לסרטון המהדורה ביוטיוב: https://youtu.be/oTvtXCFtHeg
להאזנה כפודקאסט: https://anchor.fm/michal-moreno/episodes/—2022-e1eocqb
חדש בגוגל, החל מה1 במרץ: תשלומים אוטומטיים
בתשלומים אוטומטיים, תחויבו על הפרסום ביום הראשון של כל חודש, או בכל פעם שהחשבון יגיע לסכום שנקבע מראש בתור הסף לחיוב — המוקדם מביניהם.
הסף לחיוב גדל כשהחשבון צובר עלויות בסכום הסף לפני שהחודש מסתיים.
ייתכן שהסף יוגדל מספר פעמים, עד שהחשבון יגיע לסף המקסימלי. סכומי הסף תלויים בחשבון, במדינה ובמטבע שלכם.
עבור רוב המפרסמים משמעות הדבר היא שבפועל יהיה חיוב אחד ב-1 לחודש במקום כמה חיובים רציפים שאינם קשורים לתאריך.
ראו המחשה מתוך מסמך העזרה של גוגל בנושא:
תודה לאריק טמפלהוף על העדכון הזה.
המרות משופרות: גוגל בודקת תגי אתרים גלובליים עם איסוף אוטומטי
תכונה זו עשויה להיות שימושית במיוחד עבור SMBS שאולי יתקשו ליישם המרות משופרות באופן ידני.
אלון נחמה עדכן בקבוצה שניסה להטמיע את המאפיין, אולם התכונה לא פעלה אוטומטית ולכן נאלץ לבצע ידנית "כמו פעם".
מפרסמים חייבים לבחור באפשרות ההגדרה האוטומטית (היא אינה מופעלת כברירת מחדל) ולקבל את תנאי נתוני הלקוחות לפני שהם יכולים להשתמש בה.
כך נראה התהליך:
תכונה זו נמצאת כעת בבדיקות בטא וייתכן שלא תהיה זמינה לכל המפרסמים.
לוח הזמנים לביטול קמפיינים חכמים של קניות וקמפיינים מקומיים, והכנסת פרפורמנס מקס במקומם: סוף ספטמבר 2022
שימו לב כי מדובר רק בקמפיינים חכמים של קניות, בעוד קמפיינים רגילים של קניות ימשיכו לעבוד גם אחרי תאריך זה, וכרגע ללא הגבלה כלשהי.
לידיעת המקור: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-performance-max/435595/
עדכון קטן לממשק פייסבוק אדס: פילטר ישירות מהעמודה
דביר פינצ'בסקי שיתף את צילום המסך הבא:
כפי שאתם רואים – ניתן ליצור פילטר לנתונים ברמת העמודה.
שימושי במיוחד לדעתי בעמודות של דאטה, בהן אפשר למשל לפלטר רק קבוצות מודעות או קמפיינים שיש להם המרות במחיר מסויים או שיש להם מעל ל5 המרות וכו'.
3 שינויים מגיעים לתוספים האוטומטיים של גוגל אדס
1: ניתן להציג הרחבות אוטומטיות וידניות יחד. החל מאמצע מרץ, ניתן להציג תוספים אוטומטיים עם תוספים שנוצרו באופן ידני.
אז אם יצרת שני קישורי סייטלינק באופן ידני, מודעות גוגל יכולות להציג שני קישורי סייטלינק דינמיים, בסך הכל ארבעה קישורי סייטלינק .
2: דיווח. בשבועות הקרובים, גוגל אדס תספק דוח עבור תוספים "נוצרים באופן אוטומטי". אתה יכול להציג אותם בתצוגת הטבלה של דף תוספי המודעות (ראו בצילום המסך הראשון).
3: תוספים שהוספו לרמת קבוצת המודעות, מסע הפרסום או החשבון יופיעו ביחד. החל מאמצע מרץ, קישורי סייטלינק, תוספי callout וקטעי מידע מובנים מרמות גבוהות יותר בחשבונך יכולים להופיע ביחד עם תוספים מאותו סוג מרמות נמוכות יותר.
ראו תרשים לפני ואחרי שממחיש איך השינוי הזה נראה:
וככה זה יראה בממשק:
https://searchengineland.com/google-ads-automated-extensions-update-380293
העלו סרטונים משלכם לקמפיינים של Performance Max או שגוגל תעשה זאת עבורכם
לאחרונה היו כמה תלונות על כך שגוגל אדס יוצרת ובוחרת סרטונים משלה עבור מסעות הפרסום שלך עם ביצועים מקסימליים. זה נכון, אם לא תעלו סרטונים משלכם, גוגל תיצור עבורכם סרטונים מהטקסט והתמונות שהעליתם לקמפיין.
סרטונים אלה הם באורך 19 שניות והם מאוד כלליים, ולא ניתן למחוק את הסרטונים שנוצרו אוטומטית.
ג'יני מרווין מצוות גוגל אדס אישרה את העניין.
https://www.seroundtable.com/google-ads-performance-max-videos-32904.html
חדש בגוגל שופינג / מרצ'נט סנטר: תיוג "ירידת מחיר"
בסוף נובמבר 2021 גוגל הודיעו על הצגה אוטומטית sale and price drop badges (הערות לגבי הנחות) במודעות שופינג.
עופר זוסמן מעדכן כי מתחילת החודש אפשר לראות כמעט בכל החשבונות את כמות המוצרים שגוגל זיהו והוסיפו להם את ה-price drop badge בצורה אוטומטית.
ככה זה נראה בתוצאות של גוגל למוצרים:
את מספר המוצרים שזוהו אפשר לראות במרצ'נט סנטר תחת Products>All Products:
ניתן להוסיף עמודה בטבלת המוצרים שתציג ליד כל מוצר את סוג התג:
מקורות פנימיים מספרים שבמבצעים (Promotions) גם בדרך לישראל סוף סוף.
ממש בקרוב – נתוני קמפיינים של פרפורמנס מקס מגיעים לדאטה סטודיו
חדש באאוטבריין: EBS – Engagement Bid strategy להגעה למשתמשים המעורבים ביותר
מדובר בכלי שמטרתו להגיע אל היוזרים האיכותיים ביותר עבורכם, בעלות הטובה ביותר ובאמצעות שילוב של First-party analytics data יחד עם טכנולוגיית אופטימיזציית הבידינג של אאוטבריין.
תודה לזיו שיינפלד על העדכון הזה.
למדריך של אאוטבריין בנושא: https://www.outbrain.com/help/advertisers/ebs/
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.