתה שלך וממודעות קיימות כדי ליצור כותרת ממוקדת שכותרתה "הרגע את העור היבש והרגיש שלך".
דרך נוספת לחשוב על זה: ה-ACA המונעים בינה מלאכותית הם גרסה חזקה ומודרנית יותר של הכנסת מילות מפתח דינמית DKI.
שליטה ברמת הקמפיין. בינה מלאכותית ל-ACA תיושם ברמת מסע הפרסום, ולא ברמת החשבון, מה שיאפשר לכם לקבוע אילו מסעות פרסום מופעלים על ידי ה-AI.
זמינות. מאפיין זה נמצא כעת בגרסת בטא גלובלית פתוחה לשפה האנגלית, עם תוכניות להתרחב לשפות נוספות השנה. https://searchengineland.com/generative-ai-automatically-created-assets-427416
החל מהחודש: שני סוגי קמפיינים חדשים בגוגל אדס – Video views, demand gen
לשני סוגי הקמפיינים החדשים יש מטרה ספציפית ונראה שהם מסעות פרסום VIDEO-FIRST, עם כל המיקומים בנכסים בבעלות GOOGLE ובניהולם.
קמפיינים לצפייה בווידאו – Video view Campaigns
מטרתו של סוג קמפיין זה היא למקסם את הצפיות בוידאו. קמפיינים אלה ישלבו מגוון פורמטים, כולל מודעות In-stream שניתן לדלג עליהן, מודעות בפיד ומודעות Shorts כדי להפיק את המרב מהתקציב. גרסת הביטא של קמפיינים לצפייה בווידאו תושק ברחבי העולם, בחודש הבא.
ראו צילום מסך עם הפורמטים הרלוונטיים לקמפיין זה:
קמפיינים של דימנד ג'ן – Demand gen campaigns.
קמפיינים חדשים של Demand Gen ימנפו בינה מלאכותית ויסייעו לאנגייג'מנט ולהנעת פעולה עם צרכנים. מסעות הפרסום האלה יפעלו במדיות:
- YouTube Shorts.
- YouTube in-stream.
- YouTube in-feed.
- Discover.
- Gmail placements.
מהמידע שגוגל שיתפה, נראה שהקריאות לפעולה המוצגות פשוט שולחות תנועה לאתר במקום למנף נכסי טופסי לידים.
במסגרת קמפיינים מסוג Demand gen מפרסמים יוכלו גם ליצור פלחי קהל Lookalike המבוססים על "seed lists" שיכולות להיות מורכבות מנתוני צד ראשון ומשתמשי YouTube. (ראו צילום מסך מצורף)
הקריאייטיב יוכל להיות מותאם גם לפלחי קהל ה-Lookalike הספציפיים, שהם שונים מהלוקאלייק שראינו עד כה בגוגל, ודומים מאוד ללוקאלייק של פייסבוק המוגדרים לפי שיעור התאמה לקהל המקורי.
https://searchengineland.com/google-ads-video-views-demand-gen-427496
ולסיום – כמה עדכונים מהפכניים בלינדקאין שכדאי שתשימו אליהם לב..
אפשרויות קידום וידאו חדשות ברשת הקהל של לינקדאין – LAN, ועוד כמה עדכונים למודעות conversation + thought leader
לפי לינקדאין:
"מודעות אלו, אשר יופיעו באפליקציות ואתרים לנייד או למחשב שולחני, יתנגנו בתחילת הסרטון (pre-roll) ובאמצע (mid-roll) של תוכן וידאו ארוך-צורה באתרי בעלי אתרים מהימנים ברחבי LinkedIn Audience Network."
לינקדאין גם הופכת את מודעות conversation ומודעות Thought Leader שלה לזמינות יותר (מיולי). כפי שניתן לראות בדוגמה, מודעות השיחה של לינקדאין מנחות את המשתמשים להתחיל איתך צ'אט ישירות ממודעה:
כל זה ישופר עוד יותר עם הוספת הודעות לעמוד החברה, שעליהן הודיעה לינקדאין גם היום, המאפשרת למותגים להדריך משתמשים מתעניינים לצ'אט עם דף החברה ישירות מפוסט מקודם.
יחד עם כל אלה – מודעות Thought Leader , מאפשרות לעסקים לקדם תוכן מעובדים מאומתים של הארגון שלהם באפליקציה, מה שיכול לעזור להפגין מומחיות בתעשייה, תוך הוספת זווית נוספת לקידום שלך באמצעות קשר אנושי ישיר יותר.
לינקדאין משלבת כלי AI ליצירת טקסטים למודעות
כפי שניתן לראות בדוגמה – אפשרות הבינה המלאכותית החדשה של לינקדאין ליצירת מודעות תשתמש ב"דף החברה שלך, תובנות מסע הפרסום והכוח של הבינה המלאכותית" כדי להציע וריאציות מרובות של קופי וכותרות של מודעות.
בפינה השמאלית התחתונה של הכלי, תוכלו לראות את ההצעות השונות שמערכת הבינה המלאכותית של לינקדאין – מופעלת על ידי OpenAI (באמצעות השותפות של מיקרוסופט עם החברה) – העלתה למודעה, כך שתוכלו לשקול גישות שונות, על סמך מה מערכת ה AI חושבת שאולי יעבוד הכי טוב.
לינקדאין אומרת שהתהליך יביא בחשבון מגוון אלמנטים, כולל יעד המודעה שלך, קריטריוני המיקוד שבהם אתה משתמש והקהל שאליו אתה מחפש להגיע, כדי לחדד את הצעות הטקסט.
ולסיום – מי ראה את ה-Aggregated Event Measurement של פייסבוק?
גבי מנשה, עדכן החודש בקבוצה כי הפיקסל של פייסבוק עבר למקום חדש – ככה זה נראה:
ומיד לאחר מכן הוסיף ועדכן גם כי אין יותר את ה-Aggregated Event Measurement,
אשר בעבר היה נמצא במקום של העיגול המסומן:
חברים בקבוצה עדכנו שפייסבוק הוציאו על העניין התראה למנהלי קמפיינים בתוך הביזנס מנג'ר, ונשאלת השאלה האם עדיין יש צורך באימות דומיין מול פייסבוק, עכשיו שייתרו את בחירות האיוונטים המועדפים.
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.