רובוטי השיחה הם העתיד, וללא ספק יחליפו חלק גדול מהאפליקציות העיסקיות הקיימות שהושקע בהן הרבה כסף בשנים האחרונות. הסיבות לכך הן מגוונות אולם ניתן לציין בעיקר את הסיבות כגון חוסר העניין של משתמשים בהורדת אפליקציות חדשות (מתי הורדת לאחרונה אפליקציה שימושית באמת?) ואת העובדה ששיווק אפליקציה הפך לעסק יקר מאד ולא משתלם בעליל, כמו גם העובדה שהסוסים פשוט כבר ברחו מהאורווה והמסה הקריטית של המשתמשים נמצאת כרגע באפליקציות המסרים הקיימות כגון Messenger, Whatsup, slack וכדומה.
כלל שני בשיווק (את הראשון אני שומר לפגישות פנים אל פנים) אומר שאתה חייב לשווק את הסחורה שלך היכן שמסתובבים המשתמשים, והיות והם מסתובבים רוב היום בעיקר באפליקציות המסרים – שם צריך להתבצע מאמץ השיווק העיקרי שלך.
אז איך תדע אם העסק שלך מתאים להתאמת רובושיח (מילה שהמצאתי בעצמי ושלחתי כבר לאקדמיה, נראה מה יהיה) או בלעז chat-bot ? בוא נעבור על מספר משפטי מבחן שיעזרו לך להבין בעצמך.
1. אתה מקבל מלנת'אלפים שיחות תמיכה או שירות לקוחות שברובן דומות זה לזה.
רובו-שיח הוא המועמד המושלם לטפל בקריאות מתישות שכאלו, הוא מקל את העומס הקיים אצל שרות הלקוחות הקיים שלך, מוזיל עלויות תפעול, מעלה את המורל לצוות התמיכה, והחשוב מכל – מספק חווית שירות טובה יותר אצל הלקוח. צוות התמיכה – יכול כעת להתעסק בבעיות הקשות, המעניינות והמורכבות יותר, ולאמן את הרובוט לענות בעצמו על בעיות ידועות ומוכרות שרק חוזרות על עצמן. בימים שבהם עסקים רבים אינם נבדלים זה מזה במחיר או באופי המוצר (מי צעק סלולר?) איכות שרות הלקוחות היא הנקודה העיקרית והטובה ביותר בה ניתן לבדל את העסק שלך אל מול התחרות הגואה.
2. רוב הלקוחות שלך הם לקוחות חוזרים
אתה מכיר אותם, הם מכירים אותך. זה כמו להיות נשוי 20 שנה – כל אחד מכיר את השני מצויין ויודע מה השני אוהב, מחפש ובעיקר מה עושה לו את זה. אז למה לעשות מזה סיפור ארוך? רובוט השיחה הוא פתרון מושלם לספק במהירות וביעילות את השרות או המוצר לו זקוק הלקוח והוא יעשה את זה בעלות מופחתת ובהתאמה מלאה לדרישות הלקוח. אין כאן הפתעות, המשחק ידוע מראש וכולם רוצים לגמור עם זה מהר. מי כאן בקהל צעק "ומה עם אפסייל?" רובוט המשתמש בבינה מלאכותית טובה יעשה את זה הרבה יותר טוב מנציג אנושי, תראו איזה קרקס עושה אמזון לכל המתחרים עם ההתאמה האישית למוצרים שכולנו קונים שם על בסיס קבוע או מזדמן.
3. אחוזי ההמרה שלך כרגע נמוכים ולא יעילים במיוחד
דבר ראשון אל תתרגש, זה כמעט אצל כולם ככה. כמה כבר פותחים אימייל? במקרה הטוב רבע מהמשתמשים. כמה מהם כבר יגיעו לאתר? 1%-2%. וכמה מהם ירכשו בפועל אתה מוצר או השירות..?
פרסמת שוב סטטוס קריאטיבי ברמות-על למוצר או לשרות שלך ואף אחד לא ממש מגיב? פייסבוק רוצים שוב שתשפוך מלא $$$ בשביל שמישהו בכלל יראה את זה שלא לדבר על עלות להמרה?
את הבעיות הללו המשותפות כמעט לכל המפרסמים פותרים הרובוטים בצורה אלגנטית ויעילה: הם תופסים את המשתמש בתוך אפליקציית המסרים שלו, מתקשרים איתו אחד-על-אחד במהירות, ביעילות ובהתאמה אישית. והחשוב מכל: מסוגלים לבצע BROADCAST שמגיע באופן וודאי אל כל המשתמשים, נקודה. מי מציע לך את זה היום? ועוד בחינם?
איך אתה משווק היום: דואר אלקטרוני? מסרונים? שיחת טלפון? תתקדמו – אנחנו בשנת 2016 והקהל היום מתקשר באמצעות אפליקציות מסרים, יכול להיות שבשנה הבאה זה יהיה משהו אחר, אבל כרגע זהו הכאן והעכשיו החדש ביותר. תתקדם או שתיעלם.
4. אתה פועל על תקציב מוגבל ובוחן בקפידה את ההחזר על ההשקעה
היסטריית האפליקציות עברה מן העולם. חנויות האפליקציות למינהן מריחות מריח רע של פגרי אפליקציות שמעולם לא הותקנו, ואם הותקנו ננטשו מיד. אפליקציות מתאימות במיוחד לעסקים שממציאים את השוק שלהן מחדש כגון waze, uber, moovit, או לעסקים גדולים ועם כיסים עמוקים במיוחד. אבל מה לעשות והעסק שלך הוא עסק רגיל. מה קורה אם יש לך מסעדה, ספא, סוכנות תיווך, או אתר מסחר אלקטרוני.. תשב לכתוב אפליקציה ותשכנע את הלקוחות להתקין אותה? אתה הולך להשקיע הרבה מאד כסף ולא בטוח שבכיוון הנכון.. פיתוח אפליקציות זה יקר ואיטי, פיתוח רובוטי שיחה זה זול ומהיר
הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים שלך כבר התקינו מסנג'ר, הם כבר משתמשים בפייסבוק – בוא ותדבר איתם שם. פיתוח רובו-שיח היום הוא מהיר מאד וזול מאד, הטכנולוגיה זמינה וקיימת ועוברת לשימוש ההמונים. נצל את זה לטובת העסק שלך.
5. העסק שלך פועל בתחום דינמי ועתיר שינויים
רובושיח זה לא זבנג וגמרנו. לאחר שמטמיעים אותו יש לאמן ולהתאים אותו לצרכי העסק על בסיס קבוע, וזה גם מה שיפה. הוא מצליח ללמוד את התובנות המיוחדות לעסק שלך, בעצמו או על ידי המפעיל שלו ה botmaster , והכי חשוב, לצבור יתרון תחרותי אמיתי על פני המתחרים שלך. מי שיטמיע ראשון ויעלה על העגלה יהנה מתובנה עסקית נרחבת, והבינה המלאכותית והאנושית של הרובוט שלו רק תשתפר מיום ליום. הזמן פועל לטובתך, הרובו-שיח שלך רק מַחְכִּים מיום ליום, ישנו יתרון אדיר בהצטרפות מוקדמת.
6. תמיד רצית להשתמש בבינה מלאכותית במאמצי השיווק. אבל זה רק לעשירים, לא?
רבים מסביב כבר משתמשים בבינה מלאכותית במאמצי השיווק שלהם, אתרי התיירות מציעים לך חבילות מותאמות על בסיס העניין וההיסטוריה שלך, גם אתרי המכירות האלקטרונים מתאימים לך מוצרים (ומחירים….) באופן אישי, Youtube משמיע לך שירים שאתה אוהב במיוחד ועל בסיס הטעם המוזיקלי שלך, ואתרי החדשות מציעים לך מאמרים לפי תחומי העניין והיסטוריית הקריאה שלך – זהו רק קצה הקרחון ולא תאמין היכן עוד משולבים אלגוריתמים שכאלו.
עיקר הבעיה עד עכשיו הייתה שזו הייתה טכנולוגיה יקרה ולא זמינה במיוחד, מה שהשאיר אותה לענקים בלבד. כיום, הטכנולוגיה זמינה וזולה לשימוש במגוון תחומים וניתנת להטמעה במהירות שיא. ישנם הרבה "מוחות" ופתרונות בינה מלאכותית להשכרה שרק מחכים שתטמיע אותם במגוון תחומי עיסוק ושרות. שימוש בבינה מלאכותית לצרכי שיווק זה כבר לא מותרות.
זקוק לרובו-שיח משלך? ספר לי, אני אוהב אתגרים.
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.