שלום חברים, כאן מיכל מורנו עם מהדורת חודש נובמבר של "חדשות הפרסום באינטרנט".
לצפייה בסרטון חדשות הפרסום ביוטיוב או האזנה לו: https://youtu.be/w_N2RD-rGZE
חודש הקניות כבר כאן, וחברים רבים בקבוצה נהנים עכשיו מפרי עמלם בהכנות לחודש זה. רשתות הפרסום מצידן לא חידשו הרבה במהלך החודש, אבל יש כמה חידושים שכדאי שתדעו ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן 🙂
אז קדימה – לחדשות:
אפשרות צפייה בפרטי המתקשרים ממודעות גוגל – בתוך ממשק גוגל אדס
מליאן הורוביץ גילתה את התכונה בממשק גוגל אדס, וזה נראה כך:
כפי שאתם רואים, המידע המוצג כולל את מספר המתקשר, מועד השיחה ומשך השיחה.
ההגעה לדיווח דרך "דוחות מוגדרים מראש > תוספים > פרטי שיחה:
עבור מי שמפרסם רק בגוגל – התוסף הזה יכול לייתר את הצורך בשימוש בחברה צד שלישי למעקב שיחות.
לקראת עונת הקניות: פייסבוק השיקה קהלים חדשים של קניות, ואפשרות תיוג מוצרים באינסטגרם במודעות מתוך מנהל המודעות
- מודעות אינסטגרם עם תיוג מוצרים
תיוג מוצרים בפוסטים אורגניים קיים כבר מעל לשנה והושק לאחרונה גם בישראל עם אפשרות קידום לפוסט האורגני. מעכשיו, משווקים יוכלו ליצור מודעות עם תגי מוצר ישירות במנהל המודעות מבלי שיצטרכו להתחיל בפוסט אורגני.
אפשרי במודעות תמונה, וידאו וקרוסלה.
2. קהלים מותאמים אישית של מעורבות בקניות – Shopping engagement custom audiences. סוג חדש זה של טירגוט מסייע למשווקים "להגיע לאנשים שכבר גילו עניין במוצר או במותג שלהם על ידי ביצוע דברים כמו שמירת מוצר, צפייה בחנות או התחלת רכישה."
3. קהלי לוקאלייק של קניות – Shopping lookalike audiences. כפי שהשם מרמז, מפרסמים יכולים להרחיב את טווח ההגעה שלהם באמצעות מיקוד ל-קונים פוטנציאליים בעלי תחומי עניין דומים ללקוחותיהם הקיימים בפייסבוק ובאינסטגרם.
שיטות חדשות לריטרגטינג בלינקדאין, ומימדים חדשים לתמונות
חדשות טובות מלינקדאין! ריטרגטינג למבקרים בדף הLINKDIN של החברה, וכאלה שלחצו על כפתור הנעה לפעולה בדף. וגם… אפשר סוף סוף להשתמש בפוסטים ממומנים בתמונות במימדים: square (1:1) and vertical (9:16, 2:3, 4:5)
תודה לנעמי סלע קרן על העדכון הזה
חדש באירועים של לינקדאין Linkedin Virtual Events:
האירועים הוירטואליים של לינקדאין אשר הוכרזו בחודש מאי האחרון, קיבלנו כמה תוספות נחמדות שיהפכו אותם ליותר אטרקטיביים לחברות. במסגרת העדכונים:
1. חשיפה אורגנית לאירועים והתראות על אירועים, וזאת במסגרת המלצות אישיות לאירועים שיכולים לעניין אותך, והתראות לחלק מעוקבי החברה בלינקדאין על אירוע חדש
2. מנוע ליצירת לידים – באמצעות טופס רישום לאירוע, ואפשרות סגירת האירוע רק למשתתפים שנרשמו מראש. פרטי הנרשמים לאירוע ניתן להוריד ולהשתמש במדיות אחרות.
3. אפשרות פרסום אירועים במודעות "תוכן ממומן" מסוג "single image ad" עם קישור לדף האירוע בלינקדאין.
לידיעה בנושא: https://www.searchenginejournal.com/linkedin-makes-virtual-events-easier-to-find/385698/
אפשרויות הטירגוט בלינקדאין – מדריך מעודכן
לינקדאין שינו בחודשים האחרונים באופן משמעותי את אפשרויות הטירגוט במנהל המודעות, וכעת הם מציגים מדריך טירגוט חדש המתייחס לכל אפשרויות הטירגוט – ישנות וחדשות כאחד.
קריאה מומלצת למי שמנהל קמפיינים בלינקדאין!
גוגל ממליצה למפרסמים: "הגדילו את העסק שלכם באמצעות התאמה רחבה והצעת מחיר חכמה"
הצעות למילות מפתח בהתאמה רחבה יתחילו לעלות בהמלצות של גוגל
"אם אתה משתמש בהצעות מחיר חכמות, נזהה מילות מפתח קיימות שעשויות לשפר את הביצועים אם תעבור אותן להתאמה רחבה", אמרה גוגל בפוסט בבלוג ביום שני.
לדוגמה, אומרת גוגל, מילת המפתח בהתאמה רחבה "כובעי נשים" עשויה להתאים ל"כיסויי ראש לנשים "או" אביזרי נשים".
"על ידי שילוב של מילת מפתח בהתאמה רחבה למתן הצעות מחיר חכמות (smart bidding), תוכל להשתמש בסיגנלים של זמן כדי להגדיר את הצעת המחיר המתאימה לכל אחת מהשאילתות הללו. המשמעות היא שכבר אינך צריך לצפות ולנהל כל חיפוש פוטנציאלי. "
השארת מילת מפתח לשאילתות בהתאמה לאלגוריתמים הייתה האסטרטגיה של גוגל כבר זמן מה שכן ראינו גרסאות קרובות ממשיכות להתרחב.
אם אתם סקפטיים, אתם לא לבד… 🙂
ובכל זאת, האם כדאי לבדוק המלצות אלו?
כנראה שכן. וזאת הסיבה:
בין אם תרצו ובין אם לא, לשם מכוונים בגוגל-אדס. מדובר בשינוי קיצוני עבור כל מי שמנהל קמפיינים לרשת החיפוש בתשלום, שינוי שהופך את הפרסום בגוגל להיות הרבה יותר דומה לפרסום בסושיאל (פייסבוק), בו אנו רגילים לאפשר לאלגוריתמים לעשות את שלהם.
כן, האלגוריתם של גוגל לפעמים מבצע התאמות לא נכונות, ומניעת הצגת מונחי החיפוש מקשה על אלה אפילו יותר למניעה. אבל אם אותו משתמש שמחפש אביזרים לנשים באמת נמצא בשוק של כובע חורף חדש, אז אני אקח אותו. עכשיו, אם גוגל טועה בסופו של דבר אני משלם למשתמשים שמחפשים כפפות, תכשיטים או כובעי חורף כשאני מוכר רק כובע מסוג מסויים, יש לנו בעיה.אולם שילוב התאמה רחבה עם הצעות מחיר חכמות מוסיף מידע חשוב למתן הצעות מחיר, מידע שאיננו יכולים לוותר עליו.
לידיעת המקור: https://searchengineland.com/google-ads-wants-advertisers-to-give-broad-match-another-shot-343832
לפוסט של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/10198221
עדכון תאג מנג׳ר: מהיום אפשר להוסיף טריגר למספר תאגים ביחד.
דביר פינצ'בסקי עדכן, והכין סרטון קצר שמדגים
מוזמנים לצפות כאן.
הכירו את חווית הקניות העתידית שלכם בווטסאפ
זה קורה ממש בעתיד הקרוב: חוויית הקניות של ווטסאפ שתאפשר ללקוחות להגיע למוצרים בקטלוג, לעיין בפרטי המוצר ולסיים תהליך רכישה, והכל בתוך ווטסאפ.
כך לפי סרטון ששחררה ווטסאפ בנושא בחודש האחרון.
כך יראה התהליך בשלבים – הודעה ראשונה המבקשת לראות קטלוג:
הצפייה בקטלוג – כאמור בתוך ווטסאפ:
הפריט שנבחר לצפייה מתוך הקטלוג:
שימו לב שניתן בשלב זה לבצע את הרכישה או לשאול שאלה לגבי הפריט
המשך השיחה בנוגע לפריט שנבחר:
ושלב סיום העסקה בווטסאפ עם הפריט שנבחר
גם את אישור העסקה מקבל הלקוח בווטסאפ:
תודה להילה יאיר על העדכון הזה.
כאמור, כל זה עדיין לא קורה, אבל ברור שיקרה בעתיד הקרוב, רגע אחרי שפייסבוק ישלימו את פתרון Facebook pay ברחבי העולם.
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.