חדשות הפרסום באינטרנט – פברואר 2024

לסרטון המהדורה ביוטיוב: https://youtu.be/D2VnFCjcidg

מפרסמי מטא יכולים להימנע מדמי שירות של 30% שגובה חברת אפל עבור פוסטים ממומנים

עסקים קטנים המעוניינים לקדם תוכן בפייסבוק ובאינסטגרם יכולים כעת לעשות זאת מבלי להיות כפופים לעמלות החדשות של אפל.

בהמשך להודעתה של חברת אפל כי תגבה תוספת של 30% עבור תקציבי פרסום אשר ירכשו דרך אפלקציות iOS – חברת מטא מודיעה על מעקף שיאפשר למשתמשי אפל להפעיל קמפיינים פרסומיים במטא ללא תשלום העמלה לאפל.

כדי לעקוף את החיוב של אפל – עסקים המשתמשים ב-iOS למימון פוסטים צריכים כעת לשלם מראש על ידי הוספת כספים ששולמו מראש לחשבונותיהם. אם הכספים הללו מתווספים בתוך אפליקציית iOS, יחולו דמי שירות של Apple. עם זאת, אם יתווספו מהגדרות תשלום בדפדפנים שולחניים או ניידים, מפרסמים יכולים להשתמש בהם ללא עמלות, כולל למימון התוכן דרך אפליקציות iOS.

שימו לב: תהליך התשלום החדש ודמי השירות של אפל יושקו לראשונה בארה"ב, כאשר שווקים נוספים כפופים לעמלה בהמשך השנה. מפרסמים ברחבי העולם יכולים להימנע מתשלום השירות של Apple על ידי מימון תוכן ישירות מאתרי Facebook.com או Instagram.com.

https://searchengineland.com/meta-advertisers-avoid-apple-service-charge-437569

גוגל ומטא מודיעות על תקלות במערכת הפרסום אשר גרמו לחיובי יתר

בגוגל – השגיאה השפיעה על קמפיינים ב-DISPLAY ו-VIDEO 360 שפעלו מיולי עד דצמבר 2023. הזיכויים עתידים לצאת למפרסמים שנפגעו, אם אתם רוצים לוודא שתקבלו זיכוי – פנו אל גוגל עם הפרטים המלאים

במטא – החזרים מלאים אינם מובטחים למפרסמים שהושפעו, אך תוכלו לנקוט בצעדים כדי לשפר את הסיכויים שלכם לקבל החזר.
ההחזרים, צפויים להגיע למפרסמים בתוך 4-8 שבועות.
כדי להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל החזר – פנו לנציג שלכם במטא, או צרו קשר עם התמיכה ודווחו על הנושא.
להוראות מפורטות בעניין קבלת החזר:
https://twitter.com/binghott/status/1758170486096187701

כמה עדכונים חשובים למודעות חיפוש רספונסיביות בגוגל

במסגרת העדכונים:

היכולת להציג כותרת אחת

למודעות רספונסיביות לרשת החיפוש יש את היכולת להציג כותרת בודדת כאשר היא צפויה לשפר את הביצועים, וכותרות יכולות להופיע גם בתחילת שורות התיאור. עם זאת, נכסים המוצמדים לעמדות ספציפיות ישמרו על המקומות שהוקצו להם. .

מפרסמים יכולים לשייך עד שלוש כותרות ושני תיאורים ברמת הקמפיין, אותם הם יכולים גם להצמיד למיקומים ספציפיים.

בנוסף, עבור מבצעים רגישים לזמן כמו מכירות, למפרסמים יש אפשרות לתזמן תאריכי התחלה וסיום עבור נכסים אלה. לאחר הוספת כותרות ותיאורים, הם הופכים כשירים להופיע בכל מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש בתוך הקמפיין.

הטמעת נכסים אוטומטיים ברמת החשבון ושינוי העדיפות שלהם למול נכסים ידניים

ניתן להצטרף לנכסים אוטומטיים ברמת החשבון כדי למנף את יכולות למידת המכונה של גוגל ליצירת נכסים כמו: תמונות דינמיות, קישורי sitelink דינמיים, הסברים דינמיים, וסניפטס מובנים דינמיים.

נכסים שנוצרו על ידי AI של גוגל יחליפו נכסים שנוצרו באופן ידני מאותו סוג כאשר הם צפויים לשפר את הביצועים. שינוי זה מסמן שינוי מהגישה הקודמת שבה נכסים שנוצרו באופן ידני תמיד קיבלו עדיפות על פני עמיתיהם האוטומטיים.

https://searchengineland.com/google-asset-update-response-search-ads-437078

לינקדאין משיקה: מעקב אחרי פעולות באתר / Website Actions

כלי חדש זה מייתר את הצורך לבקש ממפתח באתר ליישם מדידה של פעילות באתר, ולפעמים יכול לייתר גם שימוש ב GTM למעקב המרות

שכבת הנתונים החדשה של לינקדאין מאפשרת למשווקי B2B המשתמשים בתג Insight של LinkedIn להגדיר המרות חדשות, לבנות קהלים חדשים ולמדוד את השפעת הקמפיין ללא צורך בקודי מעקב נוספים באתר האינטרנט שלך.

כדי להתחיל להשתמש בפעולות אתר:

  • היכנס ל-Campaign Manager. תחת הקטע "Analyze", לחץ על הקטע החדש "Website Actions".
  • בכרטיסייה זו, תוצג לך רשימה של כל הלחיצות על הכפתורים הראשיים – כגון "sign up" או "subscribe" – ודפי אינטרנט באתר שלך (ראה תמונה למטה).
  • סמן פעולה אחת או מרובות כדי להפוך אותן לקהל או להמרה בלחיצה אחת בלבד.

מאפיין חדש שמתגלגל לכיוונכם בלינקדאין: Dynamic UTMs

המאפיין החדש צפוי להגיע לכל המפרסמים עד לסוף מרץ. לאחר שתהיה לכם גישה, תוכלו להחיל UTMS דינמיים על קמפיינים חדשים או קיימים עבור כל פורמט מודעה, כמו גם ברשת הקהל של לינקדאין LAN.

רשימת הפורמטים המתאימים לDYNAMIC UTMS:

· Account_ID={{ACCOUNT_ID}}

· Account_Name={{ACCOUNT_NAME}}

· Campaign_Group_ID={{CAMPAIGN_GROUP_ID}}

· Campaign_Group_Name={{CAMPAIGN_GROUP_NAME}}

· Campaign_ID={{CAMPAIGN_ID}}

· Campaign_Name={{CAMPAIGN_NAME}}

· Creative_ID={{CREATIVE_ID}}

טאבולה מציגים: אפשרות בניית דף נחיתה שיהיה יעד לפרסומות טאבולה, בשת"פ עם וורדפרס, וויקס, Instapage ואלמנטור

גבריאל מנשה סיפר לנו על המאפיין החדש, המאפשר יצירת דף נחיתה עם דומיין שתקבלו חינם, מתוך ממשק הפרסום של טאבולה.

קליק לשימוש בכלי החדש:

https://discover.taboola.com/best-practice-lp-templates/

מבט אל העתיד: המלצות הבינה המלאכותית של גוגל אדס

גוגל בודקת שילוב המלצות GEN AI עבור קמפיינים של חיפוש. זאת באמצעות ההשקה המורחבת של מודל ה-GEMINI AI שלה ל-GOOGLE ADS, אשר בסופו של דבר יספק לכל המפרסמים בגוגל צ'אט בוט ייעודי של עוזר פרסום, שהוא מובנה בתהליך היצירה של מודעות.

כפי שניתן לראות בסרטון, הצ'אטבוט החדש מתווסף בצד ימין של מסך גוגל אדס, ומאפשר לך להעלות שאלות למערכת כדי לשפר את תוכן המודעות ומילות המפתח.

שימו לב כי תהליך ה-AI של גוגל יכול להציע את המונחים הרלוונטיים ביותר בהתבסס על טרנדים של חיפוש וכוונת המשתמש.

גוגל מוסיפה גם אלמנט ויזואלי חדש, שיאפשר לך ליצור אימאג'ים מותאמים אישית על סמך התמונות בדף הנחיתה של המוצר שלך, או יצירת תמונה מלאה וחדשה.

וכל זה מגיע ממש בקרוב: גוגל אומרת שגישת הבטא לחוויית הGEN AI החדשה בגוגל אדס זמינה כעת במלואה למפרסמים בשפה האנגלית בארה"ב ובבריטניה, ותתחיל להפיץ ברחבי העולם לכל המפרסמים בשפה האנגלית במהלך השבועות הקרובים.

במסגרת ניסוי מצוצמם – גוגל העבירה את אזור הדוחות בממשק גוגל אדס

אז.. אם אינכם מוצאים את הדוחות שלכם בגוגל אדס, חפשו אותם באזרו חדש בשם "תובנות ודוחות". https://searchengineland.com/google-ads-reports-ui-update-436918

מטא – Meta משיקה את Engaged-view – המרות של מודעות וידאו ללא קליקים

קבלו את הגדרת הייחוס חדשה; צפייה מעורבת / Engaged view, המאפשרת למפרסמים למדוד המרות המתרחשות תוך יום אחד מהפעלת מודעת וידאו.

ניתן להשתמש ב-engaged-view יחד עם הגדרות ייחוס אחרות כדי לנתח טוב יותר את ביצועי המודעות.

ניתן לספור engaged-view בדיווח על מדידת מודעות כאשר מישהו מפעיל את מודעות הווידאו שלך למשך 10 שניות לפחות (או צופה ב-97% מאורך הסרטון אם הוא פחות מ-10 שניות) וממיר תוך חלון של יום אחד.

צפייה מעורבת זמינה עבור כל המיקומים למעט מודעות in-stream video של פייסבוק שלא ניתן לדלג עליהן.

ככה נראה ממשק בחירת חלון הייחוס החדש:

https://www.facebook.com/business/news/engaged-view

דוברת גוגל אדס מתייחסת לעניין הסתרת מונחי חיפוש בגוגל כ"אחרים"

מפרסם שאל לאחרונה את ג'יני מרווין, דוברת גוגל אדס לגבי בעיה עם ראיית אחוז גבוה של הוצאות פרסום והמרות שנכללים במונחי חיפוש "אחרים". המפרסם הסביר כי עבור קמפיין המשתמש בכל מילות המפתח בהתאמה מדויקת, 80% מהוצאות הפרסום ו-90% מההמרות יוחסו למונחי חיפוש "אחרים". הלקוח שלו אמר שההמרות האלה נראות לא איכותיות.

בתגובה, מרווין הסבירה ששאילתות חיפוש שאינן עומדות בספי הפרטיות שנקבעו על ידי גוגל אדס מצטברות לקטגוריית מונחי החיפוש "אחר".

היא המליצה להשתמש ב-Search Terms Insights בדף Insights, המנתח קטגוריות שאילתות המניעות פעילות כדי להבין טוב יותר את הביצועים.

מרווין גם ציינה כי Search Terms Insights מחשיב את כל מונחי החיפוש, כולל אלה שנשארו מחוץ לדוח מונחי החיפוש הרגילים, מטעמי פרטיות. הכלי מקבץ מונחים על סמך כוונה ותכונות כדי לספק מדדים לכל קטגוריה ותת-קטגוריה.

תובנות מונחי חיפוש זמינות בתצוגות החשבון והקמפיין.

צפו בסרטון המצורף להמחשה:

לינקדאין משיקה: מאמרים ממומנים / Sponsored Articles

מכירים את כלי המאמרים של לינקדאין המאפשר לכם לכתוב תוכן ארוך עם תמונות ומולטימדיה בתוך הפלטפורמה?

אז מעכשיו אפשר גם להפוך אותם למודעות ממומנות.

היתרון של המדיה: אנגייג'מנט גבוה יותר, וזאת בשל העובדה שאין צורך לעזוב את הפטפורמה כדי להגיע לתוכן.

החסרון: ללא אפשרות רימרקטינג בפלטפורמות אחרות לגולשים שהגיעו למאמר.

אפשר להשתמש במדיה זאת להגברת המודעות למותג, הגברת המעורבות ויצירת לידים.

איך זה עובד?

כאשר חשבון חברה מפרסם מאמר בלינקדאין, למנהלים יש כעת אפשרות לקדם אותו. קידום זה מאפשר הוספת כפתור CTA, כמו "Unlock Article", המעודד משתמשים להירשם כדי לגשת לתוכן המלא.

למסמך העזרה של לינקדאין בנושא:

https://www.linkedin.com/help/lms/answer/a5966218

לידיעת המקור:

https://searchengineland.com/linkedin-launches-sponsored-articles-436705

שני חידושים בלינקדאין:

1. ריטרגטינג למשתתפים במודעות שיחה / Conversation ads retargeting – מאפשר לכם לטרגט מחדש חברים שהראו מעורבות פעילה במודעות השיחה שלכם, או עשו אינטראקציה עם לחצני הקריאה לפעולה במודעות.

2. אפשרות טרגוט פרופילים המשתמשים בשפה הערבית – "המאפיין החדש הוא גיים – צ'יינג'ר למפרסמים המעוניינים להגיע לקהלים דוברי ערבית, וזאת מכיוון שהוא מאפשר להם למקד במדויק ל-15 מיליון אנשי מקצוע ברחבי העולם בלינקדאין, כולל 13 מיליון במזה"ת וצפון אפריקה, שהפרופילים שלהם מוגדרים לערבית. https://campaignme.com/linkedin-launches-arabic-ads-to-improve-engagement/

עדכונים במדיניות תוכן בלתי הולם במודעות גוגל שכבר נכנסו לתוקף

מהחודש – אסור לפרסם

❌ מודעות שיש להן פוטנציאל לייצר רווח מאירוע רגיש

❌ מודעות שטוענים בהן שקורבנות של אירועים רגישים אחראים לטרגדיה שהם חוו או מקרים דומים של האשמת הקורבן.

פוסטים אחרונים

Open chat
איך אפשר לעזור?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
לקבלת מידע נוסף לחצו על הכפתור >>>