להעסיק מנהל קמפיינים בחברה, או לעבוד עם סוכנות פרסום?
ללא ספק "שאלת מליון הדולר" של חברות בכלל, וחברות B2B TECH בפרט.
כמנהלת סוכנות פרסום, כמובן שדעתי משוחדת, אולם מי שמכיר אותי היטב, יודע שאני תמיד משתדלת לספק את התמונה המלאה, ללא הטיות.
כך – אנסה לתת מענה הוגן לשאלה, ולפרט את ההיבטים השונים להם יש להתייחס כאשר שוקלים את שתי האפשרויות, כמו גם טיפים לעבודה מוצלחת עם סוכנות.
העבודה עם סוכנות פרסום – יתרונות, חסרונות וטיפים להצלחה
- בלי פוליטיקה ארגונית
אחד מהיתרונות הגדולים של עבודה עם סוכנות פרסום הוא – שסוכנות חיצונית היא לא חלק מהארגון שבו אתה עובד, וכך אין לה אינטרסים זרים בניהול הקמפיינים. היא לא חלק מהמכירות, השיווק או ההנהלה של הארגון, והאינטרס המרכזי שלה הוא לספק מכסימום תוצאות להצלחה – כפי שהלקוח הגדיר אותן.
אם בחרתם לעבוד עם סוכנות קטנה – תיהנו גם מהבונוס של בלי-פוליטיקה-בצד-הסוכנות, שיכולה גם היא להיות מייגעת לפעמים. - הכרת העסק שלך
זה הצד ההפוך לסעיף הקודם, וכאן יש בדרך כלל יתרון למנהל הקמפיינים אין-האוס. בשעה שבעבודה עם סוכנות אתם נהנים מהעדר פוליטיקה ארגונית, למנהל קמפיינים פנימי תהיה הבנה עמוקה יותר של העסק שלך ושל קהל היעד, כמו גם הכרת החלקות השונות בארגון, וכיווני פיתוח המוצר המתוכננים, מה שיכול לעזור לו ליצור אסטרטגיה פרסומית ולהתאים אותה להתפתחויות בזמן אמתקמפיינים פרסומיים יעילים יותר שיהדהדו עם הלקוחות שלך. - אין צורך להשקיע משאבים בגיוס / HR
אחד מהאתגרים הגדולים ביותר של חברות B2B TECH וחברות בכלל, הוא גיוס כח אדם איכותי. בתחום ניהול הקמפיינים – הדורש ידע ונסיון, האתגר הזה הופך למשמעותי יותר שכן התחרות על כח אדם איכותי היא גדולה אף יותר. - אין חכם כבעל נסיון
בעבודה עם סוכנות – אם תכלכלו נכונה את המהלכים שלכם – תוכלו לעבוד עם מנהל קמפיינים בעל נסיון רב שנים, תחומים ולקוחות.
מוסיפה סייג לעניין זה: במהלך השנים יצא לי לדבר עם לקוחות מתוסכלים מעבודה עם סוכנויות אשר הקצו ללקוח מנהל תיק לקוח או מנהל קמפיינים חדש וחסר נסיון.
כדי להתגבר על אתגר זה, שימו לב בעת סגירת ההתקשרות מול הסוכנות שאתם יודעים מי מנהל הקמפיינים שלכם ומי מנהל החשבון (כלומר מול מי אתם עובדים). - טרנדים וטכנולוגיות
סוכנויות פרסום יהיו פעמים רבות מצויים יותר בטכנולוגיות עדכניות, כמו גם בטרנדים חדשים. בגלל שהן עובדות עם כמה לקוחות בכמה תחומים – הן יוכלו לדעת מוקדם יותר מה קורה בפלטפורמות השונות ולמה כדאי לשים לב.
מוסיפה סייג לעניין הזה: אם השכלתם לשכור מנהל פרסום אין-האוס שלוקח חלק קבוע בפעילות בקבוצות סושיאל רלוונטיות, הוא גם יוכל להיות מעודכן במה שקורה, וזאת מתוך התעדכנות מול עמיתים בקבוצה. - יכולת לגדול / סקלביליות
ככל שהעסק שלך גדל, כך תוכל הסוכנות להקצות משאבים נוספים לפרוייקט, לתמוך בגדילה של הקמפיינים שלך, ולוודא כי תוספת התקציב או הערוצים משפרת את התוצאות העסקיות. - חשיבה יצירתית וקריאטיבים
לסוכנויות פרסום יש צוות של אנשי מקצוע יצירתיים שיכולים לעזור לך לפתח את הקריאטיבים, ולהוסיף נקודת מבט שונה לחשיבה הקריאטיבית – כזאת שבאה מחוץ לארגון.
כך למשל – תוכלו לדלג על מלכוד האתנוצנטריות שיש פעמים רבות לחברות, אשר חושבות על המוצר – שהוא מרכז עולמן, ולא על הבעיה – שהיא מרכז עולמו של הלקוח. - ניהול סיכונים (לא כל הביצים בסל אחד)
מנהל קמפיניים אחד שעובד אצלך בחברה יכול לעזוב במפתיע, ולהשאיר את החברה ללא ידע וכלים לניהול הקמפיין. עבודה עם סוכנות, במיוחד אם מדובר בסוכנות יציבה וחזקה עם תהליכי עבודה מסודרים, יכולה לצמצם את הסיכון, ולהבטיח המשכיות בניהול הקמפיין.
סיכום
ההחלטה האם להעסיק מנהל אין האוס בחברה או לעבוד עם סוכנות פרסום היא החלטה מורכבת. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון, כגון התקציב שלך, הצרכים שלך והמטרות שלך. אין תשובה חד-משמעית, והפתרון הטוב ביותר עבורך יהיה תלוי בנסיבות הספציפיות שלך.
אם אתם מחפשים פתרון חסכוני המציע מומחיות ומשאבים ליצירת קמפיינים פרסומיים יעילים, מומלץ לשקול לשכור סוכנות פרסום. עם זאת, אם יש לך תקציב קטן ואתה זקוק למישהו שיוכל לנהל את מסעות הפרסום שלך על בסיס יומיומי ולהיות מעורב בצוותי השיווק והמכירות, ייתכן שמנהל שכיר הוא האפשרות הטובה ביותר עבורך.
בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר להחליט אם להעסיק מנהל פנימי או משרד פרסום היא לשקול היטב את היתרונות והחסרונות ולקבל החלטה שמתאימה לעסק שלך.
בהצלחה!
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.