שלום חברים, שנת 2022 התחילה החודש, ואנחנו כאן עם מהדורה חדשה – לשנה החדשה. אז קדימה – מתחילים.
לסרטון המהדורה ביוטיוב | להאזנה למהדורה כפודקאסט
החל מהחודש – פייסבוק לא תאפשר טרגוט ויצירת קהלים לפי תחומים מסוימים
ברשימת התחומים שכבר אי אפשר לטרגט תמצאו בין היתר:
- נושאים בריאותיים (למשל מודעות לסרטן השד).
- נטייה מינית (למשל להט"ב).
- מנהגים וקבוצות דתיות (למשל הכנסייה הקתולית).
- פוליטיקה: אמונות פוליטיות, סוגיות חברתיות, מטרות, ארגונים או דמויות.
שימו לב כי בקמפיינים קיימים שנוצרו לפני 19 בינואר, תוכלו לבצע עריכות ברמת מסע הפרסום, כגון סכומי תקציב או שמות קמפיינים, מבלי להשפיע על המיקוד עד 17 במרץ. עם זאת, עריכות ברמת ערכת המודעות יפעילו שינויים בקהל.
באופן דומה, אם ערכת מודעות מושהית לפני 17 במרץ, כאשר היא תופעל מחדש, השינויים החדשים במיקוד ייכנסו לתוקף.
לאחר 17 במרץ, לא יתאפשר שימוש בטירגוטים אלה בשום אופן – גם לא בקמפיינים קיימים.
לידיעת המקור: https://www.searchenginejournal.com/meta-facebook-ads-targeting/430239/
תודה לעמית אדלר ששיתף את המידע.
גוגל פרטנרס מעלים את הקרדיט מתנה ללקוחות חדשים ל 1500 ש"ח
זאת במסגרת תכנית גוגל פרטנרס החדשה, החל מפברואר 2022.
על מנת ליישם את ההטבה יש להוציא 1500 ש"ח ב 60 יום. ההטבה תהיה זמינה ליישום על ידי שותף גוגל המנהל את חשבון הפרסום.
כך נראית ההודעה של גוגל בנושא:
תודה לדביר פינצ'בסקי על המידע הזה.
חדש בגוגל: דוח מיקומי מודעות בקמפיינים של Performance Max
אלון נחמה, שעדכן בקבוצה על המאפיין, מספר כי כמו שזה נראה אצלו, הדיווח היחידי הוא על כמה חשיפות קיבל ברשת הדיספליי, וכי מתוך מעל מיליון חשיפות רק 8,000 מופיעות בדוח
לא עוזר יוצר מדי, אבל אולי אפשר לקוות שהם יתנו לנו קצת יותר פרטים או יְפַתחו קצת את הדוח בהמשך.
בינג / מיקרוסופט אדס מעדכנים כי בחודש אפריל תיפסק התמיכה בביד ידני
גבי מנשה עדכן בקבוצה כי החל מסוף חודש אפריל – מודל הבידינג CPC במיקרוסופט יוחלף במודל eCPC.
גוגל בודקת: הצגת FAVICON לצד שם המפרסם
מי אמר אמוג'י ולא קיבל?
גוגל בודקת הצגת מודעות עם ה FAVICON של המפרסם.
לפניכם מודעה של שירות משלוחי האוכל של UBER כפי שתועדה השבוע:
התשובה של גוגל לציוץ:
"זהו חלק מסדרה של ניסויים קטנים כדי לעזור למשתמשים לזהות ביתר קלות את המותג או המפרסם המשויכים למודעות החיפוש שהם עשויים לראות עבור שאילתה נתונה."
לידיעת המקור:
https://searchengineland.com/google-ads-test-favicons-url-379121
אאוטבריין מוציאה כרטיס אדום למפרסמים בעלי תוכן באיכות נמוכה
ומעדכנת כי מפרסמים אשר לא יעמדו בהנחיות התוכן באופן חוזר ונשנה, יוקצו מהמערכת ולא יוכלו להמשיך לפרסם בה.
תודה לאילן הבר על העדכון הזה.
Floc אאוט – Topics – אין
גוגל מבית Alphabet Inc הכריזה ביום שלישי על הניסיון השני שלה לאפשר למפרסמים לקנות מודעות המבוססות על תחומי הגלישה של המשתמשים מבלי להסתמך על מה שהיא תיארה כקובצי Cookie פולשניים למעקב.
אחרי שהשיקה בתחילת 2021 את התחליף החדש שלה לקובצי העוגיות צד-שלישי, FLoC, הודיעה החודש גוגל על ביטול הפרויקט עכב חוסר היענות של שותפי הפרסום והמפרסמים שלה.
מה שיחליף את הפלוק יהיה Topics – באמצעות ניתוח של היסטוריית הגלישה שלכם, הדפדפן שלכם יקבע את הנושאים שהכי עניינו אתכם כמו למשל ״טיולים״ ״רכבים״ או ״כושר״, ואלו ישמרו במשך 3 השבועות הבאים.
מערכת הדפדפן החדשה, הנקראת Topics, מקבצת כל משתמש ב-15 סלים מתוך כ-350 אפשרויות כמו "כושר" ו"נסיעות" על סמך שלושה שבועות של גלישה. מפרסמים יראו עד שלושה סלים לכל משתמש כשהם מחליטים אם להציג לאותו אדם מודעה.
נציג גוגל אמר שמעקב אחר הגלישה מתבצע רק באתרים שמאפשרים Topics, ומשתמשים יכולים להתנתק מנושא או לכבות את הטכנולוגיה לחלוטין. הבדיקות יתחילו תוך חודשים.
תודה לעמית אדלר ששיתף את המידע.
לידיעת המקור: https://edition.cnn.com/2022/01/25/tech/google-cookies-replacement/index.html
הניסויים החדשים של גוגל אדס יצאו לדרך
נושא שדיברנו עליו רבות בקבוצה ועכשיו קורה: הניסויים בגוגל הופכים להיות פשוטים יותר.
אחת התכונות העיקריות של זרימת העבודה החדשה היא היכולת להגדיר ניסוי בשלב אחד, מבלי ליצור טיוטה של מסע פרסום, דבר המקל מאוד על תהליך הניסויים בגוגל.
כעת – במהלך הגדרת הניסוי, מפרסמים יכולים להגדיר כמה מהתקציב ומהתנועה של מסע הפרסום המקורי שלהם הם רוצים להשתמש ובמשך כמה זמן הם רוצים שהניסוי יפעל. ניתן לעקוב אחר הביצועים מדף הניסויים וניתן להחיל שינויים בקמפיין המקורי בלחיצה אחת.
סנכרון אוטומטי של ניסויים. תכונת סנכרון הניסוי החדשה מעדכנת אוטומטית את גירסת הניסיון עם כל שינוי שנעשה במסע הפרסום הבסיסי.
סנכרון מופעל כברירת מחדל בכל פעם שנוצר ניסוי חדש. עם זאת, לא ניתן להפעיל אותו עבור נסיונות שתוזמנו או שכבר פועלים. כל השינויים שנעשו על ידי סנכרון הניסוי מדווחים בהיסטוריית השינויים של החשבון.
בתמונה: דוגמה לסיכום ניסוי בתוך גוגל אדס. שימו לב כי ניתן להחלי את הניסוי על הקמפיין בקליק אחד.
לידיעת המקור: https://searchengineland.com/google-ads-updated-experiments-page-sheds-campaign-drafts-and-adds-experiment-sync-378735
עד כאן להיום חברים, תודה שצפיתם!
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.