חדש בגוגל אדס: תוסף וואטסאפ מתחיל להתגלגל לחשבונות בישראל
התוסף נמצא בטאב הנכסים.
כדי ליצור תוסף ווטסאפ – מכניסים את מספר הוואטסאפ, ואפשר גם להכניס משפט פתיחה, שיכתב בתחילת ההודעה של המשתמש – נניח "הגעתי מגוגל, בקשר לסדנה".
הקמת התוסף מייצרת המרה חדשה ששמה "תחילת שיחה".
תודה לגבי מנשה על העדכון וצילום המסך:
חדש בגוגל אדס: טאב "עכשיו בחנויות" המציג חנויות קרובות עם מלאי, וטאב "קנה אונליין"
שני הטאבים החדשים מאפשרים לעבור בין חנויות סמוכות למיקום שבו אתם נמצאים לבין חנויות מקוונות שיש בהן את מה שאתה מחפש. כמו כן נוספה תצוגת רשימה חדשה של חנויות "בקרבתך" שיש להן את המוצרים שאתה רוצה.
ככה זה נראה:
עופר זוסמן מספר שעסקים שהתקינו "שופינג לוקאלי" בישראל רואים תנופה במכירות. בימים הקרובים נעשה על זה לייב וובינר בקבוצה ונספר כיצד ניתן ליישם בישראל.
לקראת עונת הקניות: דירוג המודעה / Ad rank קובע כעת את עדיפות ההצגה בין קמפייני שופינג לPMAX
גוגל משנה את אופן התחרות של קמפייני PMax וקמפייני קניות, ומחייבת ממפרסמים להתאים אסטרטגיות במהלך עונת הקניות של החגים.
שינויים עיקריים:
- מקסימום ביצועים כבר לא יגבר אוטומטית על מסעות פרסום רגילים של קניות
- דירוג המודעה הגבוה ביותר יקבע כעת איזו מודעה תוצג בקמפיינים חופפים.
- השינוי מעמיד את הקמפיינים האלה בקנה אחד עם התנהגות המכרזים של סוגי קמפיינים אחרים
חדש בפייסבוק אדס: לאחר מילוי טופס ניתן כעת לשלוח את הלקוח לשיחה בוואטסאפ
תודה לשמוליק חזן על העדכון וצילום המסך:
חדש בפייסבוק: אפשרות לקבוע Freq. Cap בקמפייני אינג'מנט
מהיום בקמפיין לקידום פוסט ניתן לקבוע את כמות החשיפות פר משתמש לתקופה זמן מוגדרת.
האפשרות לעשות שימוש בהגבלת התדירות מחייבת קמפיין עם Lifetime budget, משך של יותר משבוע, והגדרת תקציב ברמת קבוצת המודעות.
תודה לאריק טמפלהוף על העדכון וצילום המסך:
גוגל פותחת את אפשרות השימוש בפיד התיירות travel feed לכל מפרסמי בתי המלון במודעות החיפוש
עדכון זה יאפשר לך להציג פרטים כמו מחירים, תאריכים, דירוגים ותמונות. גוגל גם מתנסה בהרחבת הפורמט הזה כך שיכלול דברים לעשות, השכרת רכב ואירועים.
איך זה עובד?
עדכוני טיולים במודעות שמיועדות לרשת החיפוש מציגים מידע דינמי ומבוסס על מלונות, פעילויות נסיעות ועוד.
מפרסמים עם פיד נסיעות קיים המקושר ל-Google Ads יראו את הנתונים האלה באופן אוטומטי בקמפיינים חדשים וקיימים של מודעות לרשת החיפוש.
עבור אלה שאין להם עדכון, ההגדרה פשוטה, עם אפשרויות ביטול ברמת החשבון והקמפיין.
למידע בעברית על פידים של נתוני נסיעות במודעות לרשת החיפוש
אזהרה – "שותפי החיפוש" של Google Ads יצאו משליטה
אם מסוף חודש ספטמבר נתקלתם בעליה משמעותית בתנועה ברשת החיפוש של Google, אך אין עליה משמעותית בכמות הפניות (המרות) בידקו היטב את מקור התנועה של רשת החיפוש.
הבדיקה מתבצעת ע"י לחיצה על פילוח ואז רשת (עם שותפי חיפוש).
יכול להיות שתגלו שעיקר התנועה מגיעה מ-"שותפי החיפוש".
במאמר מוסגר התנועה מ"שותפי חיפוש" היא לרוב משיתוף פעולה של Google עם דפדפנים אחרים (כגון Safari).
הבעיה היא שהתנועה משם היא הרבה פחות איכותית (לשון המעטה) ואינה משתווה לחיפוש אמיתי ב-Google.
- משך ההתעניינות מאוד נמוך
- כמות האינטרקציות בלתי הגיוניות ( ראו צילומים)
- כמו ההמרות בלתי הגיונית.
זיו גולדווסר מעדכן כי במספר קמפיינים אצלו מספר ההמרות היה לחלוטין מזוייף במיוחד כאשר נמדדה "לחיצה" על טלפון.
כדי לסגור את הדליפה, מומלץ לפחות באופן זמני לסגור לחלוטין את "שותפי החיפוש"
להלן תמונות מסך להסבר והמחשה:
חדש בגוגל אדס: הנחיות מותג לקמפייני PMAX
הנחיות המותג של גוגל אדס מאפשרות למפרסמים לשלוט כיצד המותג מיוצג בנכסים או בפורמטים האוטומטיים של מסע הפרסום 'ביצועים מקסימליים'.
ההנחיות כוללות גופן מותג, צבע מותג, שם העסק ונכסי לוגו.
ככה נראה הממשק:
סרטון הסבר קצר בנושא:
ציון האופטימיזציה של גוגל אדס חושף כעת השפעות ספציפיות של מתחרים
הציון הנקרא Opti Score מדגיש כעת לחצים תחרותיים המשפיעים על נתח ההופעות ברשת החיפוש, מה שעשוי לעודד מפרסמים להוציא יותר.
איך זה עובד?
- ציון האופטימיזציה מזהה כעת מתי המתחרים משפיעים על מדדי הקמפיין
- מידע זה מספק למפרסמים תובנות בזמן אמת לגבי התחרות ברמת המכירה הפומבית
עדכון חשוב לכל מי שמריץ מודעות דינמיות בפייסבוק: מטא מוסיפה סרטוני מוצרים מהאתר לקטלוג שלכם
כדי לשפר את הביצועים של המודעות ולהביא יותר המרות, מטא מתחילה להוסיף לקטלוג סרטונים ישירות מדפי המוצרים באתר שלכם. הסרטונים האלו יכולים להיכנס באופן אוטומטי למודעות, מה שיכול להגביר את שיעור ההקלקות והמעורבות של הגולשים.
אם זה נשמע לכם טוב, אין צורך לגעת בהגדרות. רוצים לכבות? אפשר לעשות את זה בהגדרות הקטלוג ב-Commerce Manager.
תודה לדביר פינצ'בסקי על העדכון
שימו לב: מטא הוסיפה בשקט תכונה חדשה שעלולה להשפיע על קמפיינים שלכם
מטא הטמיעה לאחרונה "התאמות אוטומטיות" בחשבונות פרסום רבים, מבלי ליידע את המפרסמים!
לפי דיווח ב-Search Engine Land, התכונה מופעלת כברירת מחדל בחשבונות חדשים!
(מבדיקות שערך אתגר שפיבק ששיתף את המידע , נראה כי נכון לעכשיו התכונה עדיין לא הגיעה לישראל – אבל חשוב להישאר ערניים)
מה זה אומר? המערכת יכולה באופן אוטומטי:
להשהות או להפעיל קמפיינים
לשנות תקציבים (למעלה או למטה)
לאחד חשבונות פרסום
לשנות הגדרות קהלים
והכל – בלי אישור מכם!
לפי הכתבה מפרסמים כבר מדווחים על השפעות שליליות:
ירידה של 40% בתקציבי פרסום
כיבוי של קבוצות מודעות רווחיות
איחוד לא רצוי של קהלי לוק-אלייק
איך מבטלים את זה?
- עברו ל"All tools"
- בחרו "Automated rules"
- לחצו על "See automatic adjustments"
- היכנסו ל"Manage automatic adjustments"
- כבו את התכונה
חשוב לבדוק את החשבון שלכם עכשיו ולהחליט אם להשאיר את התכונה פעילה או לא!
המקור:
לידיעת המקור
חדש בקמפייני PMAX של גוגל: כלי AI ליצירת וידאו, ובדיקת ביצועי נכסים
עדכונים מרכזיים שהוכרזו לקמפייני PMAX:
- אינטגרציה של Imagen 3 ליצירת תמונות באמצעות AI.
- תצוגות מקדימות של מודעה שניתנות לשיתוף ללא צורך בזיהוי המשתמש (גם ליוזרים ללא גישה לגוגל אדס)
- יכולות יצירת וידאו משופרות – התאמה אוטומטית של מידות ואורך
- אפשרות ביצוע ניסויים על נכסים והשוואה ביניהם (בבטא)
- כלים מעודכנים לניהול קמפיינים.
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.