לצפייה בסרטון הוידאו של המהדורה: https://www.youtube.com/watch?v=Pejc9MjTORg
להאזנה לפודקאסט: https://anchor.fm/michal-moreno/episodes/—2020-egvvav
הפרסום בטיק-טוק פתוח גם בישראל
החדשה הכי מרגשת במהדורה היא זאת שהתפרסמה ממש אחרונה – הפרסום בטיק טוק פתוח למפרסמים ישראלים ולהקלים בישראל.
כך – לפי ידיעה ששיתף אתנו היום קובי ידידוביץ'. בניגוד לשמועות קודמות בקבוצה – הפעם זה אמיתי, בדקתי בעצמי 🙂
כך נראית אפשרות בחירת ישראל כמיקום הגולשים בממשק הפרסום של טיקטוק:
שימו לב – טיקטוק קצת יותר בררנים באישור המפרסמים שלהם, ולכן כדאי למלא את כל הפרטים בשקיפות מלאה והקפדה יתרה. פתיחת חשבון מודעות אפשרית באופן מקוון בממשק הפרסום של טיקטוק בקישור זה: https://ads.tiktok.com/
בשלב זה עדיין אין בקבוצה סיפורי הצלחה של הפרסום בטיקסטוק, אם יש לכם כזה מוזמנים לשתף!
חדש בפייסבוק ובקרוב גם בארץ: אפשרות תשלום בווטסאפ
כך לפי הודעה שפרסם מארק צוקרברג בחודש שעבר, והשירות כבר פעיל בברזיל.
צוקרברג הוסיף שבעלי עסקים יכולים לקבל תשלום עבור השירותים שלהם דרך וואטסאפ והתשלום יועבר בקלות כמו להעביר תמונה לחבר. כל זה ילווה גם ביכולת לעסקים קטנים לבצע מכירות ישירות בווטסאפ, וזאת באמצעות Facebook Pay, המספק דרך בטוחה ועקבית לבצע תשלומים בכל האפליקציות של פייסבוק.
ברזיל כאמור הסנונית הראשונה – בקרוב בכל העולם. תודה לשחר שמואלי על העדכון הזה.
ככה זה נראה:
חדש ביוטיוב ועכשיו בגרסאת בטא: טפסי לידים עבור קמפיינים בוידאו
טפסי לידים – שהופכים להיות זמינים לכולם בהדרגה – הם אחד מהכלים החדשים של גוגל עבור קמפיינים ביוטיוב. זמינים כעת בבטא לחשבונות נבחרים אשר עומדים בתנאים של גוגל לתכנית, בהם הוצאה של מעל ל50 אלף דולר בפרסום והיסטוריה טובה של עמידה במדיניות הפרסום של גוגל.
למידע נוסף על התנאים של גוגל להשתתפות בבטא של טפסי לידים: https://support.google.com/adspolicy/answer/9472930?hl=iw
למידע נוסף על טפסי לידים במודעות יוטיוב במסמכי העזרה של גוגל: https://support.google.com/google-ads/answer/9423235
הכירו את פורמט המודעות החדש ביוטיוב: Direct Response
הפורמט החדש, מותאם במיוחד לפרסום של מוצרים, ומציג מתחת למודעה מספר מוצרים לרכישה מאת המפרסם, וכפתור "קנה כעת".
כדי להשתמש בפורמט החדש מותגים יצטרכו לסנכרן את פיד המרצ'נט סנטר עם חשבון מודעות הווידיאו שלהם. לאחר שיעשו זאת הם יכולים להרחיב באופן חזותי את לחצן "קריאה לפעולה" של מודעה עם המוצרים הנמכרים ביותר שהם רוצים להציג במודעה, כדי לייצר תנועה המעבירה את הצופים ישירות לדף המוצר באתר.
ככה נראית חווית Direct response:
להודעה של גוגל בנושא: https://www.blog.google/products/ads/new-ways-to-drive-action/
עכשיו בבטא למפרסמים עם מנהל חשבון בגוגל: Video action campaign
סוג הקמפיין החדש מרחיב את החשיפה של קמפיינים מסוג true view for action גם אל דף הבית של יוטיוב, וזמין כרגע בגרסאת בטא למי שיש לו מנהל חשבון בגוגל. בעתיד הקרוב יהיו זמינים לכולם.
חדש בפייסבוק – קהלים שביצעו מעורבות עם חנויות
לאון גריג מעדכן כי פייסבוק ממשיכה לדחוף קדימה ולהכנס חזק לתחום האיקומרס.
אחרי שהם הציגו את החנות המקוונת המשודרגת שלהם, הם הכניסו אופציה לבניית קהלים של אנשים שביצעו מעורבות עם החנות.
זה מכניס יכולות של החרגת קונים ורימרקטינג לרוכשים, כמו שיש היום דרך הקטלוג.
עוד מעדכן גריג כי הקהלים החדשים זמינים אצלו כבר במספר חשבונות, למרות שהחנות עצמה זמינה בארה"ב.
ככה זה נראה -בשני שלבים:
ראו מי העוקבים בדף שלכם בלינדקאין
זיו שיינפלד מעדכן על פיצ'ר חדש בסטטיסטיקות דף עסקי שמאפשר לברר מי הם העוקבים של הדף ברמת הפרופיל.
כעת ניתן לדעת מי עוקב אחרי דף החברה שלכם, גם בסלולר וגם במחשב, להציע חברות, ובלהתחבר גם ברמה האישית.
איך עושים את זה?
1. נכנסים כAdmin של הדף
2. לוחצים על Analytics ובוחרים ב-Followers
3. גוללים למטה ומגלים את רשימת העוקבים אחר דף החברה.
הפיצ'ר הזה יחד עם מערכת הפרסום המאפשרת ניתוח דמוגראפי של הקהל (למי שהתקין את הקוד של לינקדאין באתר שלו) כבר מתחיל לאפשר מחקר דאטה מתקדם ולהבין את קהלי היעד שלנו טוב יותר.
למסמך העזרה של לינדקין על מטריקות של אוהדי דף: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/81340/view-follower-analytics-for-your-linkedin-page?lang=en
גוגל נותנת לעסקים פרסום בחינם במפות גוגל
מעכשיו ועד ספטמבר 2020, גוגל נותנת לעסקים המפרסמים בקמפיינים חכמים את האפשרות לקדם את עצמם בחינם במפות גוגל, וזאת באמצעות המאפיין החדש "סיכות מקודמות (promoted pins)" שיוצע בחינם במהלך החודשים הקרובים.
המאפיין החדש התחיל להתגלגל לכיוון המפרסמים בימים האחרונים, ויגיע לכולם בשבועות הקרובים. עד ספטמבר 2020, מפרסמי קמפיינים חכמים עם רישום של 'גוגל לעסק שלי' לא יחויבו בגין קליקים, שיחות או מכירות שנוצרו מ-סיכות מקודמות.
הסיבה המוצהרת למתנה של גוגל: סיוע לעסקים קטנים בעידן הקורונה.
המטרה שאני רואה בין השורות: לקדם את הקמפיינים החכמים של גוגל ולעשות אותם פופולריים יותר בקרב עסקים.
לידיעת המקור:
https://www.searchenginejournal.com/google-is-offering-businesses-free-promotion-in-google-maps/372678/#close
גוגל פותחת ביטא של תוסף תמונה ומוסיפה ספירה לאחור למודעות חיפוש רספונסיביות
ביום רביעי השיקה החברה רשמית בטא של תוסף תמונה למודעות, וגם פונקציונליות דינמית של ספירה לאחור במודעות רספונסיביות לרשת החיפוש.
תוספי תמונות במודעות חיפוש
תוספי תמונות מציגים תמונה אחת מיושרת לימין לצד מודעת הטקסט שלך. הביטא פתוחה הן עבור מודעות חיפוש רספונסיביות (RSA) והן עבור מודעות חיפוש מורחבות (ETA).
ראו דוגמא:
יש שתי אפשרויות תוספי תמונות: דינאמי או ידני. אפשר להעלות תמונות רלוונטיות למודעות שלך או לאפשר לגוגל לשלוף תמונות באופן דינמי מאתר האינטרנט שלך.
כאמור זמין בבטא בשלב זה ויהיה זמין לכולם בהמשך, מי שיש לו מנהל חשבון בגוגל יכול לבקש להצטרף.
ספירה לאחור במודעות רספונסיביות לרשת החיפוש
מעכשיו ניתן להזרים תוכן דינמי של ספירה לאחור למודעות החיפוש רספונסיביות, בעזרת אד-קסטמייזר של ספירה לאחור.
הסינטקס – המופעל על ידי סוגרים מסולסלות – זהה לזה שיש במודעות טקסט מורחבות. פשוט הגדר את תאריך הסיום שלך, מספר הימים שבהם הספירה לאחור צריכה להתחיל והאם זה אמור לשקף את אזור הזמן של חשבונך או את אזור הזמן של צופה המודעות. (קח בחשבון שאם תבחר באזור הזמן של הצופה, הם עשויים לראות את הספירה לאחור לאחר סיום המכירה או הקידום שלך).
להודעה הרשמית בבלוג של גוגל: https://support.google.com/google-ads/answer/9970276
נושאים של מילות מפתח שיאפשרו לכם שליטה רבה יותר בקמפיינים חכמים
נושאי מילות מפתח keyword themes בקמפיינים חכמים מאפשרות למפרסמים יותר שליטה על החיפושים שמבצע הקהל אליו יגיעו המודעות.
למפרסמים של קמפיינים חכמים תהיה גם אפשרות לשנות או להסיר נושאים של מילות מפתח (ערכות נושא / keyword themes).
ערכות הנושא של מילות המפתח יהיו זמינות במלואן לכל מי שמשתמש בקמפיינים חכמים בשבועות הקרובים.
להודעה הרשמית של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/9934637?hl=en
כך נראה ממשק בחירת הנושאים:
גוגל אדס מעבירים קמפיינים המשתמשים באסטרטגייה של מיקום בתוצאות החיפוש לאסטרטגיית נתח הופעות
אם אתם משתמשים באסטרטגיה של מיקום בתוצאות / במודעות ולא עשיתם מעבר יזום לאסטרטגיה אחרת – הקמפיינים שלכם יעברו אוטומטית לאסטרטגייה של נתח הופעות, וזאת בהתבסס על מיקומי יעד קודמים ונתח הופעות היסטורי.
להודעה הרשמית של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/9944589
חדש בגוגל: שמירת טיוטה אוטומטית לקמפיינים חדשים
אריק טמפלהוף מעדכן כי כאשר מתחילים לבנות קמפיין חדש ניתן לעבור בין השלבים השונים ולא חייבים למלא את כל הפרטים ואז הקמפיין נשמר כדראפט עד להשלמת כל ההגדרות.
כך – גם אם אין לכם עדיין כל הפרטים הדרושים להקמת קמפיין חדש, תוכלו להתחיל ולשמור טיוטה עד להשלמת הפרטים והפעלת הקמפיין. שימושי במיוחד אם רוצים לאשר מודעות לפני עליית קמפיין לאויר מבלי לחכות לכל הפרטים.
גוגל ממשיכה "לעשות סדר" בדרישות מדיניות של חשבונות פרסום
התנאים החדשים לפסילת מודעות לפי גוגל נוגעים לענייני שקיפות מידע על המפרסם ומודעות קליקבייט. חשבונות אשר יפרו את התנאים החדשים או הישנים – יכנסו להשעייה עד לבירור הנושא, ויש כבר כמה חברים בקבוצה שחטפו השעייה שלא בצדק.
מה המשמעות של זה בדיוק? כך מגדירה גוגל מודעות מסוג זה:
טקסט ותמונות Clickbait:
- טענות על גילויים סודיים או שערורייתיים
- שפה המרמזת על הקלקה שתתן הקשר (כלומר, "לחץ כאן כדי לגלות" או ביטויים דומים אחרים)
- תמונות הכוללות חלקי גוף משתנים, תמונות "פוטו רצח" ותמונות של אזורי אסון
- תמונות "לפני ואחרי" של גוף האדם
אירועי חיים שליליים שנועדו לעורר רגש מניע לפעולה:
- אירועים יכולים לכלול דברים כמו תאונות, מחלות, פשיטת רגל, מעצרים וכו '
- מודעות המשתמשות בתמונות כדי לעורר פחד או הלם
גוגל לא מספקת פרטים לגבי אופן הזיהוי של פריטים אלה, בין אם על ידי AI או אנושי.
על מי זה ישפיע?
לא מעט תעשיות, בהן משרדי עורכי דין, אג"ח בערבות, גלולות דיאטה, ציוד כושר ועוד.
לידיעה המלאה:
https://www.searchenginejournal.com/google-ads-policy-crackdowns-continue/372088/#close
כמה כלים חדשים ומחודשים בגוגל למנהלי חשבונות מרובים
- המלצות על מילות מפתח וטרגוטים בכלי ההמלצות של גוגל – כבר זמינות באפליקציה של גוגל לנייד, ובקרוב יהיו המלצות למילות מפתח גם באדיטור. בקרוב יהיה גם ציון אופטימיזציה ברמת החשבון ולא רק הקמפיין.
- מתכנן הפרפורמנס יספק לכם תחזית גרפית לכמות קליקים, המרות וערך המרה בהתאם לביד ולתקציב שתרצו להוציא.
- מתכנן הפרפורמנס זמין מעכשיו גם לקמפיינים של חיפוש עם תקציב משותף.
- בשבועות הקרובים תוכלו ליצור ולנהל פורטפוליו של אסטרטגיות בידינג בין חשבונות, ולחבר בין קמפיינים בחשבונות שונים לפורטפוליו אחד. דוחות של אסטרטגיות בידינג יהיו זמינים גם בין חשבונות שונים.
- מודול ההסברים / explanations יהיה זמין בשבועות הקרובים גם לקמפיינים חכמים, ויסביר לכם את הסיבות לשינויים בביצועי הקמפיינים החכמים שלכם.
- ניתן לנהל מעכשיו חשבונות מנהלי פרסום manager accounts באפליקציה לנייד. מה שזה אומר הוא שמנהלי חשבונות מרובים יקבלו מעכשיו המלצות הנוגעות לכל החשבונות שהם מנהלים במשך אפליקציה אחד, ליישם את ההמלצות, להשוות בין חשבונות, ולקבל הודעות פוש שינטרו את כל החשבונות שלכם ויקפיצו לכם התראות לנייד.
להודעה הרשמית של גוגל בנושא: https://blog.google/products/ads-commerce/new-helpful-tools/
גוגל אוסרת על פרסום מוצרי מעקב ובילוש
החל מה11 לאוגוסט תתעדכן מדיניות הפרסום של גוגל הנוגעת ל"מוצרים המאפשרים התנהגות לא ישרה" כך שלא תתאפשר יותר מודעות למוצרים בתחום זה.
עם עדכון זה, חברות לא יוכלו לקדם מוצרים או שירותים שנועדו לאפשר לאנשים "לעקוב אחר אדם אחר או פעילותם ללא אישורם."
דוגמאות לפריטים שנמצאים תחת עדכון המדיניות כוללים:
- תוכנות ריגול / תוכנות זדוניות בהן ניתן להשתמש כדי לפקח על טקסטים, שיחות טלפון או היסטוריית גלישה.
- עוקבי GPS משווקים באופן ספציפי כדי לרגל או לעקוב אחר מישהו ללא הסכמתם.
- קידום ציוד מעקב כמו מצלמות, מקליטי שמע, מצלמות מקף, מצלמות מטפלות.
איך בכל זאת יהיה ניתן לעקוף את המדיניות? ככל הנראה אנו יכולים לצפות לראות כי כמה סוחרים מנסים לעקוף זאת על ידי לכוונן את העותק השיווקי שלהם. המדיניות מכוונת למוצרים "המשווקים עם ביטוי המיועד לריגול."
לידיעת המקור בנושא: https://searchengineland.com/google-ads-to-prohibit-spyware-surveillance-products-and-services-337464?
מודעות המציאות הרבודה של גוגל לתחומי היופי
מדובר בסוג מודעה חדשה שההפעלה שלו מתאפשרת באמצעות פלטפורמת framebit של יוטיוב לשת"פ של מותגים עם יוצרי תוכן.
השימוש בסוג המודעה החדש – מאפשר לצופה לנסות באופן וירטואלי את המוצר, בזמן שהוא צופה בסרטון פרסומת של יוצר תוכן / משפיען יוטיוב.
ככה זה נראה:
נכון לעכשיו AR Beauty Try-On זמין בגרסאת אלפא, דרך FameBit שהיא פלטפורמת התוכן הביתית הממותגת של גוגל.
לידיעת המקור: https://blog.google/products/marketingplatform/360/immersive-branded-experiences-youtube-and-display-ads/
הכירו את פורמט מודעות הדיספליי החדש של גוגל: Swirl
מדובר בפורמט מודעות תלת מימד הזמין בשלב זה רק דרך ממשק Display and Video 360.
סווירל הוא פורמט תצוגה חדשני ומעוצב המיועד לאינטרנט נייד וזמין בתצוגה ווידאו 360. אנשים יכולים לחקור כל זווית במוצר שלך על ידי סיבוב האובייקט התלת-ממדי לכל הכיוונים, והתקרבות והתרחקות, אינטראקציה מהמכשיר שלהם כאילו המוצר היה מולם.
מותגים שכבר יש להם נכסי תלת מימד יכולים ליצור בקלות יחידת מודעות של Swirl על ידי שימוש ברכיב התלת מימד / Swirl בGoogle Web Designer, או בעזרת עורך חדש שמגיע ל Poly, פלטפורמת התלת מימד של גוגל, אשר מאפשר לערוך, להגדיר ולפרסם מודלים פוטוריאליסטיים באיכות גבוהה לשימוש במודעות תצוגה ענקיות.
ככה נראית מודעה מסוג זה:
חדש בגוגל אנליטיקס: תחזית לקהלים פוטנציאליים ותחזית לביצועים
גוגל אנאליטיקס הכריזה על הפיצ'ר החדש שלהם עבור קהלים חזויים ומדדים חזוייים, הזמינה כעת בבטא עבור אנליטיקס בתצורת App + Web properties.
מאפייני התכונות החדשות:
קהלים צפויים / תחזית קהלים
באזור בניית הקהלים של אנליטיקס, המשתמשים יראו כעת תחזיות קהלים חדשים משני סוגים: קונים שצפוי שיעשו קניה ראשונה לראשונה ב-7 ימים, וקונים שצפוי שירתעו מרכישה ב-7 ימים.
בדומה לקהלים אחרים של אנליטיקס ניתן לייבא קהלים אלה למתן הצעות מחיר ומיקוד בגוגל אדס.
מדדים חזויים / תחזיות ביצועים
מאפיין זה ממוקם בתוך מודול הניתוח, ומטרתו להראות לכם דברים כמו איזה קמפיין שיווקי העניק לכם משתמשים עם סבירות הרכישה הגבוהה ביותר. במילים אחרות, מהם הדברים שתורמים לבניית אותם קהלים חזויים.
"אתה יכול להשתמש במדדים אלה כדי לסייע לצמיחה של העסק שלך על ידי הגעה לאנשים הסבירים ביותר לרכוש ולשמור על האנשים שאולי לא יחזרו לאפליקציה שלך לאתר שלך באמצעות מודעות Google." – סטיב גאנם, מנהל מוצר האב, גוגל אנליטיקס
לידיעת המקור: https://www.searchenginejournal.com/google-analytics-adds-predictive-features-for-advertisers/374364/#close
למידע על App + Web properties של אנליטיקס https://www.blog.google/products/marketingplatform/analytics/new-way-unify-app-and-website-measurement-google-analytics/
למדריך מעבר ל App + Web properties של אנליטיקס
https://support.google.com/analytics/answer/9744165?hl=en
למדריך יצירת קהלים של גוגל
https://support.google.com/analytics/answer/9267572
מפרסמים בגוגל העושים שימוש בטקסטים מודגשים שימו לב – חלק מהמודעות מקבלות פסילה
אם השתמשתם בכלי הדגשת הטקסט של ADTOOLS – כדאי שתעברו על כל המודעות שלכם ותתקנו 🙂
עד כאן להיום חברים 🙂
שיהיה לכולנו קיץ חופשי ומהנה!
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.