שלום לכולם, שוב אנחנו נפגשים לעדכון חדשות הפרסום באינטרנט החודשי שלנו,
והפעם – לא מעט חידושים, המתפזרים על פני כל הפלטפורמות, ובמיוחד גוגל.
כרגיל – נעבור מחדשות מאוד מעניינות לחדשות סופר מעניינות, וכל מה שלא מספיק, נשאר בחוץ 🙂
אז על מה התחדשנו בחודש האחרון?
זאת כנראה החדשה המרעישה ביותר של השבוע – אפשרות תשלום עבור המרות ברשת הדיספליי
זו עדיין לא הודעה רשמית של גוגל, אבל חברים בקבוצה מדווחים כי מי שיש לו חשבון פרסום עם יותר מ100 המרות בחודש האחרון, יכול כעת להקים קמפיינים ברשת הדספליי, אשר משלמים לגוגל לפי המרות.
לא המרת – לא שילמת, ככה פשוט!
מוטי אסולין עדכן בקבוצה שהוא מקבל קליקים רבים ללא תשלום במסגרת המודל החדש, וזאת ללא תשלום כל עוד אין המרה. כמו כן, מתקבלות המרות במחירים מצויינים. שווה לנסות!
עד עכשיו – המאפיין הזה היה קיים רק בקמפיינים חכמים ברשת הדיספליי, מעכשיו הוא זמין לכל הקמפיינים בדיספליי.
ככה נראה הממשק – כאמור, לקמפיינים בדיספליי הממוקדים להמרות:
תודה להילה יאיר על העדכון הזה, ולנעמי סלע קרן על צילום המסך.
לדף העזרה של גוגל בנושא תשלום על המרות בדיספליי: https://support.google.com/adwords/answer/7528254
גיים צ׳יינג׳ר רציני בפרסום ממומן בפייסבוק – יאפשר לכם לראות את המודעות שמפרסם כל דף
כבר לפני כמה חודשים דיברנו על זה שפייסבוק עורכת פיילוט בקנדה שבו היא מאפשרת לגולשים לראות את הקמפיינים שמותג מסוים מריץ גם אם הגולש לא בקהל היעד של המותג.
כעת, הפונקציה נפתחת בשאר העולם, וגם בישראל – ומאפשרת לכם לראות את כל הקמפיינים שמריץ כל דף פייסבוק.
היתרון – ניתן לרגל אחר הקמפיינים שמתחרים מריצים באופן מלא וללא תלות אם אנחנו חלק מקהל המטרה (כמובן שזה לא אומר שהקמפיינים מוצלחים וצריך להיזהר מלהעתיק אותם באופן אוטומטי)
החסרונות:
1. מתחרים כמובן יכולים לראות את הקמפיינים שאנחנו מריצים
2. גולשים (שיגלו את הטריק) יוכלו להיחשף לקמפיינים שלנו – כך שגם אם אנחנו מריצים קמפייין שמיועד ללקוחות חדשים בלבד, לקוח קיים יוכל לראות את הקמפיין ולהתאכזב.
איך רואים את המודעות של המתחרים? פשוט נכנסים לדף הפייסבוק של העסק ועוברים ללשונית ״info and ads״ – זה זמין גם בדסקטופ וגם בכניסה ממובייל לדף עסקי (במובייל יופיע אייקון קטן של האות "i״ על תמונת הקאבר של הדף העסקי).
לאחר מכן, תוכלו לראות את המודעות השונות שהעסק מריץ לפי לוקיישנים שונים (מדינות).
לדוגמא, המודעות שמריצה גוגל אדוורדס:
https://www.facebook.com/
תודה למיכאל פינגרוט על העדכון הזה!
הכירו את המדד החדש של גוגל לדירוג מהירות דפי נחיתה במכשירים ניידיים – Mobile Speed Score
את נתוני המדד תוכלו לראות בדף "מסכי נחיתה" בממשק החדש של גוגל, ובאמצעותו לדעת אילו דפים מספקים חוויית גולש טובה, ואילו יש לשפר.
עוד מוסיפה גוגל – כי למהירות בנייד יכולה להיות השפעה משמעותית על ביצועי הקמפיינים שלכם.
בנוסף על משך זמן טעינת הדף, הפרמטרים השותפים למדד המהירות בנייד הם היחסים בין מהירות הטעינה לבין פוטנציאל יחס ההמרה של הדף.
כלים נוספים שהשיקה גוגל בנושא זה הם speed scorecard המאפשר לראות מה הביצועים שלך בהשוואה למתחרים, ומחשבון אימפקט אשר מחשב את ההפסד הכספי שנוצר כתוצאה מדירוג המהירות בנייד שלך.
(שימו לב כי הקישורים מהפסקה הקודמת מובילים לדפי הכלים החדשים.)
ההגעה לדף "מסכי נחיתה" בממשק החדש של גוגל – בסטריפ השמאלי – מתחת ל ads&extensions.
כך נראה הממשק החדש לדירוג מהירות דפי נחיתה בנייד:
:
להודעה הרשמית של גוגל בנושא: https://www.blog.google/products/ads/mobile-landing-page-speed-score/
גוגל אד(וורד)ס מוסיפה שני כלים חדשים במסך הסקירה הכללי, והופכת אותו לכלי אופטימיזציה שימושי עבור מנהלי קמפיינים:
כרטיס "מילות מפתח חדשות" – אשר יציג לכם מונחי חיפוש חדשים שגרמו להופעת המודעה שלכם לאחרונה.
בהתבססס על המידע הזה תוכלו להחליט אם להוסיף או להחריג את מונחי החיפוש החדשים מקבוצת המודעות או הקמפיין.
כרטיס "מעבר כוחות" בין קבוצות מודעות – שיראה לכם האם היה בתקופה האחרונה מעבר של כח בין שתי קבוצות מודעות באותו קמפיין. כך, אם לאחרונה החלה פתאום אחת מקבוצות המודעות לקבל יותר תנועה באופן משמעותי מקבוצה אחרת – תראו זאת בכרטיס החדש.
בהתבססס על המידע הזה תוכלו להחליט אם להעביר את קבוצת המודעות החזקה יותר לקמפיין חדש, לשנות את הביד לאותה קבוצת מודעות, או לבחון באופן כללי מה השתנה בה.
כך נראה כרטיס מילות המפתח החדשות :
לידיעת המקור בנושא: https://www.seroundtable.com/google-adwords-new-words-ad-gr…
למידע על דף הסקירה הכללי במרכז העזרה של גוגל אדס: https://support.google.com/adwords/answer/7321090/?hl=iw
חדש בגוגל דאטה סטודיו – אפשרות שילוב מקורות מידע בטבלה / תרשים אחד
כך נראה הממשק המאפשר חיבור מקורות מידע רבים:
פיצ'רים חדשים בקמפיינים של קניות בגוגל (כפי שהוכרזו בכנס SMX בחודש הקודם)
ככה זה נראה ביוטיוב:
חדש בווטסאפ – הודעות חד כיווניות לקבוצה
פיצ'ר חדש, המאפשר לאדמינים של קבוצות לשלוח מסרים חד כיווניים בלי אפשרות תגובה של המשתתפים בקבוצה, ממש כמו channel בטלגרם.
כך למשל, יכול בעל עסק לתקשר עם קבוצת לקוחות בערוץ בלעדי לו, מבלי שהלקוחות ייצרו עוד תוכן בקבוצה.
כדי להפעיל את המאפיין – הכנסו ל
“Group Info” > Group Settings > Send Messages and select “Only Admins.”
פורמט מודעות חדש ביוטיוב: Outstream Ads
פורמט המודעה החדש, יוצג רק מחוץ ליוטיוב, באתרים שמציגים סרטונים כחלק מרשת המדיה של גוגל, ורק בגלישה ממכשירים ניידים, בתשלום לחשיפות – CPM.
מדריך בעברית להקמת קמפיין עם מודעות Outstrem – תמצאו כאן.
להודעה הרשמית של גוגל בנושא: https://www.blog.google/products/ads/a-new-video-format-to-reach-people/
מודעות פייסבוק במציאות רבודה – העתיד כבר כאן, לפחות בבטא 🙂
יאפשרו לכם "למדוד" משקפי שמש של המעצב מייקל קורס..
זאת ועוד, במסגרת ניסוי שנערך בפייסבוק בימים אלה למודעות במציאות רבודה – augmented reality.
מנהלי קבוצות פייסבוק – שימו לב פייסבוק מאפשרת למנהלי קבוצות לגבות תשלום עבור חברות בקבוצה
זאת במסגרת ניסוי המתקיים בשלב זה במספר מצומצם של קבוצות פייסבוק, ואשר הוכרז רשמית בבלוג של פייסבוק.
במסגרת הניסוי – מנהלי הקבוצות המשתתפים, יכולים לפתוח קבוצות משנה לקבוצה הגדולה שהם מנהלים, בהן יוצע תוכן ייחודי לחברים, וזאת בעבור תשלום חודשי הנע בין 5-30$ לחודש.
להודעה הרשמית של פייסבוק בנושא: https://newsroom.fb.com/news/2018/06/introducing-subscription-groups/
לדעתי יש פה פוטנציאל להעלות את רמת התוכן בקבוצות, ולאפשר למנהלים שלהן לקבל פיצוי עבור זמנם בהזדמנות זאת.
Google Adwords – תוסף חדש לכרום
חדשות טובות לכל חסידי האקסל:
מעכשיו אפשר למשוך באופן אוטומטי נתונים מחשבון האדוורדס ישירות לGoogle Sheets, מבלי לעבור את התהליך של הורדת קובץ למחשב והעלאתו מחדש.
אז מי שהעתיק עד עכשיו נתונים לאקסל להשוואות וכדומה, אמור להקל עליו.
קליק לדף בו ניתן להתקין את התוסף לכרום: https://chrome.google.com/…/njohbbpepphfnibegmdodeeleboje…/…
הכלים החדשים של גוגל למפרסמים ביוטיוב – כפי שהוכרזו בפסטיבל קאן בחודש שעבר:
* ניסויי וידאו – Video Experiments – כלי שמאפשר השוואה בין הביצועים של מודעות וידאו על בסיס brand lift measurement ומאפשר להשוות בין הקריאטיבים ולראות מטריקות מובילות כמו: awareness, consideration, purchase intent ועוד.
יושק בגרסאת בטא בהמשך החודש.
– סטטיסטיקות של קריאטיבים בוידאו – Video Creative Analytics – יעזרו לכם להבין יותר טוב את ההשפעה של קריאטיבים על קהלים שונים.
בהמשך השנה תתווסף אפשרות להוסיף אנוטציות ("רגעי מפתח") כמו תמונת מוצר או לוגו, ולהבין כמה מהקהל הנחשף לקריאטיב נחשף לאותן אנוטציות.
– דיירקטור מיקס – Director Mix – עליו כבר סיפרנו כאן בקבוצה, יצא כעת בגרסאת אלפא, ומאפשר לייצר מגוון גרסאות לוידאו ולהחליף טקסטים, תמונות, קטעי וידאו וסאונד בהתאמה אישית לקהל.
– וידאו אד סיקוונסינג – Video Ad Sequencing – שגם נכנס לגרסאת אלפא, מאפשר לתפור סדרה של מודעות וידאו לגולש בהתאם לצפייה שלו במודעות וידאו קודמות.
ואיך אפשר בלי SEO?
גוגל מבהירה: עדכון האלגוריתם הקרוב אשר מתייחס למהירות טעינת האתר, ישפיע רק על האתרים 'האיטיים ביותר'.
To clarify on the mobile speed update: a) this only affects the slowest sites, b) those can incrementally improve (though ideally you'd significantly improve the speed…), c) we're still aiming for this month. If your site is reasonably fast, tweaking won't change things. https://t.co/4glNAFd0ww
— John ☆.o(≧▽≦)o.☆ (@JohnMu) 3 July 2018
אוטומציה, למידת מכונה, ומה שביניהם..
גוגל מרקטינג לייב – עדכונים מהשידור החי שנערך לפני שבוע:
1. מודעות חיפוש רספונסיביות – יאפשרו לכם להעלות עד 15 כותרות ו4 שורות תיאור, וכדי שתרצו לנסות את המודעות החדשות – תקבלו עוד 10 תוים בשורת התיאור: 90 תוים במקום 80.
גוגל מצידה תגיש את הגרסא שהכי מתקרבת לחיפוש שביצע הגולש.
ככל שתגוונו יותר בניסוחים שלכם – כך תקבלו יותר סיכוי שהמודעה תופיע עבור חיפושים שונים.
מאפיין זה יתגלגל לכל המפרסמים בחודשים הקרובים.
כך נראה ממשק יצירת המודעה הרספונסיבית החדשה:
2. קמפיינים מקומיים – בהם על המפרסם רק להכניס את המיקום שהוא רוצה לפרסם, את המודעות ואת התקציב, וגוגל תעשה את כל היתר כדי להביא מבקרים לחנות.
סוג הקמפיין הזה יופיע באופן אוטומטי ברשת החיפוש, במפות של גוגל, ביוטיוב, ובאתרים ואפליקציות ברשת הדיספליי של גוגל.
השילוב של למידת מכונה יחד עם מיקומים אוטומטיים – דומה לקמפיינים החכמים שהושקו לפני כמה שבועות גם עבור עסקים קטנים.
קמפיינים מקומיים יהיו זמינים בכל העולם במהלך החודשים הקרובים, והם יתמכו במטריקות החדשות של "ביקורים בחנות" עליה סיפרתי בקבוצה.
כך נראים הקמפיינים המקומיים על גבי המדיות השונות של גוגל:
3. קמפיינים חכמים של קניות יתמכו מעתה גם ביעדים של לקוחות חדשים או ביקורים בחנות – בנוסף על יעדי הרווח וההחזר על ההשקעה בהם הם תומכים כעת.
גוגל גם חוברת ליצרני פלטפורמות איקומרס צד שלישי, ובשלב ראשון – יוכלו משתמשי שופיפיי לפתוח קמפיינים חכמים של קניות מתוך שופיפיי.
4. קמפיינים של "ברנד ליפט" / brand lift ביוטיוב – יאפשרו למפרסמים להגיע למשתמשים אשר קרוב לוודאי כי ינסו מותג חדש אחרי שראו אותו בוידאו. זמין כבר לחלק מהמפרסמים, מתגלגל לכיוון כולם בהמשך השנה.
5. מודעות מלונות ישלובו בממשק אדוורדס במהלך השנה – כפי ששולבו בעבר מודעות יוטיוב.
להודעה הרשמית של גוגל בנושא זה: https://www.blog.google/products/ads/hotel-campaigns/
6. וההודעה שהכי הסעירה את הקהל:
מעכשיו יכולים מפרסמים לראות מטריקות קרוס- דיוויס (חוצות מכשירים) באנליטיקס. משמעות הדבר היא כי הם יכולים מעתה להקים דרך אנליטיקס קהלי רימרקטינג קרוס- דיוויס.
https://searchengineland.com/google-marketing-live-here-com…
ולסיום – לא חדשה מאוד מעניינת – אבל רלוונטית: מעכשיו אל תאמרו גוגל אדוורדס, אמרו גוגל אדס.
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.