למהדורה המצולמת ביוטיוב: https://www.youtube.com/watch?v=tTSas3XMFj8
גוגל מוסיפה ל- Perormance Max דיווח על מכירות בחנות, ומאפשרת בידינג לטובת מכירות
גוגל הוסיפה מערך של תכונות חדשות ומשופרות למכירות בחנות, ובהן:
- בידינג חכם: אופטימיזציה של מודעות גוגל להמרות של מכירות בחנות.
- התאמה של דיווח: תאפשר למפרסמים להבין טוב יותר את היחס שבין ביקור בחנות לרכישה לפי מסע פרסום.
- מדידות הוליסטיות: כעת יהיו חישובי ROAS עבור המרות מקוונות ולא מקוונות.
למידע נוסף על הטמעת נתוני מכירות בחנות וניתוח קמפיינים למתן הצעות מחיר מקסימליות, בקרו במרכז העזרה של גוגל עבור Store sales או Smart Bidding fro store sales.
לידיעת המקור: https://searchengineland.com/google-performance-max-store-sales-reporting-bidding-428468
חדש בגוגל אדס: הגבלות מותג בקמפיינים של חיפוש וPMAX
1. הגבלות מותג בקמפיינים של חיפוש עם התאמה רחבה
הגבלות מותג יגבילו את תנועת ההתאמה הרחבה שלך כך שתוצג רק בחיפושים הכוללים את המותגים שבחרת או מוצרים הקשורים למותגים האלה. אם השתמשת בעבר בהתאמה מדויקת ובהתאמה לביטוי כדי לעמוד בצרכי המותג הספציפיים, כעת תוכל להשתמש בהגבלות מותג עם התאמה רחבה לטווח הגעה וביצועים נוספים – תוך מתן מענה לצרכי המותג הללו.
שימו לב שהגבלות מותג לא ירחיבו את ההתאמה של מילות מפתח, אלא מגבילות התאמות רחבות לשאילתות המכילות את המותגים או המוצרים הקשורים למותגים שבחרת.
תקבלו גישה להגבלות מותג כאשר תפעילו את ההגדרה החדשה של קמפיין חיפוש בהתאמה רחבה.
כך נראית אפשרות הגדרת קמפיין חיפוש מסוג התאמה רחבה:
כך למשל – תוכלו להגדיר כי קמפיין החיפוש שלכם יופיע רק עבור חיפושים הכוללים את המותגים "Adidas" או "Nike", ולכלול בקמפיין מילות מפתח בהתאמה רחבה כמו "חולצת ריצה" או "נעלי כדורגל". התוצאה בפועל תהיה שקמפיין החיפוש יוצג רק עבור ביטויי חיפוש הכוללים את ביטויי החיפוש בהתאמה רחבה + שם המותג (למשל: חולצת מרתון Adidas).
2. בקמפיינים של PMAX – אפשרות אי הכללת (החרגת) מילות מותג
אי הכללות מותגים מאפשרת לך לבחור אילו מותגים להחריג. החרגות אלו מספקות שליטה נוספת כך שקמפייני PMAX לא יוצגו עבור שאילתות ממותגות שאתה רוצה להימנע מהן במלאי החיפוש והקניות. החלת אי הכללות אלו תסייע גם לחסום תנועה משגיאות איות של מותג וחיפושי מותג בשפה זרה. תוכל לבחור מתוך רשימה של מותגים להחרגה, כולל תנאי המותג שלך או תנאי צד שלישי (ראו צילום מסך מצורף).
שימו לב כי רשימת המותגים ניתנת לשמירה ברמת החשבון, והיא נגישה מתפריט Brand-lists.
באותו אזור של Brand-lists ניתן לשמור כמה רשימות, למשל רשימת מותגים אחת לנעלי ספורט, ורשימת מותגים אחרת לחולצות ספורט.
אם חסרים מותגים ברשימה, תראו אפשרות לבקש תוספות מגוגל אדס. כאשר אתה מוסיף מותג חדש, הוא יהיה זמין עבורך באופן אוטומטי לשימוש, אך יהיה צורך לאמת אותו לפני שמפרסמים אחרים יוכלו לראות אותו ברשימה.
https://support.google.com/google-ads/answer/13729701?sjid=8709646486317773766-EU&hl=iw
חדש במטא: אפשרות העלאת קמפיין ווטסאפ ללא צורך בחשבון פייסבוק
החל מהחודש מאפשרת META לעסקים קטנים שמנהלים את כל פעילותם בוואטסאפ ליצור, לרכוש ולפרסם מודעת פייסבוק או אינסטגרם ישירות באפליקציית WhatsApp Business. זה אומר שאין צורך בחשבון פייסבוק, אלא רק בכתובת אימייל וצורת תשלום.
ככה זה נראה:
קליק על מודעה, יפתח צ'אט וואטסאפ בו יוכלו לשאול שאלות, לגלוש במוצרים ולבצע רכישה.
מאפיין נוסף שיכנס לשימוש בווטסאפ לעסקים בקרוב: אפשרות לשלוח הודעות מותאמות אישית ללקוחות – כמו תזכורות לפגישה, ברכות ליום הולדת או אפילו עדכונים על מכירת חגים – בצורה מהירה ויעילה יותר מאשר שליחה ידנית של אותה ההודעה למספר לקוחות. תכונה חדשה זו תעניק לעסקים את היכולת לשלוח הודעות אישיות עם שם הלקוח וכפתורי קריאה לפעולה הניתנים להתאמה אישית לרשימות לקוחות ספציפיות כגון אלה עם תווית בחירה (כמו "לקוחות VIP" או "לקוחות חדשים"), תזמן את היום והשעה שבה ההודעות נשלחות ואז ראה מה עובד.
סוג ההודעה המתקדם והאופציונלי הזה יוצע תמורת תשלום באפליקציית WhatsApp Business. פרטים נוספים יהיו בעתיד.
https://business.whatsapp.com/blog/ads-that-click-to-whatsapp
החל מה 1 לספטמבר 2023 – מודעות WAZE ישולבו במערכת הפרסום של גוגל
לפי ההודעה של גוגל בנושא – למפרסמים תהיה הזדמנות לשמור על מסעות פרסום קיימים עד 31 באוגוסט 2023.
בינתיים גוגל עובדים על המעבר של Waze Ads ל Google Ads ומצפים להשיק מוצר Waze Ads בקרוב בתוך הפלטפורמה של גוגל אדס. במהלך המעבר הזה, גוגל ממליצים להשתמש בקמפיינים של PMax.
מטא – Meta מרחיבה מודעות רילס גם לאינסטגרם, בודקת תכונות AI
- מטא מרחיבה את מודעות Reels גם לאינסטגרם (עד כה היו זמינות רק בפייסבוק).
- החברה משיקה ל-Reels גם מודעות לקידום אפליקציות כדי להגביר את הורדות האפליקציה.
- ובוחנת כלי AI שמטרתו לייעל את המוזיקה במודעות Reels עם תמונה אחת, במטרה להעלות אנגייג'מט במודעות רילס
https://www.searchenginejournal.com/meta-expands-reels-ads-to-instagram-tests-ai-features/489813/
חדש במטא (פייסבוק) למפרסמים באירופה – כל קמפיין חייב לציין במדוייק מי המשלם עבור המודעה
תודה לגבי מנשה גילה לנו את העניין.
מסמך העזרה של פייסבוק בנושא מפרט כי:
עקב דרישות רגולטוריות באיחוד האירופי, החל מ-5 ביוני 2023, אם המודעות שלך בפייסבוק או באינסטגרם ממוקדות לאיחוד האירופי או לטריטוריות הקשורות אליו, תהיה לך אפשרות להזין את האדם או הארגון שנהנים מהם המודעה ("מוטב"). תהיה לך גם אפשרות להזין מיהו האדם או הארגון שמשלמים עבור המודעה ("משלם"), אם אותו אדם או ארגון שונים מ"המוטב".
החל מה-10 ביולי 2023, מידע זה יידרש עבור כל המודעות החדשות, המשוכפלות או הערוכות הממקדות לאיחוד האירופי או לטריטוריות הקשורות אליו. אם לא תזין את המידע, המודעה שלך לא תפורסם.
מאוחר יותר השנה, מידע זה יהיה זמין בספריית המטה-מודעות אך לא יוצג במודעה עצמה או בפיד. היא תישאר בספריית המטה-מודעות למשך שנה אחת לאחר הצגת הופעתה האחרונה.
אמנם אתה נדרש להוסיף מידע זה לכל המודעות מיקוד לאיחוד האירופי או לטריטוריות קשורות, להוספת מידע זה לא תהיה כל השפעה על אופן הצגת המודעות, עלות או הצעות מחיר, נגישות לתכונה או תהליך בדיקת המודעות.
כמה עדכונים למוצר הפרסום Top-Of-Feed (TOF) באאוטבריין
עדכונים בנוגע למוצר הוידאו Top-Of-Feed (TOF) – וידאו רוחבי ו/או ריבועי שמופיע במיקומי סופר-פרימיום תוך מטרה להניע לצפייה מלאה ולהקלקות:
מיקומי סופר-פרימיום – המוצר מופיע בשלושה מיקומים אפשריים – אינבורד, אמצע כתבה (in-article) או above widget (המיקום הראשון בפיד שלנו).
נראות הוידאו המשמעותית והגדולה ביותר בעולמות הOpen Web – המאפשרת למותגים לייצר Impact ומקסימום Attention בקמפייני Upper funnel.
אחוז מעורבות גבוה – הCTR הממוצע עומד על כ 0.4%.
תמחור לפי צפייה מלאה בישראל – עלות לצפייה מלאה תעמוד על 16 אג׳ (בסרטונים של 30״) החל מה1.7.
תודה לאילן הבר על העדכונים.
החל מה1 ליולי – עדכוני מדיניות במיקרוסופט (בינג) אדס בתחומי הימורים ובריאות
שינויי המדיניות הם:
- אור ירוק ניתנת למודעות של ויטמינים ותוספי מזון ברשת Microsoft Audience Network תתיר כעת מודעות ויטמינים ותוספים. עם זאת, טענות חייבות להיות מדויקות ואמיתיות. משווקים לא יכולים לומר שהמוצר שלהם "מנקה את הכבד", למשל. לפי המדיניות החדשה, דפי נחיתה חייבים להיות דפי מוצר, בניגוד לפרסומות או תוכן וידאו.
- מודעות הימורים מאושרות כעת ברשת Microsoft Audience Network. עם זאת, מפרסמים חייבים להיות בעלי רישיון בשוק שאליו הם רוצים להגיע ועברו את תהליך הפעלת ההימורים כדי לקבל אישור.
- מודעות הימורים בבלגיה ובאירלנד אסורות.
- איסור על מודעות ניסויים קליניים או טיפולים ניסיוניים בכל סוגי המודעות.
גוגל מציגה: הממשק החדש של גוגל אדס
צפו בסרטון וראו מה חדש ואיפה נמצא כל דבר:
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.