חדשות הפרסום באינטרנט – מרץ 2019

שלום לכולם, כאן מיכל מורנו עם חדשות הפרסום באינטרנט.

כרגיל – נתחיל מהחידושים הכי משמעותיים, ונתקדם לאחרים שהם מעניינים לא פחות. מה שלא מעניין – לא נכנס למהדורה!

להאזנה / צפייה בסרטון הוידאו של המהדורה: https://www.youtube.com/watch?v=ZOd-za-49ZY

קדימה – מתחילים:

הרחבה לפורמט מודעות call only בגוגל

גוגל משדרגים את ה Call Only Ads ואפשר יהיה להוסיף עד שתי שורות כותרת של 30 תווים, והתיאור יתרחב מ 80 ל 90 תווים.

מדובר כאמור במודעות שיחה בלבד שהן מודעות שיש בהן רק מספר טלפון לחיוג וללא דף נחיתה.

ככה זה נראה:

יותר תוים במודעות שיחה בגוגל
אסף טרפיקנט מעדכן כי הרולאאוט התחיל כבר, בקרוב אצלכם

 

חדש בגוגל: הצגת תוצאות מוצר *אורגניות* מתוך מידע שהעליתם למרצ'נט סנטר

עד כה, בעלי חנויות שרצו שהמוצרים שלהם יופיעו בגוגל, היו צריכים לתייג את המוצרים באתר בפורמט סכמה – schema markup כדי שיופיעו בגוגל.

מעכשיו – גוגל יציגו בתוצאות האורגניות גם מוצרים שהועלו למרצ'נט סנטר, עם הנתונים מהפיד שלכם.

במסגרת השינוי ניתן לשלוח מידע זה לגוגל בזמן אמת, ולא רק על ידי הוספת סימון סכימה לאתר.

המאפיין החדש מאפשר לקמעונאים שליטה טובה יותר על תצוגת המוצרים שלהם באינטרנט כך שלקוחות יוכלו למצוא טוב יותר את המידע הרלוונטי להם.
לפי גוגל -נתוני המוצרים ידורגו על סמך הרלוונטיות לשאילתות המשתמשים בלבד.

כאמור, ההרחבה מתחילה בארה"ב עם תמיכה למדינות אחרות שיגיעו מאוחר יותר השנה.

להודעה הרשמית של גוגל בנושא.

 

דוח מוצרים עבור מנהלי אתרים – זמין כעת בגוגל סרץ' קונסול

באותה הודעה, התייחסו גוגל גם לדוח חדש הזמין כעת בגוגל סרץ' קונסול עבור מנהלי אתרים: דוח מוצרים.

הדוח החדש זמין לבעלי אתרים שתייגו את המוצרים באתריהם בפורמט סכמה – schema markup, ויאפשר למנהלי האתרים לראות האם יש בעיות שך תקינות תיוג מוצרים אצלם באתר.

אחרי תיקון הבעיה – אפשר להגיש לגוגל את המוצר לסריקה מחודשת.

קליק אם אתם רוצים ללמוד עוד על תיוג מוצרים בפורמט סכמה.

 

שינויים בפרמטרים ושיטות המדידה של פייסבוק, וגם בהערכות לחשיפה שלפני עליית קמפיין

פייסבוק משנה את שיטת המדידה לרלוונטיות של מודעות

**שלושת הדרכים החדשות לדיווח ציון הרלוונטיות של מודעות **

1. דירוג איכות: כיצד המודעה שלך נתפסת באיכות בהשוואה למודעות המתחרות על אותו קהל.

2. דירוג שיעור מעורבות: מהו שיעור המעורבות הצפוי של המודעה שלך בהשוואה למודעות המתחרות על אותו קהל.

3. דירוג שיעור המרות: מהו שיעור ההמרות הצפוי של המודעה שלך בהשוואה למודעות עם אותה אופטימיזציה ואותו קהל.

שלושת המדדים החדשים יחליפו את מדד ציון הרלוונטיות בשבועות הקרובים. הערך הרלוונטי הקודם יוסר ב -30 באפריל.

**פייסבוק משנה את האופן שבו היא מעריכה את טווח ההגעה הפוטנציאלי (potential reach)**
(טווח הגעה פוטנציאלי מספק לעסקים תחושה של מספר האנשים שניתן להגיע אליהם באמצעות מסע פרסום. הכלי מוצג לפני שמסע פרסום נשלח לפייסבוק, ואין לבלבל אותו עם טווח ההגעה למסע הפרסום, שהוא מספר האנשים שאליהם המודעה הגיעה בפועל, שנמדדה לאחר שהמודעה הוצגה בפייסבוק.)

טווח ההגעה הפוטנציאלי חושב בעבר על סמך מספר המשתמשים החודשיים הפעילים בפייסבוק. מעכשיו – יכללו במדד החיזוי רק אנשים בעלי טווח הגעה פוטנציאלי שהוצגו להם מודעות בפייסבוק ב -30 הימים האחרונים.

בהודעה של פייסבוק תמצאו גם כמה מטריקות שיעלמו מהדוחות ב30 לאפריל.

כל זאת – מתוך ההכרזה של פייסבוק שניתן לקרוא כאן.

 

הכירו את מנהל המדיניות החדש של גוגל

במסגרת מרכז הפוליסי החדש שתשיק גוגל באפריל – תוכלו לדעת יותר על הסיבות לפסילת מודעות בחשבונות הפרסום שלכם.

כבר כמה חודשים שאנחנו רואים יותר מידע על הסיבות לפסילת מודעות בגוגל, ומרכז המדיניות החדש ישלים את המהלך ויאפשר לנו לערער על פסילה בשל מדיניות בכמה קליקים בודדים.

אם המאפיין כבר פעיל אצלכם – תוכלו לראות ממשק חדש המאפשר הגשה מחדש של מודעות שנפסלו בגלל פוליסי בעת מעבר עכבר מעל המודעה.

ככה זה נראה:

תהיה גם אפשרות לראות בעיות מדיניות בעת הזנת מדעה חדשה, ויתווסף גם מרכז מדיניות חדש המרכז את כל הנושאים הנוגעים למדיניות בחשבון – ככה הוא יראה:

מנהל המדיניות של גוגל

קליק להודעה הרשמית בנושא בבלוג של גוגל.

 

חדש בפייסבוק – מודעות שיתופיות

מדובר בסוג חדש של מודעות אשר מאפשר למותגים לפרסם את המותג שלהם בחנויות אונליין שאין שלהם.

ונתחיל בדוגמא ליישום: לנקסט יש קטלוג ופיקסל. אדידס מקבלים מנקסט זכות שימוש בקהל של מי שראה מוצרי אדידס באתר או באפליקציה של נקסט, והם (אדידס) יכולים לפרסם לאותו קהל בפייסבוק – מוצרי אדידס בנקסט. אבל רק מוצרי אדידס ורק בנקסט. הם לא יכולים לפרסם לקהל מוצרי אדידס בחנות אחרת מנקסט.

כדי להתחיל להשתמש במאפיין יש ליצור קשר עם הנציג שלכם בפייסבוק.

קליק למידע המלא על המאפיין החדש בפייסבוק.

 

כמה פיצ'רים חדשים בדאטה סטודיו

?מעכשיו יש אפשרות לתזמן שליחה של דשבורדים כ PDF. לחצו על אייקון השעון למעלה. אחלה פיצ'ר, עכשיו רק צריך שהדשבורדים יראו כמו שצריך ב PDF.

? מעכשיו המערכת שומרת גרסאות ואפשר לשחזר גרסאות ישנות של הדשבורדים וגם לראות מי קלקל 

? והפיצ'ר החדש הכי מעניין – תאריכים מתגלגלים מותאמים אישית, נניח שגרף מסויים יציג 30 ימים החל משלשום, או 20 שבועות אחורה החל מהשבוע שעבר. כל הפרטים על הפיצ'ר הזה בלינק המצורף.

תודה לאסף טרפיקנט גם על השיתוף הזה!

 

אפשרות יצירת קהלים מאיוונטים בפיקסל של Quora

הטירגוט במערכת הפרסום של Quora עולה שלב, ועכשיו אפשר גם לבנות קהלים לפי איוונטים.
לדוגמא, מי שהוסיף מוצרים לעגלה אבל לא ביצע רכישה. לפני כן היה ניתן לבנות קהלים רק על בסיס ביקור ב-URLים מסויימים.

תודה לתומר אהרון על העדכון הזה.

 

בקרוב בפייסבוק – הקלות על פרסום קנאביס

המדיניות של פייסבוק בנושא כיום אינה מאפשרת מכירה של מריחואנה, אולם מסמכים פנימיים אודותם פורסמה ידיעה בעיתון הטלגרף מראים כי היא שוקלת לשקול אם ניתן יהיה "לשחרר את ההגבלה הזו." המסמך הפנימי שפורסם הוסיף כי הוא מחפש לבצע שינויים בכללים שלו שישפיעו על מריחואנה רפואית, מריחואנה משפטית וחנויות לממכר מריחואנה.

הכתבה שפורסמה בטלגרף ציטטה עובד בפייסבוק שאמר כי ביצוע שינויים בכללים אלה יכולים להיות "מאתגרים מבחינה תפעולית". לקנאביס יש סיווגים משפטיים שונים ברחבי העולם, כך שהשחרור יכול לקדם את הנושא גם "באזורים של העולם שבו החוק או [החברה] רואה מריחואנה כשלילית,"

עם זאת, אם פייסבוק תמשיך עם שינויים אלה, היא תרוויח מהעניין סכומים גדולים. בשלב ראשון הפלטפורמה של פייסבוק עשויה לאפשר לחברות הקנביס המפרסמות לפרסם מחירים באתרים, אך המכירה עצמה לא תתקיים בפייסבוק.

למידע נוסף: https://www.telegraph.co.uk/technology/2019/03/04/facebook-considers-relaxing-rules-cannabis-sales-legal-vendors/

 

כלי חדש – שיעזור לכם לתכנן את המדיה שלכם ברשתות המלצה על תוכן

מפרסמים בטאבולה (או אפילו באאוטבריין?) – הנה כלי חדש של טאבולה שמראה לכם סטטיסטיקות של מה עובד ומה לא וטרנדים:
תמונות שונות, מילים שונות, איזורים וכו' וגם לקבל פרדיקשן של איזה כותרת תעבוד לכם טוב יותר. ממש כותבים את הכותרת והכלי שלהם מראה לכם למה יש סיכוי יותר טוב לקבל CTR גבוה.

מעניין ביותר
https://trends.taboola.com/

תודה לעמית בחבוט על הקישור הזה!
 

עד כאן להיום, נפרד בברכת חג פורים שמח במיוחד!

מיכל מורנו

מיכל מורנו פועלת בזירת השיווק באינטרנט בישראל ובעולם מאז שנת 2002, מנהלת ביד רמה ועם חיוך מסביר פנים את אחת מקבוצות השיווק באינטרנט הגדולות בישראל, הקבוצה היחידה המתמחה בגוגל אדס, לינקדאין אדס, פייסבוק אדס, והקשר ביניהן.

מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.

במסגרת פעילותה בקבוצה ובכלל- מדי כמה שבועות מוציאה סרטון סיכום של החידושים האחרונים בעולם הפרסום באינטרנט, והמהלכים המתוכננים בעתיד הקרוב.

פוסטים אחרונים

Open chat
איך אפשר לעזור?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
לקבלת מידע נוסף לחצו על הכפתור >>>