שלום לכולם, כאן מיכל מורנו עם "חדשות הפרסום באינטרנט" לחודש זה.
להאזנה / צפייה בסרטון הוידאו של המהדורה: https://www.youtube.com/watch?v=F3uEE80J0qo
היסטריית הקניות של חודש נובמבר חלפה, ועכשיו – אפשר להתחיל לחזור לשגרה ולמחירים הגיוניים יותר למדיה שאנחנו רוכשים בכל הפלטפורמות.
אז מה התחדש בחודש האחרון?
המודעות האוטומטיות של גוגל – מאיימות להשתלט לכם על החשבונות
זוכרים את המודעות האוטומטיות שגוגל הוציאה מבטא השנה והחליטה לדחוף לכל המפרסמים לאחר 14 יום באופן דיפולטיבי? למי שלא מכיר, גוגל עושה מיש מש מהמודעות שלכם והופ יוצרת מהערבוב הזה מודעה חדשה משופרת (לטענת גוגל).
אם אתם קונטרול פריק ומעוניינים לכבות את הפיצ'ר הזה עבור כל החשבונות שלכם בבת אחת, או לוודא שאין לכם חשבון ששכחתם לכבות שם, כדאי שתעשו את זה ברמת MCC.
** מפרסמים בעברית בלבד, נשמו לרווחה, עברית אינה אחת מהשפות הנתמכות:
https://support.google.com/google-ads/answer/7498488
חדש בגוגל אדס: דיווח על שיחות המתקבלות מתוסף מיקום כהמרה.
החל מתחילת החודש, ניתן לתעד שיחות מתוספי מיקום כהמרות אם מפעילים דיווח על שיחות ברמת החשבון.
משך ברירת המחדל של שיחה שמתועדת כהמרה הוא 60 שניות. אפשר לשנות את הערך הזה בכל שלב.
שימו לב: יש להפעיל דיווח על שיחות ברמת חשבון הפרסום על מנת להשתמש במאפיין.
איך מפעילים דיווח על שיחות ברמת החשבון?
- נכנסים לחשבון Google Ads.
- לוחצים על כל הקמפיינים בתפריט הניווט הימני.
- לוחצים על הגדרות בתפריט הדפים ואז לוחצים על הכרטיסייה הגדרות החשבון.
- בקטע 'דיווח על שיחות', בוחרים באפשרות מופעל.
וצילום מסך של הממשק שהכנתי במיוחד בשבילכם:
למידע נוסף בנושא במסמכי העזרה של גוגל.
תודה לאסף טרפיקנט על העדכון הזה.
עכשיו בחשבונות המענק של גוגל: אופטימיזציה להמרות, שתאפשר לכם לעבור את מחיר מכסימום 2$ לקליק
במסגרת עדכון ששלחה גוגל לנהלי תקציבי מענק – קיבלנו הודעה על אפשרות מעבר לאופטימיזציה לפי המרות בקמפיין המענק, אשר היתרון הגדול שלה הוא הסרת מגבלת ה 2$ לקליק שפועלת באופטימיזציה הרגילה לקליקים.
חלק מהחברים בקבוצה מדווחים שהמעבר פגע להם בביצועי הקמפיינים, הנסיון שלי עם המאפיין היה אחר – בו הצלחתי לקבל קליקים לאתר איקומרס של עמותה הפועלת בתחום בו הבידים יקרים, וזאת באמצעות השימוש בשיטה החדשה.
למסמך העזרה של גוגל בנושא אופטימיזציה לקמפיינים של מענק – שימו לב להערה האחרונה שנוספה למסמך:
מנעולנים בארה"ב שימו לב: מעכשיו, תוכלו להזדהות במודעות "שיחה בלבד", רק בשם העסק האמיתי שלכם.
כך – לפי הודעה שקיבלו עסקים העושים שימוש במודעות לשיחה בלבד במייל.
במסגרת השינויים במדיניות – גוגל דורשים ששם העסק לא יהיה גנארי אלא מדוייק, ומחייבים שעסקים יתחילו את השיחה בשם העסק.
יוטיוב אד-פוד Youtube ad-pod: תבחרו איך אתם רוצים את הסלמי שלכם 🙂
ביוטיוב הבינו שהגזימו קצת, והפרסומות.. מפריעות לצופים בסרטונים ופוגעות בביצועי האתר, ויזמו את יוטיוב אד-פוד.
הפיצ'ר החדש מאפשר לצופים לבחור האם הם רוצים לקבל שתי פרסומות שניתן לדלג עליהן במכה אחת בתחילת או באמצע הסרטון, במקום פרסומת אחת בהתחלה ואחת באמצע, ויספק לצופים חוויה שהיא יותר דומה לשידורי טלוויזיה רגילים עם "הפסקת פרסומות".
כרגע קיים בדסקטופ במסגרת ניסוי, עתיד להתרחב בקרוב למובייל ולמכשירי טלוויזיה.
ככה נראה הממשק החדש המאפשר לבחור איך תקבלו את הפרסומות שלכם:
תודה לאסף טרפיקנט גם על העדכון הזה.
חדש בגוגל אופטימייז: אפשרות לעשות פרסונליזציה לקהל ללא טסט
ההבדל בין זה לבין טסט רגיל זה שאין פה בדיקה של גרסא אחת לעומת גרסא אחרת אלא פשוט שינוי של העמוד בהתאם לכללים מסויימים.
כל הכללים שזמינים לexperiments זמינים גם כאן, ושוקי מן, שסיפר לנו על החידוש, משער שבקרוב יפתחו לכולם גם את האפשרות לעשות פרסונליזציה על פי קהלים שנוצרו בגוגל אנליטיקס (מה שכרגע שמור רק למשתמשי 360).
למידע של גוגל אופטימייז על פרסונליזציה ללא ניסוי.
לינקדאין יוצאים עם ממשק חדש ומשופר לדפים העסקיים, ואפליקציה מעודכנת למנהלי דפים
מטרת הממשק החדש והאפליקציה היא לקדם קהילות לינקדאין ושיחות של עובדי החברה והעוקבים אחריה בלינקדאין – לתוך דף החברה.
מה חדש?
- שיתוף קבצי אופיס מהדף החוצה
- "הגברת קול" של פוסטים אחרים בלינקדאין – וזאת על ידי אפשרות שיתוף מחדש של פוסטים פרטיים של עובדי החברה, או של פוסטים שמאזכרים את החברה, כפוסט מדף החברה.
- מתן אפשרות לאדמינים של דף החברה לסמן האשטגים שמעניינים אותם ולעקוב אחריהם כדי להשתתף בשיחות ולייצר תוכן (בסגנון באזילה פנימי ללינקדאין)
- ממשק "הצעות תוכן" חדש – שמציג לאדמינים את הנושאים והתכנים הכי פופולריים בקרב קהל היעד של החברה בלינקדאין, וזאת במטרה לאפשר לאדמינים לזהות תוכן שיעורר עניין בקהל
- אופציות נוספות למי שפותח דף קריירה (ירחיבו בהמשך)
- אפליקציה חדשה לאנדרואיד ולאייפון
קליק לסרטון רשמי של לינקדאין שמסכם את עיקר החידושים.
ולבלוג פוסט של לינקדאין בנושא
תודה לזיו שיינפלד על העדכון הזה
חדש בגוגל: אפשרות שליחת הודעת טקסט לעסק דרך אפליקציית המפות של גוגל, ולאחר שליחת הודעה – תוכלו גם לראות את כל ההתכתבויות שלכם מול כל בית עסק.
מדובר באפשרות שהיתה קיימת למספר מוגבל של חשבונות "גוגל מיי ביזנס", ונפתחה כעת לכל החשבונות.
עסקים שרוצים לאפשר קבלת הודעות מלקוחות צריכים להוריד את האפליקציה החדשה והמעודכנת של גוגל מיי ביזנס, ולאפשר קבלת הודעות.
זה הכפתור החדש המאפשר שליחת הודעה מפרופיל בית העסק המוצג בחיפוש ובמפות של גוגל:
וככה נראה הממשק החדש המציג את כל ההודעות ששלחתם לבתי עסק בגוגל:
תודה לשלומי בן סימון על העדכון הזה
לידיעת המקור בנושא: https://www.blog.google/products/maps/see-your-messages-local-businesses-google-maps/
ולבלוג פוסט על האפליקציה החדשה של גוגל מיי ביזנס: https://www.blog.google/outreach-initiatives/small-business/NEW-GOOGLE-MY-BUSINESS-APP/
עכשיו בטאבולה: שיפורים ביכולות המיקוד לפי קהל.
על מנת לגלות את הקהל המוצלח ביותר בקמפיין עליכם:
- לנווט לאזור הקמפיינים, טאב by audience
- לבחור את הקמפיין אותו אתם רוצים לבחון ולמיין לפי “Conversion Rate vs. Avg.” (אם הטור לא קיים יש להוסיף אותו)
- בהתאם לקהלים המוצלחים ביותר – לייצר קמפיין ממוקד קהל אשר יפעל במקביל לקמפיין הרגיל שלכם ותוכלו לבצע אופטימיזציה ביניהם.
כך נראה הממשק – שימו לב לטור המציג את יחס ההמרה של כל קהל, בהשוואה לממוצע. לפיו תתבצע האופטימיזציה.
רגע לפני סיום – שולחת ד"ש עם נשיקה לאסף מגידש, שעוזר לי בניהול הקבוצה,
וממש לסיום – אם עדיין לא שמעתם…
אורגני – זה לא רק אונליין, אלא גם באדמה.
אם ספוטה, בטטה סגולה וירקות ללא ריסוס עושים לכם את זה.. מוזמנים להתרשם מהיוזמה החדשה בה אני לוקחת חלק – "האורגני – חקלאות ישראלית חדשה"
שתהיה לכולנו שנה אזרחית מוצלחת במיוחד!
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.