לסרטון המהדורה ביוטיוב: https://youtu.be/gJu2VallQFs
חדש בגוגל: אפשרות יצירת קמפיין להגדלת מספר המנויים בערוץ יוטיוב
לפי גוגל:
עכשיו אפשר לעקוב אחרי אירועים מסוימים ב-YouTube, כמו הרשמה למינוי לערוץ, ולבצע אופטימיזציה שלהם כהמרות ב-Google Ads. כשחשבון Google Ads מקושר לערוץ YouTube, חשבון Google Ads מקבל פעולת המרה חדשה שניתן להשתמש בה למדידה ולאופטימיזציה של מינויים ל-YouTube. אתם יכולים להגדיל את הקהל של ערוץ YouTube שלכם בקמפיינים של מודעות וידאו עם קריאה לפעולה (VAC) על ידי שימוש בפעולת המרה של מינויים ל-YouTube בתור היעד שלכם.
https://support.google.com/google-ads/answer/12301500?hl=iw
ככה נראה הממשק:
חדש בטיקטוק: הרחבת יכולות ההתממשקות מול שופיפיי
"מפרסמי מסחר אלקטרוני בכל הגדלים יכולים למנף את הפיקסל של טיקטוק ו-API של אירועים כדי למדוד ולטייב את ביצועי המודעות שלהם. באמצעות השילוב של TikTok עם Shopify, ניתן ליישם את חיבורי הנתונים הללו לחנות המקוונת שלך בכמה קליקים בלבד."
אירועי API / events API הוא אינטגרציה של שרת לשרת (S2S) המאפשרת למשווקים לשתף בצורה מאובטחת ואמינה יותר נתוני אתר ישירות מהשרתים שלהם ללא צורך להסתמך על קוד צד שלישי המוצב באתר האינטרנט שלהם, המסתמך על קישוריות וטכנולוגיות כגון עוגיות. זה יכול לשפר את הביצועים על ידי הגבלת הנתונים שאבדו עקב בעיות קישוריות ומגבלות דפדפן אחרות. בממוצע, מפרסמים המשתמשים ב-TikTok Pixel וב-API של אירועים ביחד רואים 19% יותר אירועים ו 15% שיפור בעלות לפעולה / CPA.
איך מתחילים?
אם אתם כבר משתמשים ב-TikTok Pixel עבור Shopify, פשוט הכנסו לאפליקציית TikTok בדשבורד של Shopify שלך, וודאו כי רמת שיתוף הנתונים שלכם מוגדרת ל-Enhanced או Maximum.
- רמת שיתוף נתונים משופרת / Enhanced מאמצת שיטות יעילות לשיתוף נתונים כדי לשתף את הפעילות מהלקוחות שלך ולשפר את ביצועי המודעות. זה כולל שימוש ב-TikTok Pixel, Events API והתאמה מתקדמת.
- רמת שיתוף נתונים מקסימלית /Maximum – משלבת את כל אפשרויות שיתוף הנתונים כדי לייעל את ביצועי המודעות ולהגיע לרוב הלקוחות. רמה זו משתמשת ב-TikTok Pixel, Events API, Advanced Matching, Shopify APIs, ומתעדכנת כל הזמן בטכנולוגיית TikTok העדכנית ביותר כדי לשתף מידע על לקוחות.
https://www.tiktok.com/business/en-US/blog/shopify-ecommerce-integration-pixel-events-api
חדש בטיקטוק: מודעות בתוצאות חיפוש
טיקטוק הודיעה אתמול כי מפרסמים יוכלו להציב מודעות לצד תוכן אורגני המופיע בעת חיפוש באפליקציה. כאשר משתמש לוחץ על מודעה, הוא יכול להמשיך לגלול כדי להציג תוצאות חיפוש בפורמט דמוי עדכון. מודעות נשלפות מסרטונים אחרים שהמותג מפעיל בפלטפורמה.
סוג רכישת המודעות החדש – "Search Ads Toggle" יציג מודעות לצד תוכן אורגני שמוצג כאשר משתמש מחפש בטיקטוק, עם תווית "Sponsored" חצי שקופה בתמונה הממוזערת של הסרטון.
מודעות החיפוש של טיקטוק אינן מוצר מודעות עצמאי, אלא הרחבה של קניית מודעת וידאו של TikTok.
לפי טיקטוק:
"כאשר ה-Search Ad Toggle מופעל, מודעות נוצרות אוטומטית באמצעות תוכן המודעה הקיים של המפרסם ומוצגות מול שאילתות משתמש רלוונטיות לצד תוצאות חיפוש אורגניות. המודעות מסומנות כתוכן "ממומן" ומופיעות במיקומים משתנים בדף התוצאות על סמך רלוונטיות, כוונת המשתמש (כפי שהובנה משאילתת החיפוש שלהם) ולמידה רחבה יותר מהתנהגות משתמשים אחרים."
מודעות חיפוש יכולות להופיע במיקומים שונים בדף תוצאות החיפוש – לפי טיקטוק הצגת המודעות תלויה ב:
- רלוונטיות.
- כוונת המשתמש (כפי שהובנה משאילתת החיפוש שלו).
- למידה רחבה יותר מהתנהגות משתמשים אחרים.
מודעות החיפוש מוגדרות כ"Active" כברירת מחדל עבור מפרסמים.
ככה זה נראה:
https://www.tiktok.com/business/en/blog/introducing-tiktok-search-ads-toggle
https://www.theverge.com/2023/8/22/23841335/tiktok-search-results-ads-toggle-sponsored-content
עוד על קמפייני דמנד ג'ן (Demand Gen campaigns) בגוגל
המידע על סוג הקמפיין החדש אשר יחליף את קמפיין הדיסקאבר ממש בקרוב הולך ומעמיק, ולי לוי משתפת אתנו כמה נקודות חשובות בעניין סוג קמפיין זה:
אלה קמפיינים שנועדו לעזור למפרסמים להגיע לקהלים חדשים וליצור מודעות למוצרים שלהם דרך הצגת מודעות ביוטיוב, ג׳י מייל ובפיד הדיסקברי של גוגל.
המטרה היא שהכלי הזה יחליף למעשה קמפיינים מסוג דיסקבר תוך כמה חודשים ועד מרץ 2024 כל הקמפיינים של דיסקברי יומרו אוטומטית לדמנד ג׳ן.
אז מה חשוב לנו לדעת על דמנד ג׳ן ביחס לדיסקברי?
קיבלנו עוד חשיפה – הרחבת החשיפה ליוטיוב: המודעות יופיעו לא רק בעמוד הבית והפיד של יוטיוב, אלא גם בתוך התוכן עצמו של יוטיוב ובמיקומים נוספים שלא היו זמינים בעבר
עוד וידאו – עכשיו נוכל לשלב פורמטים נוספים של וידאו ועד 5 סרטונים בקמפיין אחד
כלי עריכה חדשים – גוגל משיקה במקביל סט כלים חדש שנועד לשדרג את הקריאטיב שלכם ולהקל על תהליך של עיצוב תוצרים חדשים בתוך הפלטפורמה עצמה ובלי לצאת החוצה
גמישות בביד – למרות שהמטרה היא הגדלת חשיפה תוכלו לבחור לעשות ביד על המרות או על קליקים, וכלי המדידה של גוגל מותאמים עבור הקמפיין הזה עם תובנות נוספות שיעזרו לייעל את הבידים.
קהלים דומים – אפשרות ליצור קהלים דומים על בסיס רשימות המותג שלכם, אחרי שגוגל הורידו את האפשרות הזו מכל הקהלים האחרים זה המקום היחיד שאפשר לעשות את זה
קמפייני דיסקברי היו חביבים, אבל דמנד ג'ן? הם השדרוג שכולנו חיכינו לו.
עם הרחבה של החשיפה ביוטיוב, פורמטים נוספים לוידאו ואפשרות (היחידה עכשיו בגוגל) להשתמש בקהלים דומים.
ההמלצה של לי- תתנסו עכשיו כל עוד הקמפיינים האלו חדשים ותהנו מ-CPM נמוך יחסית.
לפי המסמכים של גוגל בנושא סוג חדש זה של קמפיין יהיה זמין לכל המפרסמים החל מאוקטובר
https://support.google.com/google-ads/answer/13695389?hl=iw
גוגל אדס מציגה: מדיניות "הצגת מודעות מוגבלת" למפרסמים חדשים
מטרת המדיניות החדשה היא להלחם בהונאות ולסייע במניעת מודעות מטעות.
לפלטפורמה תהיה כעת תקופת "הכרות" עבור מפרסמים שהיא לא מכירה היטב. במהלך תקופה זו, גוגל אדס עשויה להגביל את מספר החשיפות שמפרסמים לא מוכרים מקבלים.
מדיניות הצגת המודעות המוגבלת תחול כאשר מפרסם ממקד למותגים ספציפיים במסע הפרסום שלו, אך הקשר בין המודעה למותג אינו ברור, אמרה גוגל.
מה הלאה? גוגל תודיע למפרסמים שהושפעו מהמדיניות החדשה. מפרסמים אלה יקבלו הדרכה לגבי עמידה בדרישות כדי להגיע למה שגוגל מכנה "סטטוס מוסמך / qualified status".
מדידת האמון של גוגל. גוגל שיתפה כיצד היא תאמוד את מהימנותו של מפרסם על סמך הרקורד שלו. המדדים הם: משוב גולשים, היסטוריה של המפרסם, ואימות זהות מפרסם.
על מנת לעזור למפרסמים לעמוד במדיניות החדשה, גוגל הצהירה שהיא תספק למפרסמים עצות כיצד ליצור מודעות ברורות – לדוגמה, הצמדת הדומיין שלהם לכותרת המודעה, במיוחד אם הם לא מותג ידוע.
https://support.google.com/google-ads/answer/13986050?hl=en
לינקדאין משיקה: ספריית מודעות חדשה עם אפשרות חיפוש
הכלי החדש שהשיקה לינקדאין נותן למשתמשים יותר שקיפות למודעות המופעלות בפלטפורמה.
ספריית המודעות כוללת את המידע:
- הופעות
- סוג קריאייטיב
- מיקוד למדינות
אפשר לחפש מודעות לפי: - חברה
- מילת מפתח
כעת תוכלו לראות מה המתחרים עושים עם מודעות הלינקדאין שלהם, לבצע מחקר מקיף, לזהות קהלי יעד חדשים, ובעזרת כל אלה – לבצע אופטימיזציה של קמפיינים לתוצאות טובות יותר
https://www.linkedin.com/ad-library
לינקדאין משיקה מאפיינים חדשים לחיזוק הניוזלטרים
כעת תוכלו לארח עד חמישה ניוזלטרים תחת חשבון אחד, וכאשר חבר נרשם לניוזלטר, הוא יעקוב אוטומטית אחר פרופיל הלינקדאין של היוצר.
פיצ'ר חדש באאוטבריין – מעכשיו אפשר לבחור את שפת הקמפיין
ברגע שתקבעו אותה הקמפיין יוגש לגולשים שגולשים רק בשפה שבחרתם לפי האתר בו הם גולשים או לפי נתוני אאוטבריין לגבי השפה שהגולש קורא.
תודה לאילן הבר על הידיעה, וצילום המסך:
פיצ'ר חדש באאוטבריין: הגדרת המרה ללא קוד!
נוספה דרך חדשה ליצור המרות מבוססות אירוע, דבר אשר מייתר את הצורך להגדיר המרות מבוססות אירועים בקוד באתר או תג מנג'ר.
מזינים את כתובת האתר בדשבורד והוא פשוט מזהה לחצנים וקריאות לפעולה שניתן לבחור וליצור מהם המרות מבוססות אירועים. לא לשכוח שצריך קודם לוודא שה-Outbrain Pixel מוטמע באתר לפני כן.
תודה לאילן הבר גם על העדכון הזה, וצילום המסך:
יוטיוב מכריזה על כלים מבוססי בינה מלאכותית ליצירת קריאטיב בגוגל אדס
שם הכלי החדש של גוגל אדס – CREATIVE GUIDANCE
גוגל אדס הציגה כלי חדש מבוסס AI לביצוע אופטימיזציה של מודעות וידאו.
הכלי החדש מעריך מודעות קיימות למול שיטות עבודה מומלצות / best practices, וככה הוא נראה:
אם למודעה חסר מה שגוגל מחשיבה כמרכיבים קריטיים להצלחה, הכלי מודיע למפרסם ומציע צעדים מעשיים לשיפור ביצועי המודעה.
לדוגמה, הוא בודק לוגו של מותג בחמש השניות הראשונות, אם יש לו קריינות, ומעריך את אפקטיביות אורך הסרטון על סמך יעדי שיווק ספציפיים.
מפרסמי גוגל יכולים להגיע לכלי החדש על ידי ניווט לקטע "נכסים / assets" ולאחר מכן "סרטונים / videos" במודעה המכילה וידאו בגוגל אדס.
שם, תראו כרטיסייה שכותרתה "Analytics", שבה הכלי יפרט תכונות קריאייטיב חסרות ויציע דרכים לשפר אותן.
למידע נוסף על יצירת נכסי קריאייטיב בגוגל אדס –
https://support.google.com/google-ads/answer/13812351
בשעה טובה ומוצלחת!!! אימיילים הנוגעים לחשבונות גוגל אדס יכללו את מספר חשבון המפרסם הרלוונטי
מפרסמים המטפלים במספר לקוחות יוכלו כעת לזהות במהירות לאיזה חשבון גוגל אדס מתייחס המייל.
https://searchengineland.com/google-ads-emails-customers-ids-431606
החל מנובמבר: גוגל תדרוש ממפרסמים פוליטיים שקיפות מלאה לגבי תוכן שיוצר באמצעות AI
עם עונת הבחירות המתקרבת בארה"ב, גוגל ויוטיוב עוקבות מקרוב אחר מודעות פוליטיות שנוצרו או שונו על ידי בינה מלאכותית.
על פי עדכון חדש למדיניות התוכן הפוליטי של גוגל, כל חומר פרסומי המציג אנשים, קולות או אירועים אחרים "סינתטיים" או שהשתנו באופן מלאכותי חייב "לחשוף באופן בולט" את השימוש בו בתוך הפרסומת עצמה.
גוגל כבר אוסרת על שימוש בתוכן deep fake בפרסום, אך כללי החשיפה המורחבים חלים כעת על כל שינוי שנוצר בבינה מלאכותית מעבר לעריכות קטנות.
המדיניות אינה כוללת תוכן סינתטי ששונה או נוצר באופן ש"לא רלוונטי לטענות המודעה", וניתן להשתמש בבינה מלאכותית גם בעריכת וידאו ותמונות מסוימות, כגון שינוי גודל תמונה, חיתוך, תיקון צבע, תיקון פגמים או עריכות רקע.
המדיניות החדשה של גוגל תיכנס לתוקף בנובמבר ותחול על מודעות בחירות בפלטפורמות של גוגל, כולל יוטיוב ואתרי צד שלישי המהווים חלק מרשת המודעות של החברה.
https://mashable.com/article/google-youtube-ai-political-ads-disclosure
גוגל מרחיבה את הגדרות הפרטיות החדשות באנדרואיד לכל המשתמשים ומשיקה את Topics API החדש כחלק ממייזם Privacy Sandbox
גוגל השיקה את Topics API כחלק מהיוזמה שמטרתה להחליף עוגיות צד שלישי העוקבות אחרי פעולות הגלישה של המשתמשים ברשת. Topics API מאפשר לשתף עם צד שלישי את התחומים המועדפים על המשתמשים, תוך שמירה על פרטיותם
אפשר לקרוא על זה באתר החדש שגוגל הקימה:
https://privacysandbox.com/intl/en_us/news/privacy-sandbox-for-the-web-reaches-general-availability
ולהתנסות באפשרוית השיתוף החדשות בכרום כאן:
https://support.google.com/chrome/answer/13355898
תודה לאופיר קנלשטיין על העדכון הזה.
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.