לסרטון ביוטיוב: https://youtu.be/HnTEPPuwepw
שלום חברים!
חודש חדש – מהדורה חדשה. כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת להזניק את הקמפיינים שלכם קדימה!
והפעם – מהדורה בהשארת שינויי הפרטיות של גוגל ופייסבוק, ונתחיל מאפל:
שינויי iOS 14.5 כבר כאן, והעולם עדיין מסתובב!
חודש מאי הגיע ואתו שינויי האבטחה במכשירי iOS, שינוי שההשפעה שלו כרגע נראית כפוגעת בדיווח ולא בתוצאות בפועל.
גם מחיר המניה של פייסבוק לא משקף דאגה של המשקיעים מהשפעת השינוי, כך שבשלב זה אפשר להשמיע קריאת הרגעה גם למפרסמים.
החל מהחודש (מאי) – גוגל עוברים לעבוד עם עוגיות צד ראשון
החל מחודש מאי, גוגל אדס תגדיר קובץ COOKIE של צד ראשון (כלומר עוגיות של אותו אתר שאינן משותפות עם אתרים אחרים) עם מזהה חדש באמצעות תג האתר הגלובלי וג'וגל טאג מנג'ר. כקובץ COOKIE של צד ראשון, הוא יהיה ייחודי ומוגבל למשתמשים באתר ספציפי.
לפי גוגל "בהתאם לאופן הפעולה של קובצי cookie קיימים של הדומיין, קובץ ה-cookie החדש יהיה ייחודי ויוגבל למשתמשים באתר בלבד. החל ממאי 2021, קובץ ה-cookie של הדומיין יאפשר שיוך מדויק יותר של המרות, לרבות מקרים שבהם למשתמש עשויה להיות אינטראקציה עם יותר ממודעה אחת לפני ההמרה."
עדיין מוקדם לומר בדיוק מה יהיו היתרונות, אך ברור כי גוגל אדס פועלת על מנת לסייע למפרסמים בגוגל להעמיק את מערכי הנתונים של צד ראשון באמצעות תג האתר הגלובלי ותגי GTM ונראה סביר שהתגים האלה הבסיס לחידושים עתידיים עם התפתחות המעקב והמדידה של FLoC.
להודעה הרשמית של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/10591309
חדש בגוגל אדס: אפשרות יישום אוטומטי של המלצות
יישום אוטומטי של המלצות עשוי לחסוך לכם זמן, אך לא תמיד זו הדרך החכמה ביותר להוציא את כספי המודעות שלך.
גוגל הודיעה על ההשקה הרשמית של המלצות מיושמות אוטומטית. החברה "מציגה את האפשרות ליישם המלצות באופן אוטומטי." זוהי תכונה המופעלת רק אחרי הסכמה של המשתמש, ותוכלו לבחור מבין רשימת סוגי ההמלצות להחיל באופן אוטומטי במסגרת ההגדרה של גוגל אדס.
לתשומת לבכם – למרות שהתקציבים שלך לא משתנים עם תכונה זו, הצעות המחיר ואסטרטגיות הצעת המחיר שלך יכולות להשתנות.
סוגי ההמלצות שאפשר ליישם באופן אוטומטי:
- מודעות ותוספים
- הצעות מחיר ותקציבים
- מילות מפתח וטירגוט – כולל הסרת מלות מפתח כפולות, הוספת מלים רלוונטיות חדשות, שינוי סוגי התאמה, הוספת מלים שליליות לחיפוש, הסרת מלים שאינן מפעילות מודעות, הסרה של מילות מפתח שליליות מתנגשות ועוד.
ההגעה לדף הבחירה של ההמלצות האוטומטיות ליישום – דרך דף ההמלצות, כפתור "auto apply" בפינה הימנית (או השמאלית) העליונה של המסך.
ככה נראה דף ההמלצות האפשריות לבחירה (ב-2 חלקים):
שימו לב כי כל אחד מהסעיפים מפורק לתתי סעיפים ואפשר לבחור רק את סוגי ההמלצות הספציפיים שאתם מעוניינים בהם. אני בשלב ראשון בחרתי "הוספה של מילות מפתח שליליות", "הסרת מילות מפתח כפולות" ו "הסרת מלים שאינן מעלות מודעות".
דיווח על ההמלצות שיושמו אוטומטית זמין באותו דף – תחת טאב "היסטוריה".
חדש בגוגל אדס: דף "תובנות" (המציע גם מגמות צריכה עדכניות) זמין כעת לכל המפרסמים
בדף 'תובנות' מוצגות מגמות מותאמות לעסק שלכם, כדי שתוכלו לראות אם אתם מצליחים לעמוד בביקוש למוצרים או לשירותים פופולריים.
התובנות הזמינות כרגע הן תובנות לגבי מגמות חיפוש, העוזרות לכם להבין את מידת ההתעניינות במונחי חיפוש שקשורים למוצרים ולשירותים הרלוונטיים לעסק שלכם.
אפשר להשתמש במגמות חיפוש כדי להגיב לשינויים בביקוש ברשת החיפוש ולזהות הזדמנויות לצמיחה.
יוצגו שני סוגי תובנות:
- חשבון: מגמות חיפוש הקשורות למודעות הקיימות שלכם.
- הצעות: הזדמנויות להרחיב את הפרסום לתחומים חדשים שרלוונטיים לעסק שלכם. אין לכם כרגע מודעות מוצגות שהתובנות האלה רלוונטיות להן.
אני למשל – באתר שמשווק עזרים רפואיים מצאתי תובנות המציינות כי תחום כסאות הגלגלים והעזרים לכסאות גלגלים (תחום שאינו מפורסם בחשבון אבל מקביל לתחומים המפורסמים בו) מראה עלייה בביקוש לעומת החודש הקודם והשנה הקודמת.
אלה הנתונים בהשוואה לחודש הקודם:
ובלחיצה על הרחבת התובנות אני מקבלת את רשימת ביטויי החיפוש והגידול שלהם בחודש האחרון בהשוואה לחודש הקודם:
לדף העזרה של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/10261137
חדש לקמפיינים של Brand Awareness בלינקדאין: אפשרות תכנון ואופטימיזציה לפי Reach & Frequency
במסגרת העדכון ניתן כעת בקמפיינים של "מודעות למותג" בלינקדאין לבחור באופטימיזציה עבור Reach – מספר משתמשים ייחודיים הנחשפים למודעה, ולקבל תחזיות ביצועים לפי Frequesncy – תדירות הופעת מודעות של המפרסם לכל משתמש בטווח זמן נתון.
ככה נראית אפשרות אופטימיזציה לפי Reach
וככה נראית תחזית תדירות החשיפות לכל משתמש בזמן נתון – בזמן קביעת תקציב הקמפיין:
חדש בגוגל אדס: רשימות אי הכללה דינמיות של מיקומי מודעות
גוגל מעניקים יותר שליטה למפרסמים ומאפשרים רשימות דינמיות של אי הכללה ברשת הדיספליי.
רשימות אי הכללה דינמיות יכולות להקל על המותג שלך להימנע מהצגה של פרסומות שלך לצד תוכן לא רצוי, וזאת בפחות זמן והשקעה של המפרסם.
"ברגע שמפרסמים מעלים רשימת אי הכללות דינמיות לחשבון Google Ads שלהם, הם יכולים לתזמן עדכונים אוטומטיים עם הוספת דפי אינטרנט או דומיינים חדשים, כדי להבטיח שרשימות ההחרגה שלהם יישארו יעילות ועדכניות. תכונה זו תהיה זמינה לכל המשתמשים בשבועות הקרובים", נכתב בהודעה של גוגל.
"רשימות אלו יכולות להיווצר על ידי מפרסמים בעצמם או על ידי צד שלישי שהם סומכים עליו, כמו ארגוני בטיחות מותג ואחרים"
להודעה של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/10602822
חדש בגוגל אדס: אפשרות טירגוט לפי גודל חברה ותעשייה
גוגל מצמצמת את הפער מול לינקדאין ובינג, ומוסיפה אפשרויות טרגוט לפי גודל חברה ותעשייה.
חברים בקבוצה מספרים שהטרגוט החדש עובד לא רע בכלל. המלצתנו היא להתחיל להשתמש בו במצב observation ובמידה ורואים שבאמת יש הפחתה בעלות להמרה או עלייה באיכות ההמרות או שניהם, אפשר לשקול מעבר למצב targeting המגביל את הטירגוט רק למשתמשים אלה.
עובד ביוטיוב, חיפוש ודיסקברי…תודה ל אסי אייס מאיר על המידע וצילומי המסך.
אלה התעשיות להן ניתן לטרגט:
וגדלי החברה האפשריים לבחירה:
בקרוב בפייסבוק ובאינסטגרם: אפשרות תזמון מראש של סטוריז
פייסבוק הודיעה בחודש הקודם על השקה של אפשרות חדשה ב- Business Suite , פלטפורמת ניהול העסקים החדשה שלה, שתאפשר למשתמשים לחבר ולתזמן סטורי בפייסבוק ובאינסטגרם.
כפי שניתן לראות בתמונה, האפשרות החדשה תאפשר לך לחבר סיפורים בתוך האפליקציה, ואז לתזמן אותם לעלייה גם בפייסבוק וגם באינסטגרם. לאחר מכן ההודעות המתוזמנות שלך יוצגו ביומן התוכן שלך באפליקציית Business Suite.
כפי שאולי הבחנתם בצילום המסך, פייסבוק תאפשר כעת גם למשתמשי Business Suite לשמור את הפוסטים שלהם בפייסבוק ובאינסטגרם כטיוטות, מה שיוסיף גמישות תכנונית רבה אף יותר לגישה שלך לסטורי.
להודעה של פייסבוק בנושא: https://www.facebook.com/business/news/new-facebook-tools-for-online-marketing
חדש בגוגל אדס: אסטרטגיות מחיר יעד להמרה ומחיר יעד לערך המרה מעכשיו נכללות תחת אסטרטגיות "מקסימום המרות" ו"מקסימום ערך המרה" בהתאמה
קביעת מחיר היעד מעכשיו תתבצע ע"י סימון צ'קבוקס וקביעת מחיר היעד.
בתמונה: מהות השינויים לפני ואחרי, והמחשה לאופן בו נראה הצ'קבוקס.
להודעה של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/10512715
חדש ברשת הקהל של מיקרוסופט: אפשרות ייבוא קמפיינים מפייסבוק, מודעות וידאו, והתייחסות למונחי חיפוש בהתאמת "ביטוי"
ייבוא קמפיינים מפייסבוק
עם ההשקה, תכונת הייבוא של פייסבוק (הנמצאת כיום בגרסת בטא פתוחה בשווקים נבחרים) תוכל לייבא קמפיינים בפורמט מודעת תמונה אחת. כרגע קרוסלות ומודעות וידאו אינן נתמכות.
בעוד שמיקומים, דמוגרפיה ותיזמונים של מודעות יכולים לעבור מפייסבוק לרשת הקהל של מיקרוסופט, קמפיינים מיובאים לא יוכלו להשתמש במיקוד מבוסס-עניין או התנהגות שבו הם משתמשים במודעות פייסבוק.
כך – לאחר הייבוא על המפרסמים להחיל מיקוד בשוק, מיקוד זיקה, רימרקטינג או מיקוד פרופיל בלינקדאין על מסעות הפרסום שלהם כדי לוודא שמודעותיהם מוצגות לקהל הנכון.
כמו כן, עם הייבוא, כל מסעות הפרסום יוגדרו להצעות מחיר ידניות.
תמיכה חדשה במודעות וידאו ברשת הקהל של מיקרוסופט
לראשונה, מפרסמים יוכלו להפעיל מודעות וידאו במסעות פרסום של רשת הקהל של מיקרוסופט.
ניתן להעלות קריאייטיב וידאו ישירות לפלטפורמת הפרסום של מיקרוסופט כדי להפעיל אתרי רשת הקהל של מיקרוסופט הן במחשבים שולחניים והן במובייל.
התכונה החדשה נבחנת כרגע כפיילוט בארצות הברית עם בטא פתוחה בקרוב.מודעות וידאו יכולות להיות באורך של עד 120 שניות.
שלא כמו פלטפורמות אחרות, מפרסמים יוכלו להציע הצעות מחיר לקליק או לאלף הופעות.
ניתן לשלב קריאייטיב וידאו עם טקסט אינטרו וכותרות ליצירת מודעות סופיות.
ניתן להוסיף לדוחות מדדים חדשים (למשל, צפיות, מחיר לצפייה, שיעור השלמת סרטונים) כדי למדוד את הביצועים.
רשת הקהל של מיקרוסופט פעילה כעת בארה"ב ואנגליה, ומתרחבת לשווקים חדשים ובקרוב תהיה זמינה לכל המפרסמים באזורים הבאים:
- אוסטרליה
- ניו זילנד
- קנדה
לידיעת המקור: https://www.searchenginejournal.com/microsoft-audience-network-facebook-import-video-ads/402739/#close
התיחסות למונחי חיפוש בהתאםמת "ביטוי" בבינג
בעקבות גוגל – גם מיקרוסופט מודיעה שהיא תתייחס להתאמת "ביטוי" באותו אופן בו גוגל מתייחסת – כך שיכלול גם ביטויי BMM
לידיעת המקור: https://searchengineland.com/microsoft-advertising-to-treat-phrase-match-the-same-way-google-ads-does-348411
חדש בגוגל: תחזית מיידית לשיעור ההתאמה של רשימת לקוחות שהועלתה כקהל
מעכשיו: בעת העלאת רשימת לקוחות לגוגל, יוצג את שיעור ההתאמה המשוער (אחוז הרשימה הניתן לשימוש עם התאמת לקוחות).
נתוני שיעורי ההתאמה זמינים גם עבור רשימות לקוחות שהועלו בעבר.
ככה נראית ההערכה של גוגל הניתנת בעת סיום העלאת הרשימה:
כך לפי הודעה שפרסמה גוגל ביום חמישי האחרון: https://support.google.com/google-ads/answer/10635537
שינוי במדיניות הפרסום של גוגל שופינג לספרים דיגטליים
לכל אוהבי הספרים, או המפרסמים שלהם, החל מעוד שבועיים יהיה אסור לפרסם ספרים דיגיטליים במרצ׳נט סנטר, מצורפת ההודעה מטה.
מה כן? אודיובוקס עדיין אפשר.
תודה לדביר פינצ'בסקי על העדכון הזה.
עד כאן להיום, תודה על זמנכם ותשומת הלב!
3Malian Horovitz, Gabriel Menashe and 1 other
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.