חדשות הפרסום באינטרנט – מרץ 2020

להאזנה / צפייה בסרטון הוידאו של המהדורה: https://www.youtube.com/watch?v=6_HABGL0Ft8

שלום חברים,

ימי קורונה טרופים עוברים על כולנו, וחשבתי שאין זמן טוב מזה – להכניס קצת שפיות לחיים, ולדבר על קמפיינים וחידושים 🙂

אז קדימה – ניגש ישר לעניינים.

חדש בגוגל: שיתוף מתמשך של קהלים בין חשבונות תחת אותו MCC

התכונה החדשה מאפשרת לשתף קהלים בין חשבונות מנוהלים באופן מהיר יותר. הצטרפות לאופציה החדשה – תחת הגדרות ה MCC שלכם.

ככה זה נראה:

ממשק שיתוף קהלים בין חשבונות פרסום תחת אותו MCC

מה חדש?

כעת קיימת הגדרה ברמת חשבון MCC הנקראת "שיתוף קהל רציף" שתאפשר לך לשתף את כל רשימות הקהלים הזמינות בחשבון הMCC עם כל חשבונות המשנה שלו. גוגל אומרת כי אפשרות לשתף רשימות שנוצרו בחשבונות המשנה – עם חשבון הMCC תגיע גם היא בעוד מספר חודשים.

לתשומת לבכם: יתכן שזו לא פעולה המתאימה לMCC שלכם מכיוון שהיא מושכת את כל חשבונות המשנה לפול משותף של קהל.

למה זה חשוב?

המאפיין החדש מפשט את תהליך שיתוף הרשימות עבור מותגים וארגונים שיש להם מספר חשבונות תחת חשבון ניהול אחד.

לקבלת פרטים נוספים על התהליך: https://support.google.com/google-ads/answer/9659479
למקור: https://searchengineland.com/google-ads-intros-continuous-audience-sharing-for-manager-accounts-329356

מנהלי חשבונות פרסום של מוצרי אופנה – לפני שמשעים לכם את המרצ'נט סנטר, כדאי שתדעו..

עופר זוסמן מזכיר לכולנו כי

אחד השינויים שנעשו במרצ'נט סנטר ב-2019 הוא הוספה של פרמטרים חובה לחלק מהמוצרים בקטגורית "לבוש ואביזרים" (Apparel & Accessories)

גוגל נתנו שנה "גרייס" להוספת הפרמטרים לפידים, נראה שתקופת ה"גרייס" הסתיימה, וגוגל התחילו לסגור חשבונות שלא הוסיפו את הפרמטרים הנדרשים .

אז.. אם אתם מנהלים חנות ומרצ'נט בתחום האופנה, "לבוש ואביזרים" (Apparel & Accessories), אלו הפרמטרים שצריך להוסיף לפיד:
מידה – Size צבע – Color קבוצת_גיל – Age_Group מגדר – Gender

כמו כן, מאז אפריל 2019, Google_Product_Category הוא שדה רשות וכבר לא שדה חובה, גוגל עושים עבודה טובה בהתאמת הקטגוריות הנכונות למוצרים והשמועות אומרות שבמהלך 2020 השדה לא יכלל בפיד יותר.

למאמר המלא של עופר בנושא:
https://www.moreno.co.il/merchant-center-updates2019/

חדש ביוטיוב: מעכשיו אפשר לתת הרשאות גישה גם לערוצים פרטיים ולא רק לחשבון מותג

תודה לאנידור חקק על העדכון הזה, וצילום המסך הבא מתוך חשבון היוטיוב הפרטי שלו:

גוגל מייעלת באופן משמעותי את דוחות הייחוס

דוחות הייחוס – Attribution reporting במודעות גוגל עברו מתיחת פנים. העדכון מייעל באופן משמעותי את הדיווח.
מה חדש?

מראה חדש לדף הסקירה הכללית: הדוחות החדשים מראים ניתוח נתיב – path analysis המצביע על נתח ההמרות שדרשו אינטראקציות מרובות; יש גם ניתוח מכשירים המציין את מספר ההמרות שהיו מעורבות ביותר ממכשיר אחד; השוואת מודלים המשווה בין שלושה מודלים של ייחוס; ורשימה של קמפיינים מובילים לסיוע בהמרה.


מהכרטיסים עצמם (והתפריט בצד שמאל), אפשר לנווט אל כל הנתיבים המובילים להמרה, מדדי הנתיב, המרות בסיוע ודוחות השוואת מודלים.

מה איבדנו?

על הדרך – אבדה הגרנולריות של הדוחות: אפשר לראות את התרומה של סוגי מכשירים בכרטיס ניתוח המכשירים בסקירה הכללית, אך קליק לדוח הנתיבים המובילים לא יספק גם פירוט לפי מכשיר. אין גם יותר תצוגות תרשים, שאיפשרו לראות שינוים לאורך זמן.

לעת עתה, עדיין אפשר לחזור לדיווח הישן על ידי לחיצה על הקישור "חזור לדוחות קודמים" ממש מתחת לתפריט כלים.

לידיעת המקר: https://searchengineland.com/google-ads-significantly-streamlines-attribution-reporting-330177

מדידת המרות בין מכשירים בלינקדאין

מנהלי קמפיינים בלינקדאין – שימו לב:
לינקדאין מכניסים שיפורים למדידת ההמרות באתרים, בדגש על מדידת המרות בין מכשירים.
כך לפי הודעה שקיבלו מנהלי קמפיינים בלינקדאין.
לא צריך לעשות כלום – השינוי פשוט מתגלגל אלינו מה 15 למרץ.
מה שזה אומר בפועל הוא שהחל מה15 למרץ תראו יותר המרות מדווחות לחשבונות שלכם.

חדש בחשבונות הפרסום של גוגל: ניהול של הגדרת החיוב בחשבון דרך חשבון ניהול בהרשאת paying managers

במסגרת השינוי – אפשר להשתמש באותה הגדרת חיוב במספר חשבונות Google Ads של לקוחות ולקבל בכל חודש חשבונית מאוחדת על כולם. למידע נוסף על חיוב מאוחד:https://support.google.com/google-ads/answer/2375371

למידע נוסף על הרשאת paying managers: https://support.google.com/google-ads/answer/9357347?hl=iw

מי אמר קורונה ולא קיבל.. ?

פייסבוק וגוגל מחרימות את תחום המסיכות לפנים מרשתות הפרסום שלהן

למידע נוסף על מדיניות פייסבוק: https://techcrunch.com/2020/03/06/facebook-face-masks-coronavirus/

וגוגל שהצטרפה מיד אחרי פייסבוק לעניין: https://searchengineland.com/google-microsoft-face-mask-advertising-330457

גוגל מוסיפה אסטרטגיות בידינג נוספות לפורטפוליו של קמפיינים

מנהלים קמפיינים עם תקציב משותף? המידע הבא יעניין אתכם: מעכשיו ניתן ליישם גם אסטרטגיות בידינג מקסימום המרות וערך המרה מקסימאלי על תקציבים משותפים.

גוגל ממליצה לכלול קמפיינים באותו פורטפוליו אם הם חולקים תקציב ומשתמשים במקסימום קליקים, מקסימום המרות או מקסימום ערך להמרה. להגעה לתפריט אסטרטגיות של הצעות מחיר – לוחצים על סמל מפתח הברגים  בפינה השמאלית העליונה של החשבון. בקטע "ספרייה משותפת", לוחצים על שיטת הצעת מחיר משותפת.

או באנגלית: under “Shared library” >> bid strategies.

ככה נראה הממשק:

ליידיעת המקור: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-expands-portfolio-bid-strategies-with-more-options/354202/

להודעה של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/9763450?hl=iw

אותר בקבוצה: מרכז היצרנים של גוגל

דונאל דוני נחום הוכשטדט איתר את התוצאה הבאה בגוגל:

מחקר קצר שערכתי – גילה כי מדובר במרכז היצרנים של גוגל / Google Manufacturer center המאפשר ליצרנים להזין מידע נוסף על המוצר שלהם – שיתעדכן אוטומטית בכל החנויות המקוונות בהן הוא נמכר.

למידע נוסף על המרכז ושכבות המידע שהוא מאפשר ליצרנים להוסיף למוצרים: https://support.google.com/manufacturers/answer/7073012

ולסיום – כמה "בקרובים" שנמצאים כרגע בבטא

  • אפשרות חיבור בין מערכות חשבון לקוח למערכת הפרסום של פייסבוק – פייסבוק אישרה ביום שישי כי היא בודקת תוכנית חדשה המאפשרת למשתמשים לראות בקלות את הנקודות והתגמולים שלהם בתכנית מועדון לקוחות של מותג, דרך אפליקציית פייסבוק. חברת ספטורה תחל בניסוי התוכנית החדשה בארה"ב בשבוע הבא, כך לפי דוברות פייסבוק. למידע נוסף.
  • בקרוב בגוגל: דיווח על ערך לקוח וחוקים לקביעת ערך המרה.
    דיווח על ערך לקוח: יציג את "התפלגות מאגר הלקוחות שלך במהלך 12 החודשים האחרונים" על פי דמוגרפיה (מין, גיל, מצב הורה), מיקומים ומכשירים, בהשוואה לכל המשתמשים. אפשר לשנות את התצוגה כדי לראות לקוחות בעלי ערך בינוני וחד פעמי.
    כללי ערך המרה: אפשר "להתאים ערכים לאירועי המרה על סמך תנאים כמו מיקום או מכשיר." הכללים שתקבעו יוחלו אז על הבידים בחשבון. גוגל תדווח גם על כללי ערך ההמרה שלך. זה יאפשר לכם להתאים אישית את ערכי ההמרות כך שהם יתאימו יותר עם היעדים העסקיים שלכם. למידע נוסף.

פוסטים אחרונים

Open chat
איך אפשר לעזור?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
לקבלת מידע נוסף לחצו על הכפתור >>>