שלום חברים, דצמבר כבר כמעט מסתיים ואתו 2020 על ברכותיה וקללותיה..
רגע לפני שמסתיימת השנה (ואינשאללה גם הקורונה) אני כאן עם מהדורה מעודכנת של חדשות הפרסום באינטרנט. כרגיל – נתחיל הכי מהר שלנו, ולאט לאט נגביר את הקצב 🙂
למהדורה המצולמת ביוטיוב: https://youtu.be/aBu1unQxdKY
יותר אוטומציה ופחות ספאם: גוגל מחזקת את טפסי הלידים וחושפת אפשרויות חדשות לשימוש בהם
טפסי לידים זמינים ברשת החיפוש, יוטיוב, דיסקאברי ובקרוב מאוד גם דיספליי.
במסגרת החידושים:
- גישה קלה יותר לניהול הטפסים – בכל סוגי הקמפיינים
- אפשרות הוספת שאלות נוספות לטופס
- אוטומציות לטפסי לידים
הגעה למאפיין אפשרית דרך “Call to Action” ואז "Lead delivery option”
בחיפוש – התוסף נראה כך:
השלב השני – אחרי קליק על התוסף – נראה כך –
שימו לב שבטופס שבדוגמא – אני בחרתי בשדה בחירה מרובה "מהו גודל החברה בה אתה עובד"במידע שיוזן בשדה זה אני יכולה לעשות שימוש כדי למשל להפנת לצוות המכירות המתאים
אפשר גם להוסיף תמונת רקע לטופס – שתופיע מעל לכותרת שלו:
והודעת התודה המוצגת עם סיום הגשת הטופס – אפשר להוסיף קישור לאתר שלכם או בלי קישור בכלל. ממלא הטופס מוזמן לחזור לתוצאות החיפוש בכפתור התחתון
אפשרויות קבלת המידע על ממלאי הטופס – ע"י הורדת טופס הכולל את פרטי הממלאים ב-30 הימים האחרונים, או חיבור למערכת אחרת עם webhook:
- לידיעת המקור: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-unveils-enhancements-to-lead-form-extensions/390032/
- להודעה של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/10283862
החל מפברואר – פייסבוק מגבילה את מספר המודעות שיכול להציג כל דף
מספר המודעות המותר לכל דף – בהתאם לגודל תקציב הפרסום:
ברגע שהגעתם למגבלה לא תוכלו יותר לפרסם מודעות חדשות.
פייסבוק טוענים שהם עושים זאת בעיקר מהסיבה שהתוצאות פחות טובות כאשר רצות הרבה מודעות במקביל, למערכת קשה יותר לצאת ממצב למידה וה-cpa נמוך יותר.
בכדי לראות את המגבלה לעמודים שלכם ניתן להיכנס בביזנס מנג׳ר לתפריט ואז ל- ad limit per page.✪ חשוב לזכור שאם יש כמה משתמשים שמפרסמים לאותו עמוד הם משתמשים במשותף במגבלת המודעות.
למידע נוסף: https://www.facebook.com/business/help/766697140509126?id=561906377587030
תודה לאריק טמפלהוף על העדכון הזה.
השפעת עדכון iOs 14 על מפרסמי פייסבוק
עדכון iOS 14 הוא עניין משמעותי שזכה להד תקשורתי גדול בארה"ב ומושך הרבה תשומת לב לאחרונה. ההשפעה המיידית שלו על מפרסמים בפייסבוק:
1. מהרגע שיכנס לתוקף העדכון של אפל כל דומיין יוכל לעקוב אחר 8 איוונטים שיהיהו ברירת מחדל בלבד. קמפיינים שמשתמשים בפיקסל כגון המרות שעושים שימוש באיוונטים אחרים פרט לאותם 8 יושהו אוטומטית.
2.אם דומיין מקושר ליותר מחשבון מודעות או ליותר מביזנס מנגר אחד יש צורך באימות הדומיין.
תודה לאריק טמפלהוף על העדכון.
חדש בלינקדאין: טאב 'מוצרים' חדש בדפי חברה בו ניתן להדגיש מוצרים ספציפיים
הטאב החדש יתספק לחברות מקום ייעודי להצגת היצע המוצרים שלהם ולהדגיש תכונות עיקריות של המוצרים.
לפי לינדקאין:"באמצעות דפי מוצרים תוכלו להבחין בהמלצות מוצר והמלצות על ידי המשתמשים שלכם, לאסוף דירוגים וביקורות ממשתמשים נוכחיים, וליצור לידים באמצעות כפתור קריאה לפעולה בהתאמה אישית, כמו בקשת הדגמה או טופס מכירה ליצירת קשר. בטאב "מוצרים" החדש באפשרותך להוסיף מוצרים חדשים שברצונך לכלול עם מדיה עשירה כמו סרטונים או צילומי מסך של מוצר, תיאורים ועוד. "
בשלב זה יצירת דפי מוצר בלינקדאין נעשית אוטומטית בהתאם למוצרים שלינקדאין זיהתה כמוצרי החברה שלכם, בעתיד יהיה אפשר להוסיף מוצרים באופן עצמאי, אולם אלה יעלו רק לאחר בדיקת ואישור לינקדאין.
להודעה של לינקדאין בנושא: https://business.linkedin.com/marketing-solutions/blog/linkedin-company-pages/2020/helping-you-showcase-your-company-s-products-with-new-product-pa
למרכז המידע של לינקדאין על דפי מוצרים: https://business.linkedin.com/marketing-solutions/linkedin-pages/product-pages
אינסטגרם מוסיפה אפשרויות חדשות של תוכן ממותג, כולל תגי תוכן ממותג בReels – המתחרה של אינסטגרם בטיקטוק
התהליך מאפשר למפרסמים לפרסם מחשבונות של יוצרים, אשר יוכלו לאשר ולהשהות מודעות שפורסמו מהחשבון שלהם.
לפי אינסטגרם: "עד היום ניתן היה ליצור מודעות תוכן ממותג רק על ידי קידום פוסטים אורגניים קיימים. אינסטגרם משיקה כעת תהליך עבודה חדש שבו מפרסמים יכולים ליצור מודעות תוכן ממותג ללא צורך ביוצרים שיפרסמו באופן אורגני באינסטגרם. כעת למותגים יש יותר גמישות. עם פחות אילוצים כאשר הם רוצים להפעיל מודעות תוכן ממותג. "
התהליך יעבוד כך:
- מפרסם שולח בקשה לגישה ליצירת מודעות
- יוצר מקבל את בקשת הגישה ליצירת מודעות, והודעה נשלחה למפרסם עם קבלתה
- היוצר מקבל הודעה על המודעה שנוצרה לאישורו
מותגים יוכלו לקדם מעכשיו גם פוסטים של תוכן ממותג המתייג מוצרים, ובכך להפוך את אינסטגרם לסוג חדש של חנות או קטלוג.
חדש בקמפיינים של ליד-ג'ן בפייסבוק: כפתור טלפון להתקשרות
יואל דורון שיתף את צילום המסך הבא – הממחיש כי ניתן לבחור בין טופס לידים לבין הצגת מספר טלפון לחיוג:
ההמלצה של פייסבוק לאופציה זאת היא – לרוץ על Lifetime Budget ולהציג רק בשעות בהן המוקד פעיל ויכול לענות ללידים.
רן ממן עדכן בקבוצה כי הוא ניסה עם 2 לקוחות שונים, וזה לא ממש עבד..
פייסבוק מסבירים שלחיצה על כפתור ההנעה לפעולה, מוביל להצגת מספר הטלפון על החייגן של מכשיר הפלאפון ולאחר מכן יש צורך ללחוץ על כפתור החיוג בטלפון. זאת אומרת שמדובר ב 2 שלבים שיש לבצע עד שיחה ובנוסף, יש דיווח רק על קליקים על המודעה ולא על שיחות שבוצעו בפועל.
אם אתם רוצים לבדוק – כנראה ששווה רק עם מס' טלפון מדיד.
גוגל ממליצה למפרסמים: "הגדילו את העסק שלכם באמצעות התאמה רחבה והצעת מחיר חכמה"
הצעות למילות מפתח בהתאמה רחבה יתחילו לעלות בהמלצות של גוגל
"אם אתה משתמש בהצעות מחיר חכמות, נזהה מילות מפתח קיימות שעשויות לשפר את הביצועים אם תעבור אותן להתאמה רחבה", אמרה גוגל בפוסט בבלוג שלה.
"על ידי שילוב של מילת מפתח בהתאמה רחבה למתן הצעות מחיר חכמות (smart bidding), תוכל להשתמש בסיגנלים של זמן כדי להגדיר את הצעת המחיר המתאימה לכל אחת מהשאילתות הללו. המשמעות היא שכבר אינך צריך לצפות ולנהל כל חיפוש פוטנציאלי. "
השארת מילת מפתח לשאילתות בהתאמה לאלגוריתמים הייתה האסטרטגיה של גוגל כבר זמן מה שכן ראינו גרסאות קרובות ממשיכות להתרחב.
אם אתם סקפטיים, אתם לא לבד…
ובכל זאת, האם כדאי לבדוק המלצות אלו?
כנראה שכן.
וזאת הסיבה: בין אם תרצו ובין אם לא, לשם מכוונים בגוגל-אדס. מדובר בשינוי קיצוני עבור כל מי שמנהל קמפיינים לרשת החיפוש בתשלום, שינוי שהופך את הפרסום בגוגל להיות הרבה יותר דומה לפרסום בסושיאל (פייסבוק), בו אנו רגילים לאפשר לאלגוריתמים לעשות את שלהם.
ועדכון אחרון על גוגל אדס אדיטור – יצאה גרסה 1.5
- הגרסא החדשה משלבת כלים חדשים לשיפור איכות המודעות, תמיכה בהמלצות נוספות ותוספי תמונה
עד כאן להיום! מאחלת לכולנו שנה אזרחית טובה, ומי יתן ש2021 תהיה אלינו קצת יותר נחמדה 🙂
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.