מקצועני פרסום בגוגל – סיכום פעילות #9

לסרטון המהדורה ביוטיוב: https://www.youtube.com/watch?v=0vU50g121Vs

שלום חברים,

"אחרי החגים" הגיע – ובגדול, ואיתו סיכום פעילות תקופתי, המסכם את כל החדש בעולם הפרסום והשיווק באינטרנט בתקופה האחרונה.

כרגיל – נתחיל מהדברים שבעיניי הם המשמעותיים ביותר, ונמשיך משם. אז מה היה לנו שם?

  1. בהמשך להודעה של גארי איליס בכנס pubcon אשר דווח באמצעי תקשורת ברחבי העולם- גוגל מודיעה כעת באופן רשמי על ניסוי באינדקס נפרד לתוצאות מובייל – (mobile-first index), אשר יבדוק קודם כל את הסיגנלים מאתרי אינטרנט במובייל, ויסתמך על גרסת הדקסטופ רק אם אין לאתר גרסת מובייל.בנושא זה פבל מעדכן אצלו בבלוג ומסביר:
    "עד לאחרונה גוגל השתמשה בגרסאות הדסקטופ של אתרי אינטרנט כדי לדרג אותם. ולכן, כדי שתוצאות החיפוש יהיו שימושיות יותר ומותאמות לצורת החיפוש הדומיננטית, גוגל תתחיל להסתכל בתוכן, בקישורים ובנתונים המובנים (structured data) של גרסת המובייל של האתר, במידה שיש כזו. לדברי גוגל, אינדקס החיפוש ימשיך להכיל אתרי דסקטופ ואתרי מובייל כאחד, אך האלגוריתמים יתחילו בהדרגה להסתמך קודם כל על אתרי מובייל."
  2. עם או בלי קשר לניסוי של גוגל באינדקס תוצאות מובייל, מאפיין "זכוכית מגדלת" חדש נוסף בחודש האחרון לתוצאות של גוגל במכשירים ניידים.
    אפשרויות זכוכית המגדלת מופיעות לאחר שביצעתם חיפוש בנייד, נכנסתם לאחת מהתוצאות, וחזרתם אחורה לתוצאות החיפוש. כלומר – אחרי קליק על תוצאה וחזרה לתוצאות.
    ככה זה נראה – צילום מסך של שמחה יפה:
    14937350_1322025257842565_1823674531879015430_n
  3. תוסף הודעות הטקסט של גוגל יצא מגרסאת בטא, וזמין כעת לכל המפרסמים.
    מדובר בתוסף – אשר מאפשר לגולש לשלוח הודעת טקסט לבית העסק, ואשר מופיע מתחת לתוסף השיחה, בכפתור שנראה כמו בועת טקסט.
    מפרסמים יוכלו להוסיף CTA כרצונם ליד אייקון בועת הטקסט, ויוכלו גם לקבוע טקסט ברירת מחדל להודעת הטקסט.
    קליק על תוסף הודעת הטקסט יחוייב כמו קליק רגיל על כותרת של מודעה.
    ככה זה נראה:
    google-adwords-click-to-message-ad-extension-final

  4. נעמי סלע-קרן מעדכנת: והרי החדשות בגוגל דיספליי. במקום Target & bid וBid Only אמרו מעכשיו Audience ו-Content.
    ההבדל בין שני סוגי המיקוד הוא – מיקוד לפי קהל – הוא מיקוד לקהל אשר ביקר בעבר באתרים המכילים את מילות המפתח להן ממוקד הקמפיין,
    ומיקוד לפי תוכן מתייחס להצגת המודעה רק בדפים בהן קיימות מילות המפתח להן מכוון הקמפיין. מיקוד לפי תוכן הוא המיקוד המצומצם יותר, בשעה שמיקוד לפי קהל מרחיב מאוד את היריעה.
  5. בארה"ב גוגל משיקה את תוסף המיקום לאפיליאייט, “Affiliate location extensions” אשר מטרתו לאפשר ליצרנים גדולים המוכרים את מוצריהם במגוון רשתות, להציג לגולש מידע על החנות הקרובה בו יוכל לרכוש את המוצר. אין צורך בחשבון "גוגל מיי ביזנס" כדי להפעיל תוסף זה – הוא עובד עם מידע קיים בגוגל מיי ביזנס.
    ככה זה נראה בתוצאות החיפוש:
    Photo
    וכך נראה ממשק התוספים ממנו ניתן לבחור רשת חנויות:
    click for full size
  6. שוקי מן מעדכן על מאפיינים חדשים במודעות חיפוש לרשימות רימרקטינג.
    מתוך עדכון של גוגל בבלוג שלהם, מעכשיו ניתן להגיע למשתמשים במגוון של מכשירים ופלטפורמות, לשמור לקוחות ברשימה למשך עד 540 ימים, ובהמשך השנה – יהיה ניתן גם לשייך רשימת רימרקטינג ברמת הקמפיין ולא רק בקבוצת המודעות.
    עוד, ולא פחות חשוב באותו הבלוג פוסט: אפשרות לשימוש ברשימות מיילים (customer-match) עבור משתמשים מזוהים ברשת החיפוש, בג'ימייל וביוטיוב, ואפשרויות מיקוד דמוגרפי למודעות ברשת החיפוש.
  7. חשוב, חשוב, חשוב! לכל מי שחווה בעיות בדיווחים ובמהירות הטעינה של טאג מנג'ר.
    אסף טרפיקנט מעדכן כי החל מעכשיו, ניתן באופן רשמי להטמיע את טאג מנגר (חצי ממנו, הקוד פוצל)
    באיזור ה Head באתר ולא ב Body כפי שהומלץ בהתחלה. אני מאמין שזה ישפר את זמני הטעינה של הקונטיינר באופן משמעותי וכל המשתמע מכך.
    הסבר מפורט, תמצאו כאן.
  8. אור פיליצר מעדכן כי מעכשיו אפשר ליצור רימרקטינג בפייסבוק עפ"י זמן שהיה באתר 🙂
    החסרון היחידי הוא שההגדרה היא לא לפי מסנני זמן אלא אחוז המשתמשים עם הזמן שהיה הגבוה ביותר…
    ככה נראה הממשק
    פייסבוק רימר'טינג לפי זמן באתר:
  9. גרסא חדשה יצאה לאדוורדס אדיטור, והיא מאפשרת בין היתר:
    – הורדה רק של הקמפיינים הפעילים שלכם, ולא של כל החשבון.
    – תמיכה בקמפיינים אוניברסליים של אפליקציות
    – תמיכה בטמפלטים של מודעות ג'ימייל : בהם מודעות תמונה של ג'ימייל ומודעות מוצר יחידי של ג'ימייל
    – מודעות רספונסיביות לרשת הדיספליי
    והתאמת בידים לפי מכשיר
  10. מעכשיו… פייסבוק מסנג'ר תומך בקבלת תשלומי פיי-פל.
    משמעות הדבר היא כי קונים המבצעים רכישות דרך צ'אט בוט של פייסבוק, יוכלו להשלים את העסקה בפייפל.
    בנוסף – פייפל תאפשר חיבור קל יותר בין פייסבוק ומסנג'ר לפייפל.
    שמענו כבר על התממשקויות של צ'אט בוטים למערכות סליקה, אבל פייפל היא ללא ספק הגדולה והמשמעותית שבהן.
    בינתיים רק בארה"ב – בשאר העולם כנראה בקרוב.
  11. בינתיים בסן פרנסיסקו.. נתנאל סרור מעדכן על מודעות גוגל לבעלי מקצוע בעלי רשיון בתחום.
    במסגרת הפורמט – אפשר לחפש בעלי מקצוע ספציפיים לפי אזור גאוגרפי / מיקוד.
    יש הטוענים שזה אינו דבר חדש.. אבל לישראל המאפיין עדיין לא הגיע.
    ככה זה נראה:
    מודעות גוגל לבעלי מקצוע
    בנוסף –מדברים בפורומים על כך שמעכשיו, שלושת התוצאות הראשונות בגוגל עבור חיפושים של בעלי מקצוע באזור גאוגרפי מסויים הן תוצאות של מודעה.
    גוגל גם טוענת לאחריות שלה על העבודה – כך שאם תזמין בעל מקצוע שדורג גבוה, ולא תהיה מרוצה מהעבודה, גוגל יחזירו לך את הכסף ששילמת עבור השירות.
    ככה זה נראה:
    plumber-sf-serp
  12. אדוורדס משיקה – התממשקות לסיילספורס, לצורך ייבוא אוטומטי של המרות.
    הגישה לאפשרות – דרך אזור "חשבונות מקושרים" של אדוורדס, ובדומה להתממשקות עם אנליטיקס- יוכלו בעלי חשבונות אדוורדס שקישרו את סיילספורס למערכת, לבחור אילו מהפעולות בסיילספורס יחשבו להם כהמרות אדוורדס.
    קליק לכתבה בנושא. ולמסמך התמיכה של גוגל בנושא.
  13. גוגל בודקת.. אייקונים ליד קישורים פנימיים באתר – נצפה בתוצאות ממכשיר נייד:
    Google Sitelinks Icons
  14. בשעה טובה, ורגע אחד אחרי גוגל: בינג משיקה מודעות טקסט מורחבות 🙂

  15. עכשיו כל מה שנותר לפייסבוק הוא להבין במה עוסקת כל קבוצה כדי לאפשר את המיקוד בקבוצות לפי נושאים

  16. פורמטים חדשים של מודעות במאמרים המיידיים של פייסבוק – מאפשרים הכנסת מודעות וידאו ומודעות קרוסלה לדפים, ואפשרויות מכירה של פורמטים נוספים עבור בעלי מדיה שמוכרים מודעות ישירות למפרסמים.
    להודעה הרשמית של פייסבוק בנושא.
  17. יד 2 היזהרי.. פייסבוק מאחורייך: בתחילת אוקטובר פייסבוק השיקה את ה"מרקטפלייס" – שוק יד שניה של מוצרים המסודר בהתאם לרלוונטיות ולקרבה גאוגרפית
  18. ולסיום.. טיפ קטן על בולטות בתוצאות המודעה של גוגל: בעזרת קו חוצה. לא בטוח שחוקי, אבל עובד.

פוסטים אחרונים

Open chat
איך אפשר לעזור?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
לקבלת מידע נוסף לחצו על הכפתור >>>