לסרטון המהדורה ביוטיוב: https://www.youtube.com/watch?v=J6g3pC1I06s
שלום לכולם, כאן מיכל מורנו מקבוצעת "מקצועני פרסום בגוגל" – עם סיכום החידושים בעולם הפרסום והשיווק באינטרנט בזמן האחרון.
כרגיל – נתחיל מהדברים האחרונים והחשובים, ונמשיך משם 🙂
אז מה חדש?
1. גוגל הכריזו השבוע על חידושים בממשק ניהול החשבונות לבעלי חשבון MCC – My client center
במסגרת השיפורים – מאפשרים גוגל להפיק דוחות ולבצע פעולות על פני מספר מרובה של חשבונות פרסום במקביל.
הגישה למאפיינים החדשים – דרך טאב חדש שנוסף לדף הראשי של חשבונות ה MCC – טאב "קמפיינים".
אפשר לצפות בפרטי ביצועים של קמפיינים בכמות של עד 20 חשבונות במקביל, לעשות חיתוכים, להוסיף טורים חדשים לדיווח ולייצר דוחות. אפשר גם לעדכן תקציבים של קמפיינים על פני מספר מרובה של חשבונות פרסום – מאפיין שימושי במיוחד לדעתי.
מעכשיו – גם הנתונים במשק מנהלי החשבונות עדכניים בדיוק כמו הנתונים הקיימים בממשקי הקמפיינים השונים, ואין צורך יותר להיכנס לתוך חשבון כדי לקבל ביצועים עדכניים.
ככה זה נראה:
קליק להודעה בבלוג של גוגל עם הפרטים המלאים.
2. לפני שבועיים יצאה גרסאת אדוורדס אדיטור 11, ובשבוע שעבר כבר יצאה גרסא משודרגת – אדוורדס אדיטור 11.1, עם המאפיינים החדשים הבאים:
- תמיכה בקישורים משודרגים
- תוויות – מעכשיו גם באדיטור
- תמיכה במודעות שיחה בלבד
- שיפורים באפשרויות הפילטור. כעת אפשר למשל לשלב פילטרים של סוג קמפיין ו/או סטטוס של קמפיינים וקבוצות מודעות
- חיפוש משודרג בתוך האדיטור – ניתן לשלב מספר פרמטרים לחיפוש (אחד בכל שורה), ולקבל תוצאה שמציגה את כל התוצאות בהתאמה של "OR" / או.
אפשר גם לבחור תמונה ולחפש את כל המודעות שמשתמשות באותה תמונה. - בדיקת איות בכל השפות – אפשר להוריד לאדיטור מילון בשפות הנחוצות, ולבצע בדיקת איות בכל שפה נתמכת.
- תמיכה בקטגוריות עניין של גולשים ממכשירים ניידים
- תמיכה במיקוד למשתמשי אפליקציות
- תמיכה במיקוד לפי מערכת הפעלה לנייד (OS)
3. חדש בגוגל – סוג חדש של קמפיין: Universal App Campaign
סוג הקמפיין החדש הוכרז בועידת המפתחים האחרונה של גוגל, הוא יופץ אוטומטית למכשירים ניידים ברשת החיפוש, אד-מוב, רשת הדיספליי למובייל, באפליקציה של יוטיוב לאייפון ואנדרואיד, ובפליי סטור של גוגל.
הגישה לסוג זה של קמפיינים תהיה זמינה למפתחים דרך אדוורדס או דרך קונסולת המפתחים של גוגל פליי, כאשר הרעיון הוא היכולת להקים בצורה מהירה ויעילה ובמקום אחד, קמפיינים לקידום אפליקציות למובייל במיקוד לפי ביצועים (התקנות) במקום קליקים.
כך נראה הממשק החדש:
פייסבוק – היזהרו, זה קורה בקרוב 🙂
קליק לכתבה מקיפה על כל השינויים והתוספות – לרבות אפשרות דיווח איוונטים מפלטפורמות צד שלישי.
4. דוחות מפורטים ברמת קבוצת המודעות המאפשרים לראות ביצועים ומאפיינים פעילים בכל קבוצה – על גבי מספר רב של קבוצות נבחרות בקמפיינים שונים
זה בהמשך למהלך דומה על פני קמפיינים מהחודש הקודם.
על מנת לצפות בדוח – יש לעבור לטאב ה"דיימנשנס", לבחור בתצוגת View:Ad group details
בפילוח החדש אפשר לראות לגבי כל קבוצת מודעות – כמה מודעות פעילות וכמה לא מאושרות, מה סטטוס הקבוצה והקמפיין, באיזה סוג קמפיין נמצאת הקבוצה, כמה מילות מפתח מאושרות ולא מאושרות, וכמה מילות מפתח שליליות יש בקבוצה ועוד.
קליק למסמך העזרה של גוגל בנושא.
5. בגוגל מתכננים מראה חדש לדוחות של אדוורדס בממשק דראג אנד דרופ, וwordstream השיגו הצצה ראשונה לפני כולם.
מדובר בשיפור שימושיות מאוד משמעותי שיאפשר לכולנו להפיק דוחות יותר יפים ללקוחות, וככה זה יראה:
קליק לידיעה המלאה ולעוד תמונות.
6. ובינתיים בארה"ב – גוגל מאפשרת הזמנת משלוחי אוכל ישירות מתוצאות החיפוש במכשירים ניידים.
כך נראה התהליך:
7. כלי המלצות התוכן של גוגל עלה לאויר – זמין כבר עכשיו לחלק מאתרי האדסנס
הכלי – שנועד להתחרות במערכות פרסום כמו טאבולה ואווטבריין בעתיד, בינתיים משתף המלצות תוכן בתוך אותו אתר, וללא תשלום.
לפי גוגל – שילוב הכלי באתרים שלכם עשוי להעלות את שיעור הפעילות באתר בכ-15%.
ככה הוא נראה בדסקטופ:
קליק לידיעה בבלוג של גוגל אדסנס בנושא.
8. שינויים בכלי מילות המפתח של גוגל – כבר פעילים בחשבונות המפרסמים
השינוי מחלק את סוגי הפעילות שאפשר לבצע בכלי מילות המפתח למציאת מלים חדשות או מחקר על מלים ידועות, וכל מי שהשתמש בכלי בשבועיים האחרונים כבר חווה אותם וסיפר שהשימוש יותר קל ונוח.
9. פייסבוק השיקו סט כלים חדש למנהלי קבוצות – המאפשר מסחר בין חברי הקבוצה.
המאפיין מיועד בעיקר לקבוצות העוסקות במסחר מקומי בין חברי הקבוצה (פריטים יד 2, חופשות וכד'), ומאפשר לחברים בקבוצה לפרסם מודעה עם מחיר, לסמן מתי המוצר נמכר, ולראות את המוצרים שמכרו בעבר בקבוצה.
ככה נראית ההצעה שאני קיבלתי בפייסבוק:
10. מהיום – אל תאמרו פאנלים, אמרו אטריביושן.
גוגל אדוורדס מיישרת קו עם הז'רגון של התעשיה, ומכניסה את הנושא לתפריט הכלים של ממשק אדוורדס – עם שלושה דוחות וכלים מובילים:
Top Paths report, Assisted Conversions report, Attribution Modeling Tool
מה שהכלי עושה הוא לאפשר למנהל הקמפיין להבין מהם מסלולי ההמרה של הלקוח, לראות מה היה החיפוש הראשון של הלקוח הממיר, ומה החיפוש האחרון שהתרחש לפני ההמרה.
11. חדש ביוטיוב: True View for Shopping
מטרתו של המאפיין החדש הנה לפשט את תהליך הרכישה הנוצר כתוצאה מצפייה בסרטוני יוטיוב, ואת זה גוגל עושים בעזרת הצפת יותר מידע על המוצר בתוך המודעה שבסרטון, יחד עם כפתור רכישה ישר ממודעת הסרטון ביוטיוב. שימו לב – מדובר במודעות מסוג סרטון.
המאפיין מייתר את התהליך המייגע של קישור בין מוצרים לסרטונים, ומאפשר את הפעולה על ידי קישור הפיד מהמרצ'נט סנטר לקמפיין הפרסום בוידאו, וזאת לצורך הוספה דינמית של מוצרים לסרטוני וידאו בהתאם למאפיינים שונים של המשתמש (מאפיינים גאוגרפיים ודמוגרפיים למשל).
ככה זה נראה במובייל:
וככה זה נראה בדסקטופ:
ועוד כתבה מעניינת שאולי תרצו לקרוא:
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.