לצפייה בסרטון המהדורה: https://www.youtube.com/watch?v=I-dqlfqv0Uc
שיטת ההתאמה החדשה של גוגל אדוורדס ש"תסגור לכם את הפינה",
אפשרות פרסום בפייסבוק לאנשים שהתחילו לחשוב על טיול אבל עדיין לא יודעים לאן,
מודעות בפייסבוק מרקט-פלייס, ומודל תמחור חדש של טאבולה למודעות וידאו בלבד.
שלום לכולם, כאן מיכל מורנו עם כל מה שחדש בעולם הפרסום באינטרנט.
כרגיל – כל העדכונים מתוך הפעילות השוטפת בקבוצת "מקצועני פרסום באינטרנט" – אם אתם עדיין לא חברים בקבוצה, מוזמנים להצטרף!
אז מה היה לנו בחודש האחרון?
סופכלסוף! שיטת התאמה חדשה של ביטויים בגוגל אדוורדס – PMM – Phrase match Modifier
השיטה החדשה מאפשרת שילוב בין סוג ההתאמה של התאמה לביטוי לבין סוג ההתאמה BMM – broad match modifier (תכונות שינוי של התאמה רחבה).
למה זה טוב?
למשל – משתמש במערכת שמעוניין לפרסם רק london to paris bus ולא את הכיוון ההפוך: paris to london bus
ואשר היה רוצה להכניס את הביטוי "london to paris" +bus – לא יכול היה לעשות זאת עד כה.
מעתה – ניתן לבצע את השילובים האלה עם הכנסת נקודה בין מלות התאמת הביטוי, באופן הבא:
כך – כאשר אתם מצרפים שתיים או שלוש מלים בהפרדה של נקודה, אתם מודיעים לגוגל כי שתי המלים הללו חייבות להופיע בסדר הנתון ולא בסדר אחר, ומתפקדות כהתאמה של ביטוי ביחד עם ה – BMM – broad match modifier.
להלן טבלת סוגי ההתאמות הקיימות כעת – בתוספת הסוג החמישי והחדש:
לידיעה המלאה בנושא. תודה לאור קרן על העדכון!
מפרסמים בתחום התיירות? עכשיו תוכלו לתעדף בפייסבוק אנשים שמתכננים לטייל באמצעות אופטימיזציית "trip consideration"
מעתה, מפרסמים של סרטוני וידאו יוכלו לבחור את מודל התמחור המתאים להם מתוך שני המודלים הבאים:
1. מודל CPM – תשלום עבור 1000 חשיפות של הוידאו
2: מודל CPCV – Cost Per Completed View, מודל שהוא רלוונטי רק לתכני וידאו באורך 15 שניות ומטה. במודל זה משלמים אך ורק על צפיות מלאות (100%) כלומר השלמת צפייה מלאה בסרטון הוידיאו
לפוסט העדכון של זיו שיינפלד בקבוצה הכולל קישור להורדת מדריך על פרסום הוידאו בטאבולה.
שיפור קטן בגוגל טאג מנג'ר – שיעשה את החיים שלכם יותר נוחים:
אפשרות לבחור מתוך רשימת משתנים / variables כאשר אתם מייצרים טאג מסוג custom HTML. השיפור הזה מאוד משמעותי משום שכתיבת משתנים לתוך טאג HTML צריכה להעשות בדיוק באותו אופן ובדיוק באותו שם בו הם קרויים באזור המשתנים.
עד עכשיו – היה צריך להעתיק את שם המשתנה הרלוונטי ולהדביק בטאג החדש, מעכשיו אפשר יהיה לבחור רק מתוך המשתנים הקיימים, ובלי יכולת לטעות באיות.
ככה נראה הממשק:
תודה לשוקי מן על העדכון הזה.
גוגל מכריזה על AMP לאימייל – שיאפשר העברת AMP – דפי מואצים לנייד ישירות לתיבת הדואר הנכנס של משתמשים – תודה לאייל כץ על העדכון
ניתן כבר לגשת לכלי הפריוויו של AMP לאימייל במרכז המפתחים של גוגל, בהמשך השנה תתווסף גם תמיכה בכלי זה לג'ימייל ונוכל ליהנות בפועל מהכלי.
הכלי הוא כלי קוד פתוח, וגוגל מעודדת מפתחי אפליקציות ושירותי אימייל להתממשק אליו ולהציג את הדפים גם בכלים שלהם.
במסגרת AMP לאימייל אפשר יהיה לשלב טפסים ודפי אינטרנט בתוך מייל מבלי להוציא את הגולש לאתר.
פייסבוק מוסיפה כמה פיצ'רים חדשים לקבוצות:
- כלי ניהול: מנהלי מערכת יכולים כעת למצוא בקשות של חברים, תובנות קבוצתיות ועוד ביחד במקום אחד
- הכרזות קבוצתיות: מנהלי קבוצות רוצים שתוכל לשתף עדכונים בקלות רבה יותר, ניתן לפרסם עד 10 הודעות שמופיעות בראש הקבוצה .
- כללי הקבוצה: עכשיו מנהלים יכולים ליצור סעיף כללים ייעודיים כדי להציג בצורה יעילה את הכללים של הקבוצה לחבריהם.
- התאמה אישית: לכל קהילה יש זהות משלה – כעת מנהלים יכולים להוסיף צבע מותאם אישית לכל קבוצה בדומה למסנג'ר.
פייסבוק גם השיקו תכנית התמחות למנהלי קבוצות גדולות ומשמעותיות – אם אתם מנהלים כזאת קבוצה המידע הזה יכול לעניין אתכם, למידע על התכנית ובקשת הצטרפות.
תודה לאופיר קנלשטיין על העדכון הזה.
וואטסאפ עובדת ובוחנת בימים אלו שירות תשלומים בין חברים באמצעות חיבור לחשבון הבנק באפליקציה.
השירות פועל כבר בגרסאת בטא סודית בהודו לאנשים פרטיים בלבד – כך לפי דיווח של Techcrunch – קליק לכתבה.
האם זה יחבור בעתיד לוואטסאפ ביזנס ויאפשר לנהל תשלומים באמצעות הפלטפורמה? הזמן יגיד..
בכל מקרה נראה ששווה לעקוב בזמן הקרוב על השינויים שקורים בפלטפורמה – תודה לשחר שמואלי על העדכון.
לינקדאין השיקו כלי חדש לפרופילים פרטיים – שמו בישראל search appearance
במסגרת המידע החדש תוכלו לראות כמה אנשים חיפשו אתכם בלינקדאין, באילו חברות הם עובדים ובאילו תפקידים, ומילות מפתח באמצעותן הגיעו המחפשים לפרופיל שלכם.
מענקי גוגל לעמותות קיבלו ב-14 בדצמבר הקלה בדוגמת הסרת מגבלת המכסימום של 2$ לקליק, אבל מוקדם מדי מכדי לשמוח בעניין זה, וזאת משום שיחד עם הסרת מגבלת המחיר לקליק – המתקיימת רק עבור חשבונות שהבידינג שלהם אינו CPC, יש גם כמה כללים חדשים שיכולים לגרום למענק שלכם לקבל השעייה, והם:
- מינימום יחס הקלקה של 5%
- מינימום ציון איכות 3 ומעלה
- לא ניתן לפרסם מילות מפתח של מלה אחת – פרט לשם המותג שלכם
- מיקוד המיקום צריך להיות רלוונטי למיקום העמותה
- לפחות 2 תוספי סייטלינק פעילים
- לפחות 2 קבוצות מודעות לכל קמפיין
מה זה אומר עבורנו – מקצועני הפרסום? לדעתי, אלה חדשות טובות, משום שעמותות שעד עכשיו לא ניהלו באופן פעיל את תקציבי הפרסום שהן מקבלות מגוגל, יצטרכו מעכשיו לעשות זאת באופן מקצועי.
מה משמעות הבשורה וכיצד להתמודד אתה באופן מעשי – במאמר הבא: https://www.searchenginejournal.com/nonprofits-google-ad-grants-policy-change/228075/
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.