מנהלי תקציבי פרסום B2B – ניסיתם פעם לעצור את הפרסום בלינקדאין?
לפני שאתם מנסים בעצמכם – קראו את המאמר הבא ולמדו מה עלול לקרות להמרות הדמו שלכם.
(ספוילר – זה בטוח לא עוזר)
כפי שאתם בוודאי יודעים, תחום ההתמחות שלי הוא פרסום מרובה פלטפורמות עבור חברות B2B המשווקות בעולם.
מבחינה תקציבית – הפלטפורמות המרכזיות בהן אני מפרסמת עבור לקוחותיי הן גוגל ולינקדאין.
מי שמפרסם בלינקדאין, או בפלטפורמות מרובות בכלל, בוודאי מכיר את בעיית ייחוס ההמרות, המתקיימת ממגוון סיבות, המרכזית שבהן היא ריבוי נקודות מפגש של הלקוח הפוטנציאלי עם החברה / המותג, והעובדה שנקודת המפגש הראשונה של לקוחות רבים עם המותג / החברה המפרסמת, מתרחשת בחשיפה למודעה, ללא קליק או הרשמה.
כך למשל, גולשים רבים רואים מודעה בלינקדאין, מחפשים את שם המותג / החברה בגוגל, נכנסים לאתר, ובסופו של דבר ממירים אחרי עוד כמה כניסות לאתר – מכניסה ישירה.
במצב כזה, בו אנחנו מתקשים לייחס את מקור ההגעה הראשון לאתר – ללקוח משלם בפועל, כדאי לעזוב את המרדף העקשן אחרי מקורה של כל המרה, ולעלות להתייחסות לנושא מ"מעוף הציפור". מההוצאה הפרסומית במדיה, בהשוואה לכמות העסקים שהחברה מקבלת באותה תקופה.
בגרף שיצרתי כאן – תוכלו לראות תמונת מצב של לקוח המפרסם בגוגל ולינקדאין בחצי שנה נתונה.
מסיבות שונות, נוצר עבור הלקוח הזה מצב בו תקציב הפרסום בלינקדאין היה מאוד תנודתי בחצי השנה הנבדקת, ונע בטווחים שבין $4000 ל $26,000, בשעה שתקציב הפרסום בגוגל נשאר פחות או יותר יציב, וכאן נוצרה עבורי כמשווקת ההזדמנות – לבחון נקודה שלא היתה לי הזדמנות לבחון בעבר: ההשפעה המיתוגית שיש ללינקדאין על התוצאות בפועל.
מה אתם רואים בגרף?
ההוצאה הפרסומית של לינקדאין – בקו הסגול, וסה"כ בקשות הדמו שהתקבלו באתר ממקורות התנועה המרכזיים באותה תקופה (ללא אתרים מפנים).
כפי שתוכלו לראות בגרף – בחודש ינואר 2022, היתה ההוצאה הפרסומית הכי נמוכה, ואתה גם ירידה משמעותית מאוד בכמות בקשות הדמו באתר מכל מקורות התנועה, ירידה אשר המשיכה להתאוששות מדהימה- מיד אחרי העלאתם של תקציבי הפרסום מחדש בחודש פברואר 2022, שבו היה אף פיצוי על האובדן של ינואר 2022.
לחודש מרץ רואים רק תוצאות חלקיות, ולכן הוא פחות מעניין.
התנהגות דומה תוכלו לראות גם בין החודשים ספטמבר לאוקטובר 2021 – כאשר ההוצאה באוקטובר ירדה ב 45% לעומת ספטמבר, ובקשות הדמו ירדו ב 65%. מכל מקורות התנועה.
ולאן כל זה מביא אותנו? תגידו אתם ?
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.