בסוף.. כולם חוזרים לארץ

בסוף.. כולם חוזרים לארץ: על תופעת המעבר של סטארט אפים ישראלים לעבודה עם סוכנויות אמריקאיות, והחזרה שלהם לישראליות

על תופעת המעבר של סטארט אפים ישראלים לעבודה עם סוכנויות אמריקאיות, והחזרה שלהם לישראליות

"סטארט אפ ניישן".

למרות שבחודשים האחרונים נראה כאילו ספינת הסטארט אפ ניישן מקרטעת, ישראל היא עדיין מעצמה של פיתוח טכנולוגי, וכר נרחב לצמיחתם של מיזמים טכנולוגיים חדשים בכל התחומים.

סטארטאפים ישראלים ידועים ברוח החדשנית שלהם וביכולת שלהם לצמוח במהירות. עם זאת, ככל שהם גדלים ומתרחבים, רבים מהם בוחרים להעביר את בסיס הפעילות שלהם לארצות הברית. סטארטאפים ישראלים שמעבירים את בסיס הפעילות שלהם לארצות הברית נמשכים לעתים קרובות לריכוז הגדול של חברות הון סיכון וחברות טכנולוגיה באזור. זה נותן להם גישה קלה למשקיעים ושותפים פוטנציאליים, ומכאן – המעבר לעבודה עם סוכנות אמריקאית הוא קצר ומתבקש, ולו מספר יתרונות, בהם ניסיון בעבודה עם חברות רב-לאומיות גדולות וגישה למאגר רחב יותר של משאבים ושותפים.

כבר הרבה שנים אני מנהלת קמפיינים עבור חברות וסטארט אפים B2B tech שנוצרו בישראל, ויש מגמה הפוכה בה ארצה להתמקד כאן: מגמה של חזרה לעבודה עם סוכנויות ישראליות בחלוף הזמן.

יש לכך כמה סיבות:

  • זריזות תגובה וביצוע. סטארט אפים רבים שיוצא לי לפגוש מעידים על תסכול שהם חווים למול איטיות התגובה של הצוותים האמריקאים בסוכנויות. האיטיות הזאת היא תוצאה של גודל הסוכנות ובירוקרטיה שמלווה אותה ואשר יוצרת עיכובים ביכולת תגובתה לשינויים. סוכנויות ישראליות הן זריזות יותר ויכולות להתאים את הקמפיינים שלהן במהירות כדי לענות על הצרכים של הלקוחות שלהן.
    מהירות התגובה מקבלת משנה תוקף בעבודה מול חברות סטארט אפ, אשר פעמים רבות מבססות את העליונות שלהן בשוק על תגובה מהירה ויכולת שינוי כיוון מהיר, וכך זוהי אחת מהסיבות הנפוצות ביותר למעבר בחזרה לעבודה עם סוכנות ישראלית.
  • תמורה טובה יותר למחיר. סוכנויות אמריקאיות יקרות יותר בדרך כלל מסוכנויות ישראליות. זאת משום שיש להן עלויות תפעול גבוהות יותר ועליהן לשלם לעובדיהן משכורות גבוהות יותר. סטארטאפים ישראלים יכולים לחסוך סכום כסף משמעותי על ידי עבודה עם סוכנות ישראלית.
  • תקשורת אישית טובה יותר. לסיום, יש את העניין התרבותי. לא משנה כמה זמן תחיה בחול וכמה עסקים תעשה בחול – עדיין תישאר ישראלי. רבים מהסטארטאפים הישראלים פשוט מרגישים יותר בנוח לעבוד עם סוכנות ישראלית. הם מעריכים את העובדה שהסוכנות שלהם מבינה את התרבות והשפה שלהם.
    טבע העבודה של הסוכנות, והאינטנסיביות של התקשורת בין הצדדים, בסופו של דבר מייצרת מצב בו האדם שמולו עובד הכי הרבה מנהל המדיה מטעם הסטארט אפ הוא מנהל הקמפיינים או מנהל הלקוח של הסוכנות. ובעבודה כזאת נוצרת שופות וחברות, אותה הרבה יותר קל לבסס מול ספק ישראלי, כזה שאפשר להחליף אתו כמה מלים על נושאים אחרים לפני או אחרי שיחת העבודה.

מנכ"ל אחד מהסטארטאפים הישראלים המצליחים בעולם – אשר חזר לעבודה עם סוכנות ישראלית ב 2021 אחרי 3 שנים של עבודה עם סוכנות אמריקאית, הסביר את ההחלטה לחזור לסוכנות ישראלית: "הבנו שלסוכנויות ישראליות יש הבנה טובה יותר של הצרכים שלנו והן יכולות לספק לנו שירות אישי יותר. יש להן גם הבנה עמוקה יותר של השוק הישראלי, שהוא חשוב לנו גם שאנחנו חברה גלובלית."

ככל שסטארטאפים ישראלים הופכים מבוססים ומנוסים יותר, הם מכירים יותר ויותר בערך ובשירות שסוכנויות ישראליות יכולות להציע להם. כך שלהערכתי, מגמה זו צפויה להימשך גם בעתיד.

פוסטים אחרונים

Open chat
איך אפשר לעזור?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
לקבלת מידע נוסף לחצו על הכפתור >>>