מקצועני פרסום בגוגל ובפייסבוק – סיכום פעילות #10

לסרטון המהדורה ביוטיוב: https://www.youtube.com/watch?v=DKm9ECm8MEE

שלום חברים,

אחרי כמה שבועות של שקט – אנחנו חוזרים עם העדכון התקופתי שלנו לגבי המתרחש והחדש בזירת הפרסום באינטרנט, בדגש על גוגל ופייסבוק, אבל גם קצת אאוטבריין.

כרגיל – נתחיל מהדברים שבעיניי הם המשמעותיים ביותר, ונמשיך משם. אז מה היה לנו שם?

1. פייסבוק השיקה כלי לבדיקת מודעות – split testing

במסגרת הכלי ניתן לבחון את אותה מודעה על שני סוגי קהלים ולראות איזה קהל מגיב טוב יותר, לבחון גרסאות שונות של טקסט מודעה ולהשוות ביניהן, או לדוגמא לבחון שני סוגים של אופטימיזציית הגשה ולראות מה עובד יותר טוב בשבילכם.

ככה זה נראה לפי הדיווח של עופרי דוד בקבוצה:

ניתן לגשת אליו כרגע רק דרך ביזנס מנג'ר ואז לפאוור אדיטור. זמין בסוגי הקמפיינים: המרות לאתר, הורדת אפליקציה וליד גנרייטור.

שימו לב: מתגלגל לכיוונכם. עדיין לא זמין לכל המפרסמים.

להודעה של פייסבוק בנושא: https://www.facebook.com/business/help/1738164643098669

2. חדש בגוגל: ניתן לייחס קהל גם ברמת הקמפיין, ולא רק ברמת קבוצת המודעות. פיצ'ר שכבר חוסך להרבה אנשים הרבה זמן בהגדרות 🙂

להודעה של גוגל בנושא: https://adwords.googleblog.com/2016/12/save-time-by-applying-audience-lists-at.html

למדריך מצויין של גוגל בנושא אפשרויות בניית קהלים:  https://support.google.com/adwords/answer/6167113

3. סוף כל סוף! ניתן לייחס רשימת מילות מפתח שליליות ברמת הMCC וליישם אותה על גבי מספר מרובה של חשבונות פרסום שאתם מנהלים.

את הרשימה יוצרים תחת הספרייה המשותפת ב MCC שלכם, ומייחסים ברמת הקמפיין בתוך ממשק ניהול לקוח.

האפשרות החדשה בספרייה המשותפת של הMCC שלכם:

4. עדכון חשוב ברשת הדיספליי של גוגל: מעכשיו (מה-11 לינואר), קבוצות מודעות שאין להן קריטריון מיקוד ראשי, יציגו מודעות גם בלי קריטריון מיקוד.

מספיק שיש לקמפיין תקציב, לקבוצת המודעות ביד, ושניהם בסטטוס פעיל – והמודעות יוצגו ברשת הדיספליי.

על מנת למנוע בלבול – קבוצות מודעות ותיקות שלא היה להם קריטריון לטירגוט ברשת הדיספליי, עברו אוטומטית לסטטוס "מושהה".

להודעה של גוגל בנושא: http://googleadsdeveloper.blogspot.co.il/2016/11/upcoming-change-to-adwords-display-ad.html

5. חדש, ומתגלגל לכיווננו במשך החודשים הקרובים: תנאי "אם", וערכי ברירת מחדל במתאמי המודעות של גוגל (ad-customizers) שיאפשר לכם לקבוע תנאי להחלפה דינמית של טקסט במודעה, ואת הטקסט שיופיע במקרה של אי החלפה.

פרמטר "אם" במתאמי מודעות של גוגל

תנאי ה"אם" החדש מאפשר להכניס טקסט דינמי שונה למודעה בהתאם לסוג מכשיר או סוג קהל, וטקסט ברירת מחדל במקרים אחרים. אם אין טקסט ברירת מחדל בפקודה, צריכה להיות בקבוצה גם מודעת טקסט ללא משתנה.

מה שצריך לשים לב אליו בעניין ערך ברירת המחדל החדש הוא שאם יש לכם מתאמי מודעות עם סימן נקודתיים בשם שלהם, אתם צריכים להוסיף לוכסן הפוך לפני הנקודתיים כדי שגוגל יבין כי אלה נקודתיים ולא ערך ברירת מחדל.

להודעה של גוגל בנושא: http://googleadsdeveloper.blogspot.co.il/2016/11/customize-adwords-ads-with-ad.html

למדריך של גוגל בנושא מתאמי מודעות, בו ניתן גם למצוא הסברים לגבי תנאי "אם" החדש: https://developers.google.com/adwords/api/docs/guides/ad-customizers#adding_an_if_function

6. חדש בגוגל ורלוונטי למפתחי ומשווקי אפליקציות: אפשרות חיפוש של תוכן בתוך אפליקציות המותקנות על המכשיר, מתיבת החיפוש של גוגל במכשיר.

ככה נראה התהליך מבחינת המשתמש:

להודעה של גוגל בנושא, הכוללת מידע לגבי כיצד לאפשר את התכונה באפליקציה שלכם: https://developers.googleblog.com/2016/11/firebase-app-indexing-for-personal-content.html

7. קצת ישן אבל בכל זאת מספיק מעניין כדי לציין: גוגל השיקה בונה אפליקציות (App Maker) משלה, המאפשר בניית אפליקציות פשוטות בממשק drang&drop המתממשק למגוון פתרונות ענן של גוגל ואחרים שמאפשרים התממשקות API

קליק לכתבה בנושא: https://techcrunch.com/2016/11/30/google-launches-app-maker/

8. ספאם בגוגל אנליטיקס זו בעיה גדולה, שהולכת וגדלה מדי יום. במהלך החודש דיברנו הרבה על הנושא, וכאן אני משתפת את המדריך הכי טוב בנושא – שעזר לי לנקות כמה לקוחות בצורה שלא הצלחתי קודם לכן:

https://www.ohow.co/ultimate-guide-to-removing-irrelevant-traffic-in-google-analytics/ 

9. גוגל בודקת הצגת 3 מודעות מוצר – PLA בראש תוצאות החיפוש בחיפושים מסויימים. זאת בשעה שעד עכשיו הוצגו 6 מוצרים, כך שזו למעשה הפחתה של כמות המדיה.

ככה זה נראה:

לכתבה המקורית: http://www.thesempost.com/google-adwords-testing-3-product-plas-top-search-results/

10. גוגל מודיעה למפרסמים שיש להם גם תוספי מיקום לסניפים עם מספר טלפון, וגם תוסף טלפון כללי למודעה, כי מעכשיו היא עשוייה להציג את מספר הטלפון המקומי במקום זה של תוסף השיחה.

מודאגים? אל תהיו. יש גם טופס שמאפשר לכם לבקש מגוגל שלא להציג מספרים מקומיים מתוסף המיקום: https://services.google.com/fb/forms/local_phone_optout/

להודעה של גוגל בנושא: http://searchengineland.com/google-adwords-click-to-call-location-extensions-change-267184

11. חדש (יחסית) באאוטבריין: אפשרות לעשות exclude לאתר (publisher) שלא הביא תוצאות
קליק לסרטון בנושא: https://vimeo.com/192847083

ותודה לעמית אדלר על הקישור והמידע.

12. גוגל בודקת תמונות בתוספי סייטלינק למודעות.

להודעה המקורית באתר SearchEngineLand: http://searchengineland.com/google-adwords-images-sitelink-extensions-263908

13. פייסבוק מודיעה על הכוונה לאפשר מודעות מיד-רול בסרטונים, אשר הרווחים שלהן יתחלקו בין הפאבלישרים לבין פייסבוק עצמה.

המודעות עצמן יופיעו אחרי 20 שניות של צפייה בסרטון, וישמכו 15 שניות.

לכתבה בנושא: http://marketingland.com/facebooks-mid-roll-video-ads-will-limited-15-seconds-202866

14. SEO בעידן ללא דפי תוצאות חיפוש – מאמר מעניין הסוקר את העתיד, בו ישתלב מנוע החיפוש במכשירים ועוזרים אישיים ללא הצגת מסך תוצאות חיפוש מלא.

המאמר כולל מודלים של התייחסות והצעות קונקרטיות לגבי כיצד להשתלב בעולם הזה כבר מעכשיו: http://searchengineland.com/seo-without-serps-google-assistant-home-amazon-echo-heres-survive-263763

ואחרון חביב – זה קורה אבל לא ממש משמעותי בשבילנו: מה31 בינואר ניתן יהיה לערוך מודעות טקסט רק בממשק המורחב. הממשק הישן של מודעות הטקסט הרגילות יוצא לגמלאות.

פוסטים אחרונים

Open chat
איך אפשר לעזור?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
לקבלת מידע נוסף לחצו על הכפתור >>>