לסרטון המהדורה ביוטיוב: https://www.youtube.com/watch?v=W2xVpRDbrDc
על גוגל אינבוקס, יוטיוב בלי פרסומות, וחיפוש מתקדם בפייסבוק
אז מה היה לנו בשבועות האחרונים?
1.חיפוש של פוסטים בפייסבוק – עובד!
זו בגדול הבשורה המרנינה ביותר, שהתפרסמה ממש הבוקר.
לפני שבועיים וחצי, שיתף בקבוצה אופיר קנלשטיין על חשד סביר כי זה מה שפייסבוק עובדים עליו, והיום – אלה כבר חדשות רשמיות.
2. גוגל השיקו את שירות אינבוקס
מתוך הקולות העולים בקבוצה, השירות שאמור לספק לכולנו חווייה מלאה ומשולבת יותר של ג'ימייל, קלנדר ועוד כמה שירותים – מצליח בעיקר לבלבל את המשתמשים.
מי שעדיין לא ניסה ורוצה להצטרף לשירות – מוזמן להצטרף כאן, או לבקש הזמנה בקבוצה.
3. מיקוד לפי מיקום בישראל
שוב עלה הנושא הכל כך כאוב הזה בקבוצה, ושוב הגענו למסקנה שזה פשוט לא משהו שאפשר לסמוך עליו בשלב זה.
את החדשות הטובות שמע מי שהשתתף בכנס הסוכנויות של גוגל, בדוגמת הבטחה בחצי פה ש"עובדים על זה" ו"אולי עוד נפתיע בקרוב".
4. התווספה אפשרות עריכת תוספי טלפון של מודעות במספר גדול של קמפיינים.
שוקי מן עשה על זה סרט 🙂 . קליק לסרטון.
5. במיוחד למי שעוסק בפרסום אפליקציות מובייל, מאפיין חדש באדוורדס: אפשרות חיבור חשבון גוגל פליי.
המקשרים בהצלחה, יזכו לאפשרויות פרסום מתקדמות לאפליקציות מובייל – בהתבסס על רשימת המשתמשים שהורידו אפליקציה של המפרסם, ונתונים נוספים.
6. יוטיוב התחילו לאפשר למשתמשים לשלם 8$ לחודש תמורת הזכות לא לראות פרסומות.
בשורה טובה במיוחד למי שאוהב לשמוע מוסיקה בטלפון, חבל שעדיין לא זמין בישראל.
אם יש כאן אנשים שגרים בחו"ל או רוצים לנסות עם פרוקסי – להלן הלינק להצטרפות.
7. סוג חדש של ביד גמיש המאפשר לכם לקבוע בכמה מהתוצאות אתם רוצים להופיע לפני המתחרה שהגדרתם
שם המאפיין החדש הוא: "target outranking share"'
וכדי להשתמש בו יש להגדיר בגוגל מיהם המתחרים שאתם מעוניינים להשיג.
עוד בנושא – במסמך העזרה של גוגל בנושאי אסטרטגיות של בידים גמישים.
8. פייסבוק השיקו החודש את facebook places
פייסבוק פלייס הוא למעשה דיירקטורי של מקומות, בו ניתן לבצע חיפוש. המידע בדיירקטורי החדש הזה – נוצר אוטומטית בהתאם למיקום או לחיפוש של הגולש, מתוך המקומות הקיימים בפייסבוק.
כך למשל נראה הדף של תל אביב בפייסבוק פלייסס.
9. הדיבור הקבוע על כך שפייסבוק מקטינה חשיפה אורגנית לסטטוסים – ממשיך גם החודש
הפעם מתמקדים בהקטנת החשיפה האורגנית לסטטוסים "מכירתיים" או עם קריאה לפעולה, פעולה אשר אמורה להכנס לתוקף מחודש ינואר 2015.
10. GSP GSP GSP
הפרסום בג'ימייל צובר תאוצה, ויותר ויותר חברים בקבוצה קיבלו את האפשרות הזאת בעזרת צוות הסוכנויות של גוגל.
עדיין לא שמענו סיפורי הצלחה ספציפיים, אבל ללא ספק מדובר בכלי מדהים שפותח בפנינו עולם שלם של הזדמנויות.
מנהלי תקציבים שמעוניינים להצטרף לניסוי ועומדים בתנאי ההצטרפות (אחד מהם הוא תשלום בחשבונית לגוגל) – מוזמנים לפנות לצוות הסוכנויות של גוגל, ולכל היתר הבטיחו גוגל בכנס הסוכנויות האחרון כי הגרסא המלאה מתגלגלת לכיווננו ותהיה זמינה לכל המפרסמים ממש בקרוב, ועם הרבה תוספות שיהפכו את השימוש בו להרבה יותר פשוט.
11. גוגל – הכריזו באופן רשמי כי לצד אתרים המותאמים למובייל מופיע סימן מובייל בתוצאות החיפוש
והשיקו כלי לבדיקת התאמה של אתרים למובייל.
פחות או יותר במקביל – יצאה גם הודעה של גוגל על "ניסויים" בתיעדוף אתרים מותאמים למובייל לתוצאות מובייל.
12. תכונה חדשה באדוורדס – תתחילו לחפש מילת מפתח והמערכת ישר תציג לכם אילו מילים נמצאות בחשבון גם בלי שתלחצו אנטר:
שוקי מן סיפר על התכונה, וככה זה נראה בחלונית חיפוש מילות המפתח ממשק אדוורדס.
13. אפליקציה חדשה של פייסבוק במיוחד לקבוצות – עכשיו בסמארטפונים.
14. פייסבוק קיימו החודש וובינר למפרסמים – המציג את יתרונות ואפשרויות הפרסום בוידאו.
דיברו שם על כפתורי קריאה לפעולה, טיפים לאופטימיזציה של סרטונים, אפשרויות מיקוד ועוד כמה טריקים ושטיקים.
עודד נקודה סיכם את הדברים אצלו בבלוג – מוזמנים לקרוא.
15. מתכנן מילות המפתח של גוגל מאפשר מעכשיו גם תחזית לכמות המרות
אנידור חקק סיפר לנו על המאפיין, והנה צילום המסך.
16. עכשיו זה סופי: הגרפים הדמוגרפיים החדשים של גוגל מציעים מידע על גיל, מגדר ומצב הורות.
ואפשר גם לעשות חיתוך בין המאפיינים!
הכירו את גוגל קונטריביוטור, המאשפר לגולשים לשלם סכום חודשי קבוע, ולא לראות מודעות באתרים המשתתפים בתכנית.
בעלי אתרים – יכולים להצטרף לתכנית ולאפשר לגולשים לראות גרסא בתשלום כלשהו ובלי מודעות.
18. הכירו את כלי מחקר התנהגות הצרכנים של גוגל – consumer barometer
הכלי מאפשר לעשות חיתוכים לפי מגוון פרמטרים כולל חיתוך גאוגרפי, ויכול לסייע מאוד בבניית פרסנטציות שיווקיות ללקוחות.
כאן – תוכלו לקבל מידע על הרגלי קנייה של גולשים, שימוש במכשירים שונים ועוד, בליווי גרפים מדהימים.
19. מיקוד לפי זיקה (affinity) – מחליפות את תחומי העניין ברשת הדיספליי של גוגל
החל מחודש ינואר 2015 – לא ניתן יהיה לייצר עוד קבוצות מודעות לפי תחומי עניין (אלא רק לפי קטגוריות עניין) , והחל מיוני 2015 המיקוד הישן לפי תחומי עניין יפסיק לעבוד.
20. CANVA – לעיצוב באנרים, הטבעת לוגו על תמונה ועוד..
כלי מדליק שעלה החודש בקבוצה מספר פעמים ואני מצאתי בכשימושי במיוחד לצורך הדבקת לוגו שקוף על תמונה: https://www.canva.com/
21. אאוטבריין יקיימו מפגש למקצועני הפרסום בגוגל ב-16 לחודש בשעה 6 בערב בבצפר בנמל תל אביב
מי שמעוניין להצטרף מוזמן להרשם כאן.
ולסיום.. כמה שיפורים נוספים בממשק אדוורדס
א. אדוורדס סקריפטס מתממשק עכשיו ליותר מוצרים של גוגל
הודעה רשמית של גוגל – מספרת לנו על כך שהסקריפטים של אדוורדס יודעים מעכשיו לעבוד בהתממשקות עם יותר כלים של גוגל, בהם יוטיוב, אנליטיקס של גוגל ואנליטיקס של יוטיוב, גוגל קלנדר – שיאפשר לכם להפעיל מודעות בהתאם לאירועים ביומן שלכם ועוד.
ב. ממשק ההמרות של גוגל השתנה עבור חלק מהמפרסמים והפך לדומה יותר לזה של פייסבוק. ככה זה נראה:
ג. אפשרות העתקת מודעות מקבוצת מודעות ותיקה – בעת הקמת קבוצת מודעות חדשה:
מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.