שלום חברים,
בניגוד לחודשיים הקודמים, חודש מאי התאפיין בפעילות פיתוח מרובה בכל רשתות הפרסום, ואתה שפע של מאפיינים חדשים שכדאי שתכירו. גוגל, פייסבוק, לינקדאין וגם בינג הציגו החודש חידושים רבים, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. אז קדימה.. מתחילים!
לסרטון הוידאו של המהדורה: https://www.youtube.com/watch?v=dAA-HTpw_XQ
האזנה לפודקאסט>>
תוספי התמונה של גוגל לרשת החיפוש
בהמשך לידיעה של אריק טמפלהוף בעניין לפני כמה שבועות – תוספי תמונה זמינים עכשיו למפרסמים בכל העולם. להלן מסמך העזרה הרשמי של גוגל בנושא יצירת תוספי תמונות: https://support.google.com/google-ads/answer/956634
ככה זה נראה:
תודה לאור קרן על צילום המסך.
חברים בקבוצה מעדכנית כי לא ניתן להשתמש בתמונת לוגו או להוסיף טקסט לתמונה. גם תמונה שיש בה לוגו אינה מאושרת.
כמו כן, בחשבונות בהם יש אפשרות הוספה של תוסף תמונה, נפתחה אפשרות חדשה של תןסף תמונה דינמי שימשך למודעות בצורה אוטומטית מהאתר.
כדי להפעיל את האפשרות יש להביע הסכמה למאפיין בממשק של גוגל, לפי המדריך הנמצא כאן: https://support.google.com/google-ads/answer/10109688
לינקדאין מציגה: מודעות לאירועים וקידום לפוסטים אורגניים
בוסט לפוסטים / קידום לפוסטים אורגניים – בדומה לקיים בפייסבוק, גם לינקדאין הוסיפו תכונת "Boost" לפוסטים אורגניים היוצרת קמפיין בחשבון מודעות המשויך לדף שלך.
שימו לב: ניתן לתת בוסט לפוסטים רק פעם אחת, ובשלב זה ניתן לתגבר רק אירועים ופוסטים עם תמונה אחת. פוסטים הכוללים סקר, מסמך, מודעת דרושים או מאמר אינם כשירים לבוסט כרגע.
עוד על בוסט לפוסטים: https://business.linkedin.com/marketing-solutions/blog/linkedin-news/2021/-boost-your-organic-content-and-promote-your-events-with-new-lin
מודעות לאירועים -linkedin event ads – עד עכשיו מי שרצה לקדם אירוע היה צריך לעשות זאת במסגרת פוסט תוכן ממומן רגיל. מעכשיו אפשר לקדם את האירוע עצמו ישירות דרך מנהל המודעות, בסוג מודעה חדש – event ad, פורמט מודעה חדש המופיע בפיד של לינקדאין ומדגיש פרטים חשובים באירוע, כמו גם חברים שהביעו עניין להשתתף באירוע.
עוד על מודעות לאירועים: https://business.linkedin.com/marketing-solutions/native-advertising/event-ads
ככה נראית למשל מודעה לאירוע בלינקדאין – שימו לב לחברים שלי שמשתתפים באירוע ומודגשים:
לינקדאין משיקה גם כלי אנליטיקס לאירועים המספק למארגני האירועים מדדים כגון מעורבות משתתפים / מבקרים בפוסטים שלך באירוע, סך כל המשתתפים, ביקורי אירועים ייחודיים, פונקציות העבודה המובילות של המשתתפים וספירת הצופים בשיא הלייב-סטרים.
יוטיוב תתחיל להציג פרסומות גם בסרטונים של ערוצים שאינם שותפי פרסום
המשמעות היא שאם אינך חלק מתוכנית השותפים של יוטיוב (YPP), יוטיוב עדיין שומר לעצמו את הזכות להציג מודעות בסרטונים שלך.
כך – אם המותג שלך עשה את הבחירה שלא להצטרף לרשת השותפים של יוטיוב מכיוון שברצונך לשמור על סרטוני החברה שלך ללא מודעות, ייתכן שתרצה לעבור לספק בתשלום ללא מודעות. אין לדעת אם מודעה מתחרה יכולה להופיע בסרטון המותג שלך.
מהצד השני מה שהשינוי הזה אומר הוא – שכבר מעכשיו אפשר לפרסם בסרטונים של מתחרים ללא הגבלה. לתשומת לב המפרסמים :-).
להודעה של גוגל בנושא: https://support.google.com/youtube/thread/110289140/updates-to-youtube%E2%80%99s-terms-of-service-june-%E2%80%9821
חדש בפייסבוק: התממשקות לCRM לצורך ייבוא המרות CRM וטיוב איכות הלידים המתקבלים
בעת יצירת מודעת ליד אפשר לייעל את הצגת המודעה שלך לסוגים שונים של תוצאות: לידים, או לידים ממירים – כאלה שגם המירו ב CRM – מה שפייסבוק קוראים לו Conversion Leads.
האפשרות השנייה – Conversion Leads – לידים ממירים: מבצעת אופטימיזציה שמטרתה להגביר את האיכות של הלידים שלך. אנו נציג את המודעה שלך בפני האנשים מהקהל שלך שלדעתנו עשויים להפוך ללקוחות בCRM.
כך נראה מסך ההגדרה:
תודה לאופיר קנלשטיין על המידע הזה וצילום המסך.
למסמך העזרה של פייסבוק בנושא: https://www.facebook.com/business/help/782657799338685?id=735435806665862
חדש בגוגל: אפשרות התאמת לקוחות (העלאת רשימה של לקוחות כקהל) פתוחה כעת למפרסמים בכל תקציב
האפשרות שהיא מוגבלת עד כה רק למפרסמים עם הוצאה פרסומית של 50 אלף ש"ח בחודש לפחות, נפתחה כעת ללא קשר להוצאה פרסומית.
למידע על הקריטריונים לשימוש במאפיין: https://support.google.com/google-ads/answer/6299717
חדש בגוגל: video action campaigns – קמפיינים של וידאו עם קריאה לפעולה
קמפיינים של וידאו עם קריאה לפעולה משתמשים בתכונות של TrueView עם קריאה לפעולה, ומיישמים אותן במקומות נוספים בתוך יוטיוב ומחוצה לו – והכול בקמפיין אוטומטי אחד.
ניתן להעלות סרטוני וידאו של מעל ל 10 שניות, שישולבו בפורמטים של מודעות In-stream ניתנות לדילוג ו-Video Discovery. כמו כן הקמפיינים מאפשרים הוספת סייט-לינקס.
איור המסביר את מאפייני המודעות בקמפיינים בהתאם לסוג המודעה – שימו לב כי תוסף סייט-לינק זמין בפורמט מודעה In-stream skippable בלבד:
למסמך העזרה של גוגל בנושא – https://support.google.com/google-ads/answer/10147229להסבר של גוגל ליצירת קמפיין וידאו עם קריאה לפעולה:https://support.google.com/google-ads/answer/10146226
https://www.youtube.com/watch?v=ZkepYbo9obY&t=1s
שינויים בקמפיינים של אפליקציות בגוגל
החל מהחודש – קמפיינים לאפליקציות יוצגו גם למחפשים בדקסקטופ.
אין צורך בפעולה נוספת בכדי להצטרף אם אתה כבר מפעיל קמפיינים לאפליקציות באנדרואיד. "תעבורה וביצועים בשולחן העבודה של מודעות האפליקציה שלך יופיעו אוטומטית תחת 'מחשבים' בדוחות הקמפיין שלך", כתב דייוויד מיטבי, מנהל ניהול מוצרים.
יצירת מעקב אחר אירועי אפליקציות באנליטיקס ללא עדכוני קוד.
עד כה, כל שינוי במעקב אחר אירועים הצריך עדכון קוד ואפליקציה. כעת גוגל מציעה "יצירת ושינויים באירועים ישירות מממשק אנליטיקס, כך שתוכלו להגדיר את האירועים הנכונים מתוך האפליקציה על סמך יעדי השיווק שלכם – מבלי לדרוש עדכוני קוד", אמר מיטבי.
מאמת קישור עמוק מסייע בשיפור יישום קישור עמוק / Deep link validator helps improve deep linking implementation.
גוגל הודיעה השבוע על מאמת הקישור העמוק ומחשבון ההשפעה של הקישורים. "משווקים יכולים להשתמש בכלים אלה בגוגל אדס כדי לראות אילו סוגים של קישורים עמוקים יש להם, כיצד לתקן כאלה שאינם פועלים ולהעריך את ההזדמנות להחזר ה- ROI ליישום קישורים עמוקים."
לידיעת המקור בנושא: https://searchengineland.com/google-expands-ways-to-reach-new-and-returning-app-users-and-update-in-app-event-tracking-348789
כמה מאפיינים חדשים לקמפיינים המשתמשים בבידינג חכם / smart bidding
- סיגנלים מובילים / top signals זמינים מעכשיו גם לקמפיינים של חיפוש המשתמשים באסטרטגיות מחיר מכסימום המרות, ויעד החזר על ההשקעה / target roas + target את הסיגנלים המובילים תוכלו למצוא בדוח אסטרטגיית המחיר https://support.google.com/google-ads/answer/7074566
- התאמות עונתיות זמינות מעכשיו גם ברמת מנהל החשבונות MCC https://support.google.com/google-ads/answer/9352512
- המלצות למיכסום המרות במסגרת תקציב נתונה – יופיעו מעכשיו בדף ההמלצות ויאפשרו לכם לבצע אופטימיזציה ליותר המרות בתוך מסגרת התקציב הקיימת של הקמפיין https://support.google.com/google-ads/answer/3448398
- סימולטור חדש לאופטימיזציה של נתח חשיפה / target impression share הכלי אשר היה זמין עד כה רק לקמפיינים המטוייבים לקליקים או להמרות, זמין מעכשיו גם לנתח חשיפה ותוכלו לגלות באמצעותו ללמוד איך ישפיעו שינויי יעד חשיפה על עלות, חשיפות וקליקים . https://support.google.com/google-ads/answer/9634060
מיקרוסופט מכריזה על כלי משולב לניהול קמפיינים במגוון ערוצי פרסום
הכלי המשולב יאפשר למפרסמים לנהל ממקום אחד קמפיינים במדיות של פייסבוק, גוגל, טוויטר, לינקדאין ומיקרופוסט (בינג ורשת הקהל).
ההצטרפות לפיילוט אפשרית לתושבי ארה"ב בלבד.
לידיעת המקור: https://www.searchenginejournal.com/microsoft-unified-campaigns/408566/
ועוד חידוש בגוגל אדס: ad customizers / פרמטרים להתאמה אישית של מודעות זמינים עכשיו במודעות חיפוש רספונסיביות
עוד על הנושא במסמכי העזרה של גוגל: https://support.google.com/google-ads/answer/6072565
סבב עדכונים משמעותי במודעות של מיקרוסופט
העדכונים המרכזיים:
- אפשרות ייבוא חנות מגוגל מרצ'נט סנטר ביחד עם ייבוא קמפיין הקניות מגוגל
- אינטגרציה לקמפיינים חכמים עבור בעלי חנויות שופיפיי
- הרחבת רשת הקהל של מיקרוסופט
- קהלים דומים חדשים בארה"ב
- ואפשרויות ייבוא מתקדמות של קמפיינים בפייסבוק לרשת הקהל של בינג.
לקריאה נוספת: https://www.searchenginejournal.com/microsoft-june2021-ppc-updates/409023/
עד כאן להיום חברים, מקווה שלמדתם דבר חדש או שניים 🙂
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.