לסרטון המהדורה ביוטיוב: https://youtu.be/0WG49J8C9Bw
אפשרות חדשה בחשבונות אינסטגרם עסקיים – הוספת לינקים לכמה אתרים שלכם
את האפשרות החדשה גילה מיכאל פינגרהוט, אשר גם שיתף את צילום המסך הבא:
לאחר הוספה של קישורים, הם כולם יופיעו בפרופיל.
הכירו את ממשק יצירת הסרטונים של גוגל אדס
צריכים להכין וידאו לפרסום ביו טיוב? אין לכם תקציב או זמן? מערכת הפרסום של גוגל אדס תאפשר לך להקים סרטון מותאם בשביל המטרה והעסק שלך לפרסום במערכת.
הסרטונים – מתוך בנק של טמפלטים שיצרה גוגל, ניתנים ליצירה דרך ספריית הנכסים, ומאפשרים שילוב של טקסטים ותמונות, בתוך תסריט מוגדר מראש.
את הסרטון שיצרתם אפשר גם לפרסם באופן אורגני בערוץ היוטיוב שלכם.
לסרטון הסבר בנושא: https://www.youtube.com/watch?v=l1Fbsvrk_UQ
תודה לשימי חתואל על העדכון הזה.
חדש בלינקדאין: אפשרות הוספת קישורים ניתנים ללחיצה לפוסטים של תמונות
לינקדאין משיקה תכונה חדשה המאפשרת למשתמשים להוסיף קישורים חיצוניים לתמונות ששותפו בפוסטים.
שימו לב: המאפיין מפשרי לשימוש רק דרך אפליקציית לינקדאין לנייד.
לא נראה שיש מגוון רב בכל הנוגע לעיצוב של מדבקות קישורים, אם כי הטקסט המקושר ניתן להתאמה אישית. אתה תמיד יכול להוסיף כמה אימוג'ים כדי לספק מראה אחר ללינק.
יצירת תמונה עם סטיקר קישור אפשרית בשלבים הבאים:
שלב ראשון – בוחרים ביצירת פוסט של תמונה ומעלים את התמונה.
שלב שני – מקליקים על אייקון הקישור המופיע מתחת לתמונה שבחרתם.
שלב שלישי – מזינים את פרטי הקישור לרבות הטקסט שיופיע:
ושלב רביעי – מפרסמים את הפוסט – שיראה כך למשל:
פרפורמנס בטוויטר? כן!
אילן יוסים עידכן שטוויטר שחררה השבוע את העדכון הכי גדול למוצרי הפרפורמנס שלה.
- פיקסל חדש עם אטריביושן משופר
- conversion API – שיאפשר לכם לשלוח המרות ישירות מהשרת לטוויטר
- יותר סוגי איוונטים ומקום אחד לנהל את כולם
- אופטימיזציה לרכישות בתוך אפליקציה – מהאפליקציה (בקרוב גם בווב)
כל זה לקראת המוצרים הבאים שיהיו זמינים לכולם בחודשים הקרובים
מוזמנים ללמוד עוד על הנושא בהודעה של טוויטר.
חדש בטאג מנג׳ר – Tag coverage בדיקת כיסוי הטאג בכל עמודי האתר
מהיום תוכלו לראות האם הטאג מוטמע בכל העמודים בצורה תיקנית או שלא, ולזהות איפה יש צורך לבדוק את עצמכם או לברר מול המתכנת למה הטאג לא נורה בעמודים מסויימים.
איך מבצעים? פשוט מעתיקים url ורואים האם באמת הטאג תקין – בהתחלה כמובן שנקבל חיווי שהתג לא תקין עד שיוזרם אליו טראפיק.
בנוסף יש אפשרות להעלות בבאלק את כל עמודי האתר.
ככה נראית ההודעה ב GTM לגבי הכלי החדש:
וככה נראה הדף החדש במערכת המרכז בו את כל הדפים המתוייגים באתר:
הגישה לדף החדש דרך אזור ADMIN בטאג מנג'ר.
לחיצה על סימן "+" תאפשר להוסיף דף חדש לבדיקה, או להעלות קובץ דפים לבדיקת תיוג.
שימו לב כי לגבי כל שורה בדף ניתן לסמן לגוגל טאג מנג'ר האם להתייחס לטאג הנמצא בדף או להתעלם ממנו. אותו דבר אפשר לעשות גם עם קובץ דפים שמעלים ב CSV.
כל דף מתוייג ניתן גם לפתיחה דרך TAG ASSISTANT שמאפשר לראות אילו תגיות קיימות ואילו נורות באותו הדף.
לפרטים נוספים: https://support.google.com/tagmanager/answer/12270036
תודה לאריק טמפלהוף על השיתוף הזה.
פייסבוק מודיעה על הרחבת כלי האוטומציה שלה באמצעות בינה מלאכותית Advantage+ לקמפיינים של קניות, ועוד
במסגרת השינוי, החברה מוסיפה קמפיינים של 'Advantage+ Shopping', שיסייעו ביצירת מודעות, ויוכלו להפוך עד 150 שילובי קריאייטיב בו-זמנית.
וגם נותנת לעסקים קטנים ובינוניים יותר גישה לכלי הקריאייטיב Advantage+ ולקהל Advantage כדי ליצור מודעות דרך דף הפייסבוק שלהם:
"קריאייטיב Advantage+ מתאים באופן אוטומטי את הקריאייטיב של המודעה לכל אדם שצופה במודעה שלך. זה עוזר להראות להם את הגרסה שהם הכי סבירים להגיב, ומספק ביצועי מודעות טובים יותר, בעוד קהל Advantage יוצר קהל מותאם אישית על סמך פרטי הדף שלך ומתכוונן אוטומטית לאורך זמן כדי לעזור לך להגיע לאנשים רלוונטיים יותר עם המודעה שלך."
בנוסף – פייסבוק עדכנה גם את אפשרויות האופטימיזציה לקריאייטיבים באמצעות Ads Manager, על מנת לאפשר טוב יותר למפרסמים ליצור גרסאות מרובות של מודעה, המותאמות למה שהצופים נוטים יותר להגיב אליו.
משתמשים בקבוצה מספרים כי המודעות החדשות נראות טוב יותר, ואכן מספקות למפרסמים קטנים אפשרות לסקיילינג של וריאציות, אבל הביצועים לא בהכרח טובים יותר מאלו של מנהל קמפיינים מנוסה.
אריק טמפלהוף הבחין במאפיין בשם Facebook Dynamic Experience אותו ניתן להפעיל או לכבות ברמת המודעה. זה למעשה מאפיין של Advantage+ ברמת הקריאטיב:
עומר רוזנבאום סיפר בקבוצה שהבעיה עם המאפיין היא שאם אתה לא שם לב שזה מופעל ומכבה את זה המודעה עוברת למצב למידה. אז.. שימו לב לכך.
למידע נוסף: https://about.fb.com/news/2022/08/introducing-new-automation-tools-to-increase-sales-and-drive-growth/
גוגל משיקה: תיוג מרכזי בכל האתר Centralized sitewide tagging
הטאג החדש יאפשר למשווקים לשלב מספר תגיות אירועי אינטרנט, ולנהל אותם באופן מרכזי במסכי התגים של גוגל אדס וגוגל אנליטיקס.
לפי ההודעה של גוגל: "החל מהיום ועד לשבוע הבא, בתג Google יפתחו יכולות חדשות שיעזרו לך לעשות יותר, לשפר את איכות הנתונים ולאמץ תכונות חדשות – מבלי להזדקק לקוד נוסף."
"מכיוון שיהיה קל יותר להגדיר תיוג בכל האתר ולשלב או לעשות שימוש חוזר בתגים, אתה יכול בקלות להגדיל את מספר הדפים המתויגים בצורה עקבית. זה עוזר לשפר את המדידה, מה שמוביל לתובנות לקוחות באיכות טובה יותר. עכשיו אתה יכול גם לנהל את גישת המשתמש להגדרות התג שלך על פני מוצרים במקום ייעודי אחד, מה שנותן לך יותר שליטה על מי יש גישה להגדרות מדידה קריטיות."
גוגל אומרת שהטמעות קיימות של תגים ימשיכו לעבוד ויהפכו אוטומטית לתג גוגל, בזמן שהיא גם מוסיפה את היכולת להשתמש בהתקנת תג גוגל הקיימת שלך בעת הגדרת מוצר או חשבון אחר של גוגל.
בנוסף לכך, גוגל גם מחפשת להקל על משתמשי מערכות ניהול תוכן, כולל HubSpot, Squarespace ו-Wix, להתקין תג חדש של גוגל ללא כל קוד.
ככה נראה הדף של הגוגל טאג החדש:
שימו לב כי הוא מספק אפשרות לאבחון אוטומטי של איוונטים, ושולח דאטה למגוון יעדים. אפשר גם להגדיר כמה דומיינים תחת אותו הטאג, במקרה של ריבוי אתרים לאותו מותג.
להודעה של גוגל בנושא: https://blog.google/products/ads-commerce/simplify-measurement-with-google-tag/
גוגל מתחילה להעביר אוטומטית מפרסמים למודל ייחוס המרות מבוסס דאטה
כך לפי מייל שקיבלו מנהלי קמפיינים, המעדכן אותם שאם עד לתאריך יעד לא יבצעו פעולה ידנית – הקמפיינים שלהם יעודכנו אוטומטית.
למידע נוסף בנושא: https://www.seroundtable.com/google-ads-switch-conversion-actions-to-data-driven-attribution-33815.html
חדש בלינקדאין: Cost cap bidding בקמפיינים קיימים
אסטרטגיית הבידינג Cost cap (תקרת עלות) מגיעה לכל הקמפיינים כעת.
עבור קמפיינים קיימים שהבידינג שלהם היה target cost (עלות יעד):
- שיטת הצעת המחיר target cost אינה זמינה יותר, ובמקום target cost היא מציגה Cost cap
- הדיווח עדיין מציג target cost מכיוון שהקמפיין עדיין מציע הצעות לפי עלות יעד.
- כדי לעבור מבידינג target cost לבידינג Cost cap בקמפיינים קיימים הפועלים באסטרטגיית target cost, תצטרך לערוך את מסע הפרסום ולשמור את הצעת הCost cap.
למידע נוסף על האסטרטגיה החדשה Cost cap – https://www.linkedin.com/help/lms/answer/a706289
חדש ב-Outbrain: הוספת תיאור מתחת לכותרות במודעות
אורך התיאור יכול להיות עד 150 תווים. התיאור מופיע בדומה לתיאור שניתן לשים בטאבולה (שם האורך שלו הוא 250 תווים), שימו לב שהתיאור לא יופיע בכל המיקומים של המודעות.
ככה נראה השדה החדש בממשק הניהול:
ועוד חידוש באאוטבריין: הצגת נתונים בזמן אמת / Real time בדשבורד המרכזי
שימו לב: מעכשיו, הדשבורד המרכזי שלכם באאוטבריין מציג נתונים בטווחי זמן של דקות בודדות בניגוד למה שהיה עד עכשיו, כמה שעות.
לפי אאוטבריין: תצוגות נתונים בזמן אמת מאפשרות לך לאשר במהירות שקמפיין הושק, לעקוב אחר ירידות ועליות בהוצאות ולראות מיד את ההשפעה של השינויים שביצעת במסע הפרסום שלך.
למידע נוסף בנושא: https://www.outbrain.com/help/advertisers/how-to-use-the-realtime-data-dashboard/
ותודה לאילן הבר על שני העדכונים האלה.
חדש בפייסבוק לדפים: אפשרות בדיקת הודעות ג'ימייל בתיבת ההודעות של הדף
מליאן הורוביץ איתרה את המאפיין, ומציינת כי מעכשיו "בתיבת דואר של העמוד יש גישה למסנג'ר, הודעות אינבוקס ישירות ועכשיו גם חיבור לגימייל.
ככה זה נראה:
הגדלת מספר התוים במודעות שיחה בלינקדאין – Character limit of conversation ads increase
מגבלת התווים של מודעות שיחות הוגדלה ל-2000 תווים בכל אינטראקציה.
לינקדאין עדיין מציינים כי הודעות קצרות של למטה מ 500 תוים עובדות טוב יותר, אולם מאפשרים עד 2000 תוים להודעה של מודעת שיחה.
שינוי בדיווחי Reach&Frequency של לינקדאין
השינוי הנו חלק מהמעבר של לינקדאין לטירגוט קבוצתי (ולא אישי) של משתמשים (מידע נוסף כאן: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/a543144)
לינקדאין משנה את הנתונים המוצגים בדוחות Reach & Frequency באופן הבא:
המדדים הנוכחיים של ריץ', תדירות ועלות לכל 1,000 חברים שהגיעו אליהם יוחלפו בממוצעים של יום אחד, 7 ימים ו-30 יום עבור כל אחד מהם.
תוצאת המפתח לקמפיינים של מודעות למותג תעודכן לריץ' ממוצע של 7 ימים.
שימו לב לשנות את דוחות הדאטה סטודיו שלכם בהתאם 🙂
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.